۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گوش شنوای رهبر معظم انقلاب برای شنیدن مشکل دانشجویان/ رفع دغدغه‌ها تبدیل به وظیفه مسئولان می‌شود
کد خبر: ۳۳۲۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

گوش شنوای رهبر معظم انقلاب برای شنیدن مشکل دانشجویان/ رفع دغدغه‌ها تبدیل به وظیفه مسئولان می‌شود

شانزدهم آذر ماه به نام دانشجو نامگذاری شده است روزی که دانشجویان دغدغه خود را می‌گویند و حضرت آیت االه خامنه‌ای همواره همانند یک پدر به درد و مشکل دانشجویان گوش می‌دهند.

گوش شنوای رهبر معظم انقلاب برای شنیدن مشکل دانشجویان/ رفع دغدغه‌ها تبدیل به وظیفه مسئولان می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در تقویم کشور ما شانزدهم آذر ماه هر سال برای دانشجویان نامگذاری شده است و روزی است که مشکل و دغدغه دانشجویان برای مسئولان مربوطه اهمیت بسیار پیدا می‌کند و آنها گوش شنواس مشکلات و وعده دهنده می‌شوند.

شانزده آذر سال ۱۳۳۲ سه دانشجو در واکنش به مشکلات موجود دست به اعتراض زدند و در مقابل وضعیت بدی که کشور داشت ایستادگی کردند؛ اعتراضی که البته توسط حکومت سرکوب و منجر آن دانشجویان شد و به پاس بزرگداشت آن دانشجویان به خون غلتیده شانزدهم آذر ماه برای دانشجویان نام گرفت.

دانشجویان همواره به دنبال این هستند تا مشکلات و دغدغه های خود را به گوش مسئولان برسانند و یکی از مستمر ترین برنامه‌های مقام معظم رهبری دیدار با دانشجویان است؛ ایشان چندین مرتبه در سال با دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و نخبگان دیدار می‌کنند و بار‌ها در فرمایشاتشان گفته‌اند که به حرکت دانشجویی خوشبین هستند.

ایشان خطاب به دانشجویان فرمودند: من همه دانشجویان را به دانشجویی در معنای واقعی کلمه یعنی دنبال علم رفتن و فعالیت‌های متناسب با دانشجوی دعوت می‌کنم چه فعالیت‌های اجتماعی و چه سیاسی باشد.

هموار دیده‌ایم که رهبر معظم انقلاب بهترین حامی جریان دانشجویی بوده‌اند و بار‌ها خطاب به مسئولان کشور از لازمه توجه به دانشجویان صحبت کردند؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار خود با دانشجویان فرمودند: نظام اسلامی از رشد جریان دانشجویی استقبال می‌کند و اینجانب نسبت به محیط دانشگاه و حرکت دانشجویی خوشبین هستم.

دانشجویانی که چشم امید کشور هستند/ مشکلاتی که جواب آنها از دولتمردان گرفته می‌شود

مشکل‌ شما دانشجویان را پیگیری می‌کنم

همه می‌دانیم که مشکلات بسیاری سر راه دانشجویان وجود دارد مشکلاتی مانند ضعف مدیریتی او نبود برنامه‌ریزی مناسب و کمبود بودجه و از جمله معضلاتی هستند که دانشجویان با آنها درگیری دارند ، اما رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: در زمینه علمی کمبود‌هایی است مشکل استاد مشکل مدیریت مشکل برنامه ریزی کمبود بودجه همه این‌ها را می‌دانم در سال‌های اخیر در دیدار با استاد و مدیر و دانشجو آن‌ها را پیگیری کرده‌ام.

توجه مقام معظم رهبری به مشکلات دانشجویان و آگاه بودنشان از درد و رنج دانشجویان سبب شده تا جوانان دانشجو با شور و شوق فراوان در جلسات دیدار با ایشان شرکت کنند و به واسطه نمایندگانی که مجال صحبت دارند حرف‌ و دغدغه خود را به گوش ایشان برسانند.

تشکل‌های دانشجویی و اقشار مختلف دانشجویان در دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌توانند پیام‌هایی را قرائت کنند تا به واسطه آن پیام‌ها درد و دل و مشکلاتشان به گوش برسد تشکل‌های دانشجویی که بدون هیچ تبعیضی و به صورت مساوی فرصت صحبت دارند مشکلاتشان همگی دارای اهمیت است.

دانشجویانی که چشم امید کشور هستند/ مشکلاتی که جواب آنها از دولتمردان گرفته می‌شود

مشکل را گفتید راه حل را هم بگویید من  میخوانم

در یکی از همین دیدار‌ها بود که نماینده جنبش عدالتخواهی پشت تریبون قرار گرفت و درباره موضوعات مختلف اقتصادی و اجتماعی و مشکلات موجود انتقاد کرد و در پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: درد‌ها را گفتید راه حل‌ها را هم بگویید؛ نماینده دانشجویی پرسید بنویسم به دستتان می‌رسد؟ ایشان فرمودند: بله؛حتما  همچنین در دیداری دیگر هنگامی که یکی از دانشجویان درباره برخی از مشکلات صحبت کرد و جمعیت در واکنش به صحبت‌های  او اعتراض کردند حضرت آیت الله خامنه‌ای دانشجویان خطاب به دانشجویان حاضر فرمودند: ساکت باشید و اجازه دهید صحبت کند.

بار‌ها دیده ایم که همین مشکلات دانشجویان و دغدغه آن‌ها که در جلسات اعلام می‌شود توسط رهبر معظم انقلاب ثبت می‌شوند و سپس در جلسات مختلف ایشان به دولتمردان آن‌ها را گوشزد می‌کند این موضوع نشان از آن دارد که مشکل دانشجویان برای رهبر انقلاب دغدغه است و ایشان به سادگی از آن‌ها گذر نمی‌کنند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های خود خطاب به دانشجویان همواره توصیه‌های مختلفی دارند آرمان‌گرایی، رسیدن به جامعه، عادل، واقع‌بینی، داشتن نقش فعال در رویداد‌ها، تلاش جدی و همه جانبه برای غلبه دادن گفتمان در دانشگاه‌ها، شجاعت در اقدام و تزریق امید در محیط دانشگاهی ازجمله توصیه‌هایی است که ایشان برای دانشجویان دارند.

دانشجویانی که چشم امید کشور هستند/ مشکلاتی که جواب آنها از دولتمردان گرفته می‌شود

جوانان گره گشای مسائل کشور هستند

اگرچه ۱۶ آذر تنها روزی است که برخی مسئولان کشور تلاش خود را برای کمک به دانشجویان دارند و تنها در این روز به فکر غدغه  و شنیدن مشکل دانشجویان می‌افتند، اما مقام معظم رهبری نشان دادند که همانند یک پدر همواره حامی و پشتیبان دانشجویی هستند و صحبت آن‌ها برای ایشان دغدغه جدی است؛  ایشان بدون هیچ تعارفی زبانی فرمودند که معتقدم جوانان می‌توانند گره گشایی کنند هنگامی که ایشان  نقش جوانان را جدی میگیرند  جوانان دانشجو هم با تلاش بیشتر با امیدی بالا قدم‌های استوار خود را در راه پیشرفت و آبادانی کشور بر می‌دارند.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان