۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۵ خاصیت باورنکردنی ریواس برای سلامتی + اینفوگرافی
کد خبر: ۳۳۲۳۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱۳ ساعت: ۱۴:۵۷ ↗ لینک کوتاه

در بسته سلامت امروز بخوانید:

۵ خاصیت باورنکردنی ریواس برای سلامتی + اینفوگرافی

ريواس گياه بومی آسياست و احتمال می‌‍رود اولين بار در سيبري يا هيماليا برداشت شده باشد، گفته می‌شود چينی‌ها به عنوان دارو از ریواس استفاده می‌كردند.

۵ خاصیت باورنکردنی ریواس برای سلامتی + اینفوگرافی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، ریواسیکی از گیاهان اصیل و با قدمت ایرانی به حساب می‌آید که ظاهر آن شبیه به کرفس اما صورتی رنگ و طعم آن ترش و شیرین یا ملس است، ریواس بطور طبیعی در فصل بهار تا اوایل تابستان می‌روید؛ ساقه ریواس مصرف خوراکی دارد.

Image result for ‫ریواس‬‎فواید مصرف ریواس

ریواس همچنین برای تقویت معده و کبد مفید است. خوردن ۱۰۰ گرم آب ریواس یا رب ریواس برای بیماران تب دار و بی‌اشتها مفید است و یرقان و سستی را درمان می‌کند.

خوردن ریواس صفرا و دل به هم خوردگی را رفع می‌کند و می‌توان از آن برای برای تهیه خورش، کمپوت، مربا و شربت استفاده کرد.

پاک کردن حفره دهان با ریواس

ریواس به عنوان فعال کننده عملکرد دستگاه گوارش، ناقل نمک‌های صفراوی و محرک ترشح کبد شناخته شده است. نخستین کار کرد آن در دهان این است که با تحریک اعصاب دهان به واسطه مزه تلخ خوشایندش، موجب پاک شدن حفره دهان می‌شود و دهان را برای چشیدن غذای بعدی آماده می‌کند.

این گیاه سبب افزایش ترشح معده می‌شود وعلاوه بر این با تحریک ترشح نمک‌های صفراوی از کبد، به تنظیم جذب چربی از روده کمک می‌کند.

خواص شربت ریواس

نوشیدن شربت ریواس برای درمان کم خونی و بی اشتهایی مناسب است. بهتر است ریواس تازه مصرف شود چراکه پس از گذشت یک سال به تدریج اثر دارویی آن کم می‌شود.

مصرف آب ریواس همراه با آب هویج، کرفس، خیار و سیب بسیار مفید است و می‌توان یک سوم آب ریواس و دو سوم آب بقیه مواد را هر روز میل کرد.

ریواس همچنین اشتهاآور و برای درمان یبوست مفید است و همچنین این گیاه  سرشار از عناصر معدنی و انواع ویتامین‌ها است و می‌تواند به هضم غذا کمک می‌کند.

۱. کلسیم

کمبود کلسیم بر وضعیت جسمی و روحی تاثیر می‌گذارد؛ از طرفی گیاه ریواس سرشار از کلسیم است و می‌تواند در استخوان‌سازی و استحکام بدن نقش داشته باشد.

۲. لوتئین

ریواس حاوی ماده‌ای به نام «لوتئین» است که برای سلامت چشم و پوست افراد ضروری است؛ با توجه به اینکه افراد روزانه در معرض گرد و غبار قرار می‌گیرند، باید برای حفاظت از پوست و چشم خود مصرف ریواس را در اولویت قرار دهند.

۳. ویتامین K

دانشمندان بر این باورند مصرف این ویتامین برای سلامت کلی بدن حائز اهمیت است به طوری که کمبود این ویتامین در بدن باعث می‌شود در صورت بروز کوچک‌ترین بردیگی بر روی بدنتان با خونریزی زیادی رو به رو شوید.

۴. کاهش وزن

ریواس در دسته سبزیجات کم‌کالری قرار دارد و مصرف آن برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌تواند تاثیرگذار باشد، زیرا این گیاه با بالا بردن سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک می‌کند.

۵. درمان آلزایمر

مصرف ریواس از اکسیداسیون سلول‌های مغزی جلوگیری کرده و با تحریک سلول‌های این عضو حیاتی بدن، روند اختلال‌های شناختی از قبیل آلزایمر را کند می‌کند.

خواص درمانی ریواس+اینفوگرافی

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان