۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کلاه‎برداری تازه در برخی پمپ‌ بنزین‌ها
کد خبر: ۳۳۲۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۹ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

افزودنی‌ها تحت عنوان اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت؛

کلاه‎برداری تازه در برخی پمپ‌ بنزین‌ها

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: وزارت نفت، نه در توزیع افزودنی‌های سوخت نقش دارد و نه موافق آن است.

کلاه‎برداری تازه در برخی پمپ‌ بنزین‌ها
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، بررسی منع توزیع افزودنی‌های سوخت در جایگاه‌های سوخت در سی و دومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت.


اکبری معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره گفت: افزودنی‌هایی که در جایگاه‌های سوخت تولید می‌شود، تولید شده پالایشگاه‌های وزارت نفت نیست و هرگز وزارت نفت اعلام نکرده که سوخت تولیدی در پالایشگاه‌ها، نیازمند افزودنی است.

وی تاکید کرد: وزارت نفت، نه در توزیع افزودنی‌ها نقش داشته و نه موافق توزیع این افزودنی‌هاست.


اکبری با اشاره به این‌که عمده افزودنی‌ها تحت عنوان اکتان افزا در جایگاه‌های سوخت عرضه می‌شود، تاکید کرد:با توجه به بررسی‌های انجام شده و نمونه‌برداری‌ های صورت گرفته، علی رغم ادعاهای مطرح شده؛ این افزودنی‌ها باعث افزایش اکتان سوخت هم نمی‌شود. هرچند که نیازی به اکتان‌افزا نیست چون بنزین سوپر و معمولی در جایگاه‌ها توزیع می‌شود که نیازی به اکتان افزا ندارد. بنابراین هیچ ضرورتی برای توزیع افزودنی‌ها در جایگاه‌های سوخت وجود ندارد.

او با اشاره به بررسی توزیع افزودنی‌های سوخت در کمیسیون قاچاق با توجه به قیمت افزودنی‌ها و تاثیر سوء آن برای موتور اظهار کرد: ممنوعیت توزیع افزودنی‌ها در جایگاه‌های سوخت اعلام شده است. مکاتبه‌ای هم با سازمان استاندارد انجام شده بر این مبنا که اگر قرار باشد این افزودنی‌ها توزیع شود، حتما باید استاندارد ملی برای آن در نظر گرفته شود.

معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان تاکید کرد: ممنوعیت کامل هرگونه افزودنی در جایگاه‌های سوخت مد نظر وزارت نفت است.



انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان