۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد! + تصاویر
کد خبر: ۳۳۲۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۹ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

همزمان با فشارها برای قطع حمایت آمریکا از عربستان؛

آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد! + تصاویر

همزمان با افزایش فشارها برای قطع حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن، کاخ سفید با نمایش بخشی از تسلیحات کشف‌شده، بار دیگر مدعی ارسال سلاح از ایران به یمن شد.

آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد! + تصاویر
به گزارش  سرویس سیاسی صبح قزوین ،در حالیکه پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، فشارهای داخلی و بین‌المللی برای قطع حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان در جنگ یمن به شدت افزایش یافته است، کاخ سفید با اجرای یک شوی تبلیغاتی جدید مدعی ارسال سلاح از ایران به یمن و برخی کشورهای دیگر از جمله بحرین و افغانستان شد.

آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد!+ تصاویر

در راستای اجرای این شوی تبلیغاتی، مقامات دفاعی آمریکا روز پنجشنبه با به نمایش گذاشتن برخی تسلیحات و مهمات و دعوت از خبرنگاران برای عکسبرداری از آنها مدعی شدند این تجهیزات نظامی را ایران برای مقابله با ائتلاف سعودی در اختیار مبارزان یمنی قرار داده است.

نمایش این تسلیحاتِ ادعایی جدیدترین پرده از نمایشی است که برای اولین بار سال گذشته (اینجا) توسط نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، اجرا شد. وی در آن زمان با برگزاری یک کنفرانس خبری در یکی از ساختمان‌های وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن مدعی شد آنچه در پشت سر او قرار دارد لاشه موشکی است که از سوی ایران به یمن ارسال شده است.

اما چندی بعد، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به این ادعا گفت هیچ مدرک قاطعی که نشان دهد موشک‌هایی که از یمن به سمت عربستان شلیک می‌شوند در ایران ساخته شده‌اند، وجود ندارد.

آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد!+ تصاویر

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید مقامات دفاعی آمریکا در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار این شبکه گفته‌اند یکی از تسلیحاتی که در جنگ یمن کشف و ضبط شده، یک موشک ایرانی به نام "قیام-1" است که از سوی ایران در اختیار یمنی‌ها قرار گرفته و از ژوئیه 2017 تاکنون دستکم 8 فروند از آن به سمت عربستان شلیک شده است.

آنها همچنین دو پهپاد قاصف-1 را نیز به نمایش گذاشتند و با انتساب آنها به ایران مدعی شدند این پهپادها را پس از انجام عملیات‌هایی در خاک عربستان کشف و ضبط کرده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی تحت محاصره کامل زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و حتی کشتی‌های حامل کمک‌های بشردوستانه نیز که از سوی نهادهای بین‌المللی ارسال می‌شوند پیش از ورود به آبهای یمن مورد بازرسی کامل نیروهای ائتلاف قرار می‌گیرند.

آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد!+ تصاویر

مقامات دفاعی آمریکا همچنین تجهیزاتی را در این نمایشگاه در معرض دید خبرنگاران قرار دادند که مدعی‌اند ایران آنها را به افغانستان و بحرین ارسال کرده است؛ از جمله این تجهیزات، پهپادی است که ادعا شده از خاک ایران وارد افغانستان شده و نیروهای ائتلاف آمریکا آن را در اکتبر 2016 در این کشور کشف کرده‌اند.

تفنگ‌های تک‌تیرانداز، مسلسل، موشک‌های ضدتانک، آرپی‌جی و نارنجک‌های دستی نیز از جمله‌ی دیگر اقلامی هستند که مقامات آمریکایی آنها را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته و ادعا کرده‌اند که ایران قصد داشته آنها را در اختیار گروه‌های شیعه در بحرین قرار دهد تا با آنها دولت بحرین را هدف قرار دهند.

آمریکا دوباره برای متهم کردن ایران نمایشگاه برگزار کرد!+ تصاویر

مقامات آمریکایی اما در کنار طرح این ادعاها، تاکنون به این سوال ساده پاسخ نداده‌اند که چرا عربستان و امارات برای هدف قرار دادن مردم یمن می‌توانند از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامیِ ساخت غرب برخوردار باشند اما نیروهای یمنی نمی‌توانند حتی ابتدایی‌ترین تسلیحات را برای دفاع از خود در اختیار داشته باشند؟

به نظر می‌رسد پاسخ این سوال در ناکامی آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در برابر ایران خلاصه می‌شود. ائتلاف سعودی با وجود گذشت بیش از 4 سال از جنگ یمن و صرف میلیاردها دلار برای خرید تسلیحات پیشرفته آمریکایی، هنوز نتوانسته در برابر گروه کوچکی که هم در داخل با مزدوران عربستان و امارات در حال مبارزه‌ است و هم از خارجِ کشور مورد هجوم قرار گرفته، به کوچکترین توفیقی دست یابد.

به همین دلیل بود که امارات متحده عربی نیز خرداد ماه سال جاری پس از شکست عملیات اشغال بندر حدیده یمن، با برپایی یک نمایشگاه در ابوظبی (اینجا) مدعی ایرانی بودن تسلیحات مبارزان یمنی شد.

علاوه بر آمریکا و امارات، عربستان سعودی نیز پیش از این با نمایش قطعاتی از یک موشک که برروی آن علامت استاندارد ایران (!) حک شده بود ادعاهای مشابهی را در رابطه با کمک تسلیحاتی ایران به یمن مطرح کرده بود.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، در آن زمان در واکنش به سندسازی مضحک سعودی‌ها عنوان کرد که ایران علامت استاندارد را تنها برروی محصولات خوراکی مانند پفک چاپ می‌کند نه برروی موشک!

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان