۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۳درصد از مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند
کد خبر: ۳۳۲۱۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱ ساعت: ۱۰:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۶۳درصد از مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با توجه به لزوم ارائه خدمات سریع و توأم با موازین شرعی پرونده مددجویان خانم در اختیار بانوان مددکار است که در قالب "مرکز مددکاری فرهنگی اسلامی بانوان" اجرا می‌شود.

 ۶۳درصد از مددجویان زنان سرپرست خانوار هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مدیرکل بانوان استانداری قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در معیت مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با حضور در طرح مفتاح الجنه با دو خانواده مددجوی تحت حمایت دیدار و از نزدیک در جریان خدمات کمیته امداد امام (ره) و مشکلات این خانواده ها قرار گرفت.

مجید مومنی در این دیدار با تقدیر از حضور خیران و مسئولان در طرح مفتاح الجنه بیان کرد: هم اکنون 63درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: بررسی اجمالی وضعیت مددجویان نشان می‌دهد برخلاف دو دهه گذشته فقر زنانه و جوان شده از این رو نوع سیاست‌های حمایتی کمیته امداد امام (ره) نیز با توجه به این شرایط تغییر کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: ایجاد اشتغال در میان مددجویان از طریق کاریابی و خواشتغالی انجام می‌شود، اما در خصوص زنان سرپرست خانوار تحت حمایت ایجاد اشتغال با در نظر گرفتن شرایط این بانوان باید اجرا شود.

وجود 1645 یتیم در قزوین
وی بیان کرد: زن سرپرست خانوار در گام نخست باید مهارتی را بیاموزد و در گام بعدی این مهارت بای به نوعی منجر به اشتغال شود که به حضور این مادر در کنار فرزند یا فرزندانش لطمه ای وارد نکند و به عبارت بهتر اشتغال ایجاد شده فرزندان را نیز از نعمت در کنار مادر بودن محروم نکند.

مومنی عنوان کرد: زن سرپرست خانوار در کنار مشکل معیشت نیاز به رفع مشکل مسکن دارد تا بتواند در فضایی شایسته به تربیت فرزندان خود بپردازد و تحقق این مهم نیز نیازمند ایجاد بسترهای مالی و در نظر گرفتن مسائل اجتماعی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خدمت رسانی به مددجویان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 62 مورد مسکن خریداری و یا ساخته شده که 21 واحد در مناطق شهری و 41 واحد در مناطق روستایی بوده است همچنین 575 مورد تعمیر، بازسازی و تکمیل واحدهای مسکونی نیازمندان اجرا شده که برای این امر یک میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: هم اکنون 21 هزار و 637 خانوار با جمعیت 35 هزار و 637 نفری به صورت دائمی معیشت بگیر کمیته امداد امام (ره) هستند که جمعیت مددجویی 5.4 درصد از کل خانوار و 2.7 درصد از جمعیت کل استان را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون هزار و 645 یتیم در استان داریم که 14 هزار و 83 حامی در قالب طرح اکرام ایتام حمایت از آنها را بر عهده دارند که باید اعلام کنیم که در استان قزوین یتیم بدون حامی نداریم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان