۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اهدای ۲۷ هزار نسخه کتاب با اجرای طرح گلریزان
کد خبر: ۳۳۲۱۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۱ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های استان خبر داد:

اهدای ۲۷ هزار نسخه کتاب با اجرای طرح گلریزان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با حمایت و تدبیر استاندار قزوین طرح گلریزان کتاب در راستای حبس زدایی کتاب اجرا و از این طریق ۲۷ هزار نسخه کتاب جذب کتابخانه‌های استان شد.

اهدای ۲۷ هزار نسخه کتاب با اجرای طرح گلریزان
رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اهمیت مطالعه و تاثیر آن در زندگی افراد اظهار کرد: سبک زندگی افراد دارای مطالعه با کسانیکه اهل کتاب خواندن نیستند؛ متفاوت است و این تفاوت کاملا قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه کتاب یک سرگرمی رایگان برای زندگی باکیفیت است؛ افزود: امروزه کتابخانه‌ها به محفلی برای پرورش فکر و اندیشه سالم تبدیل شده‌اند.

خرید 24 میلیون کتاب برای کتابخانه‌ها
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه خانواده نقش به سزایی دارند در این راستا پدر و مادر به عنوان دو رکن مهم اصلی تربیتی برای ترغیب فرزندان به امر کتابخوانی تلاش کرده و کتاب را به عنوان کالای اساسی در سبد فرهنگی خانوار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: به عقیده من عضویت خانوادگی و جمع خوانی یکی از راهکارهای مهم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اعضای خانواده است.

اسماعیلی بیان کرد: با حمایت و تدبیر استاندار قزوین طرح گلریزان کتاب در راستای حبس زدایی کتاب اجرا شد که از این طریق 27 هزار نسخه کتاب جذب کتابخانه‌های استان شد.

وی ابراز کرد: طی یکسال گذشته میزان کل جذب اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان 89 هزار نسخه کتاب بود؛ همچنین در سال جاری بیش از 155 نویسنده، مولف و مترجم بومی شناسایی کرده و 70 عنوان کتاب در رسانه‌های دیداری و شنیداری معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: سال جاری دوره‌های آموزشی حضوری و غیر حضوری با موضوعات آداب و احکام نماز، فرزندپروری و مدیریت رفتار با فرزند، دوره آموزشی کتاب، کودک و اندیشه ورزی و همچنین دوره آموزشی قصه‌گویی برگزار شد.

۹۰ درصد کتابخانه‌های استان بهسازی و نوسازی شده است
وی عنوان کرد: در سال جاری 240 میلیون ریال جهت خرید کتاب برای کتابخانه‌های استان قزوین هزینه شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای رسیدن به رشد و بالندگی باید کتابخوان افزایش یاید نه کتابخانه‌ها؛ گفت: در طول یکسال در همه کتابخانه‌ها کارهای اساسی تعمیراتی و تجهیزاتی انجام شده شده به طوریکه بالای ۹۰ درصد کتابخانه‌های استان بهسازی و نوسازی شده است.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار برای همه کتابخانه‌ها، اسباب بازی برای بخش کودک خریداری شد و شرایطی را ایجاد کردیم تا فضای کتابخانه‌ها جذابیت بیشتری برای کودکان پیدا کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در پایان تصریح کرد: کتابخانه‌ها به عنوان یک دستگاه خدمت رسان مطرح هستند و خوشبختانه با توجه به اقدامات انجام شده به یک مکانی امن برای مخاطبان تبدیل شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان