۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین
کد خبر: ۳۳۲۰۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۹ ساعت: ۱۴:۴۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان پسماند شهرداری قزوین خبر داد:

تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین

سرپرست سازمان پسماند شهرداری قزوین از تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین در سال ۹۷ با هدف هم اندیشی ارگان های ذیربط در جهت مقابله با بروز سیلاب های احتمالی خبر داد.

تشکیل اولین جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مهدی امینی امروز(سه شنبه) در جلسه کارگروه سیلاب‌های شهری قزوین اظهار کرد: بنابر شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور، ستاد بحران در شهرهایی با جمعیت بالغ بر صد هزار نفر تشکیل می‌گردد تا در هنگام بروز حوادث، تمامی ارگان‌های ذیربط به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده وارد عمل شوند.

وی هدف از برگزاری این جلسه را هم اندیشی بین ارگان‌های ذیربط و ارزیابی توانمندی‌های آنها در ارتباط با آمادگی قبل، حین وقوع سیلاب و جلوگیری از آن بیان کرد.

این مسئول افزود: چهار رودخانه باراجین در شرق، بازار در قسمت مرکزی، وشته در غرب و دلیچای محمل سیلاب‌های بزرگ است که لایروبی و پاکسازی نقاط حادثه خیز در مسیر این رودخانه‌ها از سوی این سازمان انجام گرفته و انبوه رسوباتی که از بالادست وارد این رودخانه‌ها شده است، با تجهیزات موجود پاکسازی و گاها در صورت عدم دسترسی به رمپ، با استفاده از جرثقیل انجام شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلاتي كه خارج از حوزه وظایف سازمان پسماند است، ابراز کرد: در مسیر این رودخانه‌ها شاهد موانعی مانند لوله‌های آب عبوری و خطوط انتقال گاز از کالورت ها و گاها تبدیل برخی از گالورت‌ها به مسیرهای ماشین رو است که این عوامل به سهم خود موجب آب گرفتگی می‌شوند.

امینی اعلام کرد: آب‌های سطحی که به صورت روان آب وارد شهر قزوین می‌شود، بیشتر از ظرفیت است که تعریف یک پروژه مشترک در این خصوص فی ما بین سازمان‌هاي مدیریت پسماند، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای می‌تواند چاره ساز باشد.

وی گفت: ما در مواقع بحران از توان و پرسنل ایستگاه تنظیف استفاده می‌کنیم که تقویت نیروی انسانی از سوی سایر ارگان‌های ذیربط می‌تواند بسیار کمک کننده و مثمر ثمر باشد.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد: چاره انديشي در خصوص این موانع نیازمند همکاری و تعامل بیشتر ارگان‌های ذیربط و دخیل در این امر می باشد تا در صورت بروز سیلاب بتوانیم از جان و مال شهروندان محافظت بیشتری نمائیم.

گفتني است؛ در اين جلسه نمایندگانی از اداره آب منطقه ای، آبفای شهری، اداره كل جهاد کشاورزی، هلال احمر، هواشناسی، باغستان، آتش نشانی و غيره حضور داشتند و ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، از تلاش‌های سازمان مدیریت پسماند در لایروبی رودخانه ها و انهار قدرداني كردند.
انتهای پیام/2200

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان