۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انهدام باند سارقان منزل با کشف ۹۰ فقره سرقت
کد خبر: ۳۳۱۹۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۴ ساعت: ۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده انتظامی استان قزوین خبرداد:

انهدام باند سارقان منزل با کشف ۹۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان قزوین از انهدام باند سارقان منزل وکشف ۹۰ فقره سرقت منزل در قزوین خبر داد

 انهدام باند سارقان منزل با کشف ۹۰ فقره سرقت
سردار مهدی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد در سطح شهرستان قزوین، با توجه به اهمیت و حساسیت بالای موضوع و ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت و بلافاصله کارگروه ویژه رسیدگی در جهت کشف و دستگیری سارقان تشکیل شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات و بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد سارقان به صورت باندی و با استفاده از چند دستگاه خودرو، پس از شناسایی ساختمان‌های دارای حفاظت فیزیکی ضعیف و اطمینان از عدم حضور مالک و صاحب خانه وارد منازل شده و اغلب وسایل گران قیمت و دارای حجم کم مانند طلا، نقره، وجه نقد، تابلو فرش، لب تاپ، گوشی، دوربین عکاسی را سرقت و از محل متواری می‌شوند.

وی افزود: طی اقدامات فنی صورت گرفته هویت چند سارق در استان‌های همجوار شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و فنی صورت گرفته مشخص شد که سارقان با حضور در قزوین قصد انجام سرقت‌های دیگری را دارند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: ماموران بلافاصله با فعال کردن گشت‌های نا محسوس چند جوان را در حال پرسه زنی مشاهده و زمانی که ماموران قصد بررسی موضوع را داشته اند اقدام به فرار و طی تعقیب و گریز 2 نفر از سارقان را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در بازرسی از متهمان یک عدد سوئیچ خودرو کشف و اظهار می‌کنند از خودرو اطلاعی ندارند که در بازجوئی فنی ماموران به یک دستگاه خودرو "دنا پلاس" مورد استفاده در سرقت اعتراف و خودرو در محل دستگیری سارقان به همراه مقادیری اموال سرقتی کشف شد.

محمودی بیان کرد: از آنجا که احتمال بازگشت سارقان برای جابجایی خودرو دنا می رفت با کنترل نامحسوس یکی دیگر از سارقان با مراجعه به خودرو شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر و به همراه اموال سرقتی که شامل طلاجات، ساعت، گوشی، وجه نقد، دوربین عکاسی حرفه ای، هارد به ارزش تقریبی 4 میلیارد ریال، به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهمان در بازجوئی فنی ماموران به 90 فقره سرقت در سطح شهرستان قزوین و البرز اعتراف و با حضور مالباختگان در پلیس آگاهی استان نسبت به شناسایی وسایل خود اقدام و رد مال انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، تصریح کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان درخواست کرد: همواره با رعایت هشدارهای پلیسی و پیشگیری از سرقت، پلیس را در حفظ امنیت و احساس امنیت در جامعه یاری کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان