۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بی‌بدیل بود
کد خبر: ۳۳۱۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۱ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه استان قزوین:

نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بی‌بدیل بود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دومین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی بدیل بود.

نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بی‌بدیل بود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در دومین روز کنگره سه هزار شهید استان قزوین در  اجلاسیه دانش آموزان، اظهار کرد: در این جمع پاسداران حریم شهیدان، علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار، ایمان و شهادت، میهمانان عزیز و گرانقدری از سراسر کشور حضور دارند که میزبان واقعی این جمع دانش آموزان فرهیخته استان قزوین هستند.


وی نقش دانش آموزان را در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بی‌بدیل خواند و با ذکر خاطره‌ای از دوران مبارزات پیش از انقلاب، تصریح کرد: سال 54 زمانی که 12 سال از قیام امام خمینی (ره) گذشته بود طلبه‌هایی که در سن دانش آموزان قرار داشتند تصمیم گرفتند مراسم گرامیداشتی برای قیام 15 خرداد در مدرسه فیضیه برگزار کنند.


امام جمعه قزوین با بیان اینکه چنین اقدامی در آن دوران بسیار خطرناک بود و ممکن بود طلبه‌ها جان خود را از دست بدهند، ادامه داد: نیروهای امنیتی که از تهران آمده بودند، مدرسه فیضیه را محاصره کردند و هر لحظه احتمال داشت وارد مدرسه فیضیه شوند و طلبه‌ها را دستگیر کنند.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در این شرایط دشوار یکی از دوستان ما با خوشحالی آمد تا خبر خوبی به ما بدهد. او به ما گفت یک دانش آموز دست‌های خود را گره کرده و گفته طلبه‌ها مقاومت کنید ما با شما هستیم و این همراهی یک دانش آموز برای ما قوت قلب بسیار زیادی بود و روحیه عظیمی در طلبه‌ها ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: راز همراهی این دانش آموز با طلبه‌ها در آن شرایط خوف و خطر این بود که جوانان اهل نشاط، انرژی، غیرت و جوانمردی هستند و به واسطه همین روحیه است که دانش آموزان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کردند.


آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: سابقه جوانان در حمایت از دین مربوط به امروز و دیروز نیست و حضرت اسماعیل (ع) جوانی بوده در سن دانش آموزان و در کنار حضرت ابراهیم (ع) نقشه این پیامبر (ص) الهی را کامل کرد.


امام جمعه قزوین ابراز کرد: عبدالله بن الحسن (ع)، قاسم بن الحسن (ع) و فرزندان حضرت زینب (س) در کربلا در سن جوانی نقش جاودانه و ماندگاری را ایفا کردند و باعث شدند تا شکل و ماهیت نهضت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) با همه قیام‌ها در طول تاریخ متفاوت باشد.



وی بیان کرد: استان قزوین تعداد زیادی دانش آموز در شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد و حضور دانش آموزان این استان در دوران مبارزات انقلابی و دفاع مقدس چشم‌گیر بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه استان قزوین مهد پرورش معلمی مانند شهید رجایی است که دانش آموخته مکتب انبیاء(ع) و ائمه اطهار (ع) بودند، اظهار کرد: شهید رجایی تأثیر معنوی و فرهنگی بسیاری بر یاران همکار و معلم خود داشتند و به همین خاطر هنوز تأثیرات معنوی و فرهنگی ایشان در استان دیده می‌شود.
انتهای پیام /2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان