۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حب و بغض‌ها نباید در تصمیمات قضایی اثرگذار باشد
کد خبر: ۳۳۱۸۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۱ ساعت: ۹:۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

حب و بغض‌ها نباید در تصمیمات قضایی اثرگذار باشد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ما در اجرای قانون و احقاق حق با هیچ شخص و مقامی تعارف نخواهیم داشت و با قدرت و جدیت با کسانی که از خلاء‌های قانونی سوء استفاده و حقوق جامعه و مردم را تضییع کرده‌اند؛ برخورد خواهیم کرد.

حب و بغض‌ها نباید در تصمیمات قضایی اثرگذار باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، محمد قاسمی در اولین نشست با قضات دادسرای قزوین که در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد، گفت: کار قضات و کارکنان دستگاه قضایی به دلیل ارتباط مستقیم با حقوق، آبرو، مال، جان و ناموس مردم از اهمیت و حساسیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است.

دادستان مرکز استان افزود: امر قضاوت یک امر بسیار خطیر است و اگر در روایات ملاحظه کرده باشیم، می‌بینیم‏‎ ‏که مسأله قضاوت چقدر مشکل است زیرا قضات با جان و ناموس مردم و با اموال‏‎ آنان سروکار دارند و چنانچه خدای نخواسته به طور دقیق و‏‎ ‎‏شایسته عمل نشود علاوه بر مسئولیت شرعی نسبت به اصل آن،‏‎ ‎‏یک مسئولیت بزرگتر که همان پاسخگو بودن در برابر خداوند است نیز وجود دارد.
قاسمی در ادامه تاکید کرد: هدف همه ما احقاق حق و تحقق عدالت در میان جامعه است و همه ما باید در جهت رسیدن یه این هدف مهم تلاش کنیم و نباید تحت تاثیر برخی مسائل قرار گیریم و نباید بگذاریم برخی حب و بغض‌ها و برخی ارتباطات اجتماعی ما در امر قضاوت اثرگذار باشد و بین برادرمان و دشمنان باید با یک نگاه و در کمال بی‌طرفی قضاوت کنیم و باید با هدف جلب رضایت خداوند سعی، تلاش و قضاوت کنیم.

وی بیان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که گاها یک تصمیم ما می‌تواند سرنوشت یک انسان را تعیین کند و خدایی نخواسته به دلیل عدم دقت ما در رسیدگی موجب شود حقی از جامعه و مردم تضییع شود زیرا مردم دستگاه قضایی را پناهگاه خود می دانند و ما باید در کمال دقت و با بی‌طرفی کامل احقاق حق نماییم.

این مقام قضایی استان عنوان کرد: ما در اجرای قانون و احقاق حق با هیچ شخص و مقامی تعارف نخواهیم داشت و با قدرت و با جدیت تمام با کسانی که از خلاء های قانونی سوء استفاده کرده و حقوق جامعه و مردم را به نفع خود و یا دیگران تضییع کرده‌اند برخورد خواهیم کرد و در برابر آنان تمام قد خواهیم ایستاد.
محمد قاسمی اظهار داشت: حجم ورودی پرونده به دادسرا نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و شاید گاها کمبود کادر قضایی و اداری در این بخش احساس شود و همینطور با کمبودها و کاستی‌هایی از لحاظ امکانات اداری و ساختمان روبرو باشیم ولی با تمام این شرایط از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و بر این باوریم که کار در دادسرا به صورت شبانه روزی است و باید همیشه حاضر باشیم و نباید برخی مشکلات ما را از مسیر احقاق حق، تحقق عدالت و ایجاد امنیت در سطح جامعه دور کند.

وی تاکید کرد: سیاست‌های کلان قوه قضاییه و اولویت‌های هشت گانه رییس کل دادگستری استان باید با جدیت دنبال شود و در جهت احیاء حقوق عامه که از اولویت‌های دادسرای قزوین است باید گام‌های موثری برداریم تا بتوانیم رضایت عمومی را جلب نماییم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان افزود: کار در دستگاه قضایی را یک فرصت الهی بدانیم و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم تا در آخر از صحنه آزمايش الهي سربلند بيرون بيائيم.
انتهای پیام /2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان