۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین خون شهدای مدافع حرم راه قدس را بازمی‌کند/ دولت بااستفاده از ظرفیت‌های موجود بیکاری را رفع کند
کد خبر: ۳۳۱۸۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

سرلشکر صفوی در کنگره ۳هزار شهید قزوین:

خون شهدای مدافع حرم راه قدس را بازمی‌کند/ دولت بااستفاده از ظرفیت‌های موجود بیکاری را رفع کند

دستیار ویژه فرماندهی کل قوا در کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: این افتخاری بزرگی است که خون شهیدان شما و اشک چشم شما راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم کشور و استان قزوین راه قدس را بازخواهد کرد.

خون شهدای مدافع حرم راه قدس را بازمی‌کند/ دولت بااستفاده از ظرفیت‌های موجود بیکاری را رفع کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی ظهر امروز(یکشنبه) در اولین اجلاسیه کنگره شهدای قزوین با محوریت اجلاسیه فرهنگیان اظهار کرد: صمیمانه از برگزارکنندگان و دست اندرکاران این کنگره که پس از ۳۰ سال در استان قزوین برگزار می‌شود تشکر می‌کنم.

وی افزود: به وکالت از طرف رهبر معظم انقلاب، سلام ایشان را به تک تک خانواده‌های شهیدان می‌رسانم.

این مقام مسئول بیان کرد: سوال من این است آیا ما شهیدان را می‌شناسیم؟ شهیدان در اندیشه و تفکر چگونه بودند؟ شهیدان اخلاق و رفتارشان چگونه بود و چه عملکردی داشتند؟

وی ادامه داد: این فرهنگیان و معلمانی که با چهره‌های نورانی و چشم‌های پرفروغ در دفاع از انقلاب به شهادت رسیدند، آیا می‌دانستند که جنگ و جبهه یعنی تیتر و ترکش خوردند، یعنی جان دادن، آنها با چه اندیشه و تفکری به جبهه‌ها آمدند؟

دستیار ویژه فرمانده کل قوا اذعان کرد: ما اندیشمندان بزرگی در قزوین داشتیم و داریم، استاد صالحی دانشمندی جهانی و افتخار کشور ماست، بزرگانی همچون شهید بابایی و شهید رجایی را کمتر می‌شناسیم.

وی بیان کرد: سوال دوم این است در اندیشه و اخلاق و عملکرد چه نسبتی با شهدا داریم، آیا شبیه شهدا فکر می‌کنیم؟ آیا عملکرد ما شبیه شهدای دانش آموز است؟ چه کسی باور می‌کرد شهدای دانش آموز با پیکری لاغراندام ارتش صدام را شکست داده و ایران را پیروز کنند.

صفوی عنوان کرد: عملکرد شهدا را با اخلاق خودمان مقایسه کنیم، خون شهیدان شما مردم استان قزوین و خون شهدای ملت ایران و اشک شما در محرم و صفر راه کربلا را باز کرد.

وی اضافه کرد: شاهد بودید در اربعین چندین ملیون نفر به زیارت عتبات رفتند؟ خون شهیدان شما و اشک چشم شما و اه و سوز همسران جوان شهدا، سوز دل فرزندان شهید، فداکاری همسران جانبازان، کارساز است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در اربعین امسال با همسرم حضور داشتم، جمله "حب الحسین یجمعنا" نشان داد که عاشقان حسینی از همه جای دنیا آمده بودند، از افغانستان، پاکستان، سنی و مسیحی، در این ۸۰ کیلومتر راه نجف و کربلا همچون رود خروشانی دیده می‌شدند.

وی تصریح کرد: سال قبل خدمت آیت الله ناصری رسیدم و گفتم ۲۰ میلیون زائر در اربعین شرکت کردند فلسلفه آن چیست؟ ایشان گفتند در زمان ظهور مهدی فاطمه، در کنار خانه کعبه یکی از جملات حضرت این است که من فرزند حسین(ع) هستم، بنابراین همه مردم دنیا باید امروز امام حسین(ع) را بشناسند تا در زمان ظهور سخن امام زمان(عج) را درک کنند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: من می‌گویم "الشهدا یجمعنا"، این کنگره شهدا همه مسئولان و پیران و جوانان و علما، نظامی‌ها را دور هم جمع کرد تا کنگره شهدا برگزار شود، حتی کسانی که با تفکراتی مثل من مشکل دارند پای کار شهدا می‌آیند، زیرا می‌دانند ایران عزیز ما چقدر عظمت دارد.

وی افزود: درود خدا بر شهیدان استان قزوین، بر فرهنگیان، دانش آموزان؛ خداوند در برهه ای خاص بهترین جوانان را به مقام شهادت رساند و اسامی شهدا در لوح محفوظ الهی ثبت شده بود این شهدا انتخاب شده بودند.

این مقام مسئول ابراز کرد: به خدا قسم در لوح الهی نوشته شده بود این تیتر و ترکش بر وجود کدام مومن فرود آید، این افتخاری بزرگی است که خون شهیدان شما و اشک چشم شما راه کربلا را باز کرد و خون شهدای مدافع حرم کشور و استان قزوین راه قدس را بازخواهد کرد.

وی عنوان کرد: همان سال‌های اولی که داعشی‌ها در کشورهای عربی حضور پیدا کردند و اربعین نیز آغاز شد، شیعیان پیامی به این تروریست‌ها دادند که اگر فقط یک میلیون نفر از شیعه طرف سامرا حرکت کند آیا توان ایستادگی در برابر آنها را دارید؟ این قدرت اسلام است.

صفوی یادآور شد: خون شهیدان عزت و عظمت برای ۸۰ سال آینده ایران تضمین کرد این کنگره‌ها یکی از اهدافش این است که اهداف شما را به ما یادآوری کند و روحیه ظلم ستیزی را در جوانان به وجود آورد؛ زیرا ملت ما در برابر خواسته‌های امریکا تسلیم نمی‌شود.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ما را به دوران گذشته بگرداند دوره ای که طاغوت بر ما سیطره داشتند، اما ملت ما ملت علوی و حسینی است و شهدا را چراغ راه هدایت می‌داند و مقابل دشمن خواهد ایستاد.

این مقام مسئول گفت: اوضاع بین المللی و منطقه ای در زمان جنگ چگونه بود و امروز چگونه است؟ دوران جنگ همه کشورهای جهان پشتیبان صدام بودند و به دنبال تحمیل قدرت متجاوز بر ملت ما بودند تا نظام نوپای ایران را ساقط کنند.

وی اذعان کرد: امروز هم امریکایی‌ها می‌خواهند اراده خود را بر ما تحمیل کنند، برخلاف زمان جنگ که شوروی علیه ما بود امروز روسیه در سوریه درحال کمک به ماست، برخی از سران ظالم عربی امروز سرنگون شده اند.

دستیار ویژه فرمانده کل قوا تصریح کرد: امروز ما روابط دوستانه ای با عراق داریم، البته این تغییر به وجود آمده که اسرائیلی‌ها با برخی کشورهای عربی علیه ایران هم هم پیمان شده‌اند، ننگ باد کشورهای عربی که اسرائیل را به کشور خود راه می‌دهند و امریکایی‌ها این میان نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: صدامی‌ها در دوران جنگ با ایران ۶۵ میلیارد دلار هزینه جنگ کرد ما ۱۲درصد درآمد ملی خود را صرف جنگ کردیم، صدام از امارات و کشورهای عربی وام دریافت می‌کرد و هواپیماهای فرانسوی در اختیار آنها قرار می‌گرفت.

صفوی بیان کرد: امام راحل در ایران 10سال حکومت کرد اما رهبری ۲۸ سال است که سکاندار انقلاب است و سه جنگ بزرگ را پشت سر گذاشته و این رهبری انقلاب کشتی ایران را در طوفان حوادث پیش برد و ایران را امن نگه داشت، وجود رهبر خرمند است که کشور را به پیشرفت و ابادانی می‌رساند.

وی ادامه داد: این ترامپ امریکا را به ذلت خواهد کشاند، امروز امریکا رو به افول است و در مقابل قدرت اقتصادی چین و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و محور مقامت شکست خواهد خورد، همانگونه که امریکا در برابر ائتلاف سوریه شکست خورد.

این مقام مسئول اذعان کرد: امروز حزب الله یک ارتش قدرتمند است و جریان مقدس یک ارتش متحد اسلامی که مجاهدان افغانی و پاکستانی و لبنانی هستند؛ بنابراین از دشمن از ایران دارند.

وی گفت: در دفاع مقدس ملت ما منسجم بود و حامی مسئولان بود، امروز هم برای عبور از شرایط نامساعد باید متحد باشیم و به دولت و قوای دیگر کمک کنیم، ملت و دولت باید از رهبری تبعیت کنند.

دستیار ویژه فرمانده کل قوا ابراز کرد: ما ۴۵ میلیون جمعیت زیر ۴۰ سال داریم اما دولت‌ها نتوانستند برای این افراد اشتغالزایی کنند و جمعیت جوان ما بیکار است، اما ظرفیت بالایی در کشور داریم.

وی افزود: ایران یک موجود الهی و شکست ناپذیر است، زیرا قلب ملت ایران پایگاه ائمه است، ایران قدرتمند، قدرت خود را از قرآن و اهل بیت گرفته است.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: دشمنان ما شکست‌پذیرند هم در فرهنگ و تمدن مادی و هم در تفکر مادی در مقابل چین، آنها مجبور به فرار از خلیج فارس، سوریه و عراق خواهند شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان