۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین «رادیو انقلاب» راه اندازی شد
کد خبر: ۳۳۱۸۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۰ ساعت: ۱۱:۴۶ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون صدای رسانه ملی؛

«رادیو انقلاب» راه اندازی شد

مراسم افتتاح رادیو انقلاب صبح امروز، با حضور شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی برگزار شد.

«رادیو انقلاب» راه اندازی شد
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ،مراسم افتتاح رادیو انقلاب صبح امروز یکشنبه ۲۰ آبان، با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده شهیدان تهرانی مقدم و اندرزگو هم در این مراسم حضور داشتند. 

رادیو انقلاب در راستای برنامه‌سازی و تولید محتوا با بهره گیری از ظرفیت‌های جدید تولید پیام و انتشار آن یک بار دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کند. تبیین هویت و ماهیت انقلاب اسلامی و معرفی کارنامه چهل ساله نظام از اهداف اصلی این شبکه رادیویی است. رادیو انقلاب برای تولید برنامه‌ها، نه تنها به تولیدات مشترک با شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی اقدام می‌کند بلکه تولیدات ویژه‌ای را با مراکز استان ها، شبکه‌های تلویزیونی و معاونت سیاسی در دستور کار قرار داده است.

در ابتدا بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، نماینده آیت الله نوری همدانی متن پیام ایشان را برای افتتاحیه رادیو انقلاب را خواند.

سپس علیرضا حبیبی مدیر رادیو انقلاب و دبیر ستاد چهلمین سالگرد انقلاب در معاونت صدا ضمن تشکر از حضور مدیران و خانواده شهدا گفت: در بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی، رادیو انقلاب را با شعار صدای گفتمان انقلاب اسلامی و اتحاد ملی مبتنی بر دو محور اساسی افتخار به گذشته و امید به آینده و با توجه به رکن اصلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران راه اندازی می‌کنیم.

وی افزود: این شبکه تلاش می‌کند ضمن معرفی تاریخ معاصر ایران و بررسی و شناخت ریشه‌های انقلاب اسلامی، رویداد‌های چهار دهه انقلاب را بررسی و دستاورد‌ها را معرفی کند. این شبکه به صورت ۲۴ ساعته بر روی موج ۹۵و نیم مگاهرتز قابل دریافت خواهد بود. برنامه‌های این شبکه در تهران و استان‌ها و از طریق ایران صدا و رادیو نما هم قابل دریافت است.

حبیبی اظهار کرد: از امروز تا ماه‌های پایانی سال راه اندازی شد و برنامه‌های تولیدی آن از طریق شبکه‌های مختلف و در بسته‌های مختلف، به سمع مردم می‌رسد. خود مردم هم می‌توانند ناگفته‌های انقلاب و خاطرات خود را به ما برسانند و برنامه ساز شوند. ما آ. ها را پخش می‌کنیم. رادیو انقلاب تلاش می‌کند پلی میان مردم و مسئولان باشد.

حمید شاه آبادی معاون صدا گفت: در یک سالی که توفیق خدمتگزاری در رادیو را دارم، همدلی رادیویی ها برایم بسیار ارزشمند بوده است. کسانی که تلاش می کنند، خانواده ها را دور هم جمع کنند. رادیو انقلاب هم محصول دیگری از این خانواده تلاشگر است و میوه جدیدی از تلاش‌های این جمع صمیمی است که با یک احساس مسئولیت شکل گرفته است. از مردم هم تشکر می‌کنیم که از رادیو‌های فصلی و حرکت‌های نو و جدید رادیو استقبال خوبی می کنند.

معاون صدا تصریح کرد:  در زندگی اجتماعی، سیاسی و فردی ما در مقاطعی تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که بسیار تاثیرگذار است. باید به گذشته برگردیم و نقاط قوت و سرافرازی‌های خود را به یاد آوریم. باید نگاه کنیم که در چه نقطه‌ای ایستاده ایم و وضعیت ما چگونه است.

وی تاکید کرد: ما در یک چهار راه تاریخی قرار گرفته ایم و دهه پیش رو دهه حساسی است. باید نسبت به آن چیزی که در کشور اتفاق می‌افتد، چشم انداز شفاف داشته باشیم و  باید ببینیم که گذشته خودمان چگونه رقم خورده است. بزرگترین سرمایه ما در چهار دهه گذشته، سرمایه اجتماعی و حضور مردم بوده است. بزرگترین آسیبی که می‌تواند به یک کشور وارد شود همان چیزی است که بتواند ملت را در تحقق تصمیم‌های ملی و اهدافی که یکپارچگی را رقم می زند،  خللی وارد کند.

انتهای پیام/1404 

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان