۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین انرژی هسته‌ای بهانه سلطه‌گری امریکاست/ دشمن به‌دنبال قراردادن ایران در مدار سیاسی خود است
کد خبر: ۳۳۱۸۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان انرژی اتمی در قزوین:

انرژی هسته‌ای بهانه سلطه‌گری امریکاست/ دشمن به‌دنبال قراردادن ایران در مدار سیاسی خود است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: قطعا هسته‌ای برای دشمنان ما یک بهانه است؛ چراکه آنها به دنبال آن هستند تا ما در مدار سیاسی آنها قرار گرفته و در مقابل اراده آنها حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

انرژی هسته‌ای بهانه سلطه‌گری امریکاست/ دشمن به‌دنبال قراردادن ایران در مدار سیاسی خود است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی اکبر صالحی صبح امروز(یکشنبه) در کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین در سالن اجتماعات نمایشگاه‌های‌ بین المللی استان قزوین اظهار کرد: در مورد جایگاه و مقام رفیع شهادت بسیار شنیده‌ایم و اگر بخواهیم مفهوم و پیام شهادت و عمل آنها را بدانیم باید به یک مقوله قرآنی توجه ویژه کنیم و آن فلسفه زندگی است که بر اساس آیات قرآن برخورداری از حیات طیبه است که یکی از ارکان حیات طیبه آزادی است.


وی افزود: خداوند انسان را آزاد در تفکر و اختیار آفرید و این آزادی است که معنا به انسان می‌دهد و او را در مقایسه با سایر مخلوقات متمایز می‌کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: اما چگونه می‌توان آزادی را درک و تعریف کرد، بزرگترین فرازی که می‌توان بدان اشاره کرد زمان پیکار ناجوانمردانه‌ای بود که امام حسین(ع) در مقابل دشمنان قدار خود گفت که « اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید».

وی ادامه داد: آزادی در مفهوم و معنا یعنی رها شدن از قید ظالم و ظلم و کرنش نکردن در مقابل استکبار و بنده خالص خدا بودن، یعنی پیوستن به حق و فهم و درک فلسفه زندگی.

صالحی بیان کرد: آزادی رابطه مستقیم با قامت فکری مردمان دارند و شهدا قامت فکری هستند که سقف آزادی را تا کنگره عرش بالا بردند، شهدا از کنگره عرش الهی بر ما نظاره می‌کنند.

وی عنوان کرد: اینکه چنین نکوداشتی برگزار می‌کنیم از باب تنبه و تذکر برای خودمان است که در کجا قرار داریم و به سوی چه مقصدی حرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در جامعه‌ای که سقف آزادی کوتاه باشد، آدم‌های بزرگ در آن جامعه سرشان به سقف خورده و حذف می‌شوند؛ بنابراین با کوتاه شدن سقف آزادی مردان بزرگ حذف می‌شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی بزرگان که قصد بقا دارند با این شرایط کمر خم می‌کنند تا سر آنها به سقف نخورد و آنقدر کمر کوتاه می‌کنند که دیگر نتوانند قد استوار کنند.

صالحی در ادامه تاکید کرد: شهدا بلندگامتان تفکر و همتند که سقف آزادی را بالا می‌برند تا ملت غلام حلقه به گوش استکبار نباشد.

رییس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: قطعا هسته‌ای برای دشمنان ما یک بهانه است و دشمنان بهانه‌های متنوعی دارند به طوریکه اگر آن را کنار گذاریم موضوع موشکی، تروریست و یا آزادی را بهانه می‌کنند، چراکه آنها به دنبال آن هستند تا ما در مدار سیاسی آنها قرار بگیریم و آن سقف را کوتاه و کمر ما را خم کنند تا در مقابل اراده آنها حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: شهدا از فراز کنگره عرش با ما اسیرانه سراچه زرو تزویر دنیا نگاه می‌کنند اما ما راهمان را برای رهایی از این اسارت با برگزاری این کنگره‌ها فراموش نکردیم.

صالحی بیان کرد: تذکر در لسان عرب زدودن زنگار نسیان و فراموشی است و یادآوری مقام و قدرت خداوند و همچنین ذکر و یاد شهدا و صدیقین و اولیای الهی از این مقوله است.

وی در پایان با تشکر از برگزارکنندگان کنگره ۳ هزار شهید استان گفت: شهدا نشانه های راه هستند که ما را از وادی حیرانی نجات می‌دهند و از آثار شرک آشکار و مخفی رها می‌کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان