۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین همه مردم برای باشکوه‌تر برگزارشدن کنگره ۳هزار شهید استان پای کار بیایند
کد خبر: ۳۳۱۸۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۸ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

همه مردم برای باشکوه‌تر برگزارشدن کنگره ۳هزار شهید استان پای کار بیایند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: هر نمازگزاری می باید عضو فعال و مبلغ مرام شهیدان باشد و در برنامه های کنگره سه هزار شهید استان حضور فعالی داشته باشد و دیگران را نیز به حضور پرشور تشویق کند.

همه مردم برای باشکوه‌تر برگزارشدن کنگره ۳هزار شهید استان پای کار بیایند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به سالروز هجرت حضرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه، اظهار کرد: فشارها بر پیغمبر (ص) هر روز بیشتر می شد و از سویی آوازه رسول خدا در جزیره العرب پیچیده بود و در جاهای دیگری غیر از مکه علاقه مندان و عاشقان به سوی ایشان جذب شده بودند و مردم مدینه مشتاق ملاقات پیامبر (ص) بودند و به همین خاطر حضرت هجرت کردند.

وی با بیان اینکه در اسلام بسیار تشویق به هجرت شده ایم، تصریح کرد: قرآن هجرت را فقط هجرت مکانی تعریف نکرده است؛ اگرچه یکی از بهترین هجرت ها، هجرت مکانی است که هجرت پیامبر (ص) به مدینه و هجرت امام خمینی (ره) به نجف و ترکیه از نمونه های آن است و خداوند پیروزی را در این هجرت ها مقرر کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به هجرت امام رضا (ع) از مدینه به توس، یادآور شد: اگر چه هجرت امام رضا (ع) تحمیلی بود اما خداوند عزت این امام عزیز را در این هجرت قرار داد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دشمن کاری کرد که اباعبدالله الحسین (ع) چاره ای جز هجرت نداشت، گفت: حضرت از مدینه به مکه و سپس عراق و کربلا هجرت کردند و خداوند پیروزی های بزرگ را در سایه این هجرت قرار داد.

وی با بیان اینکه پس از هجرت امام رضا (ع) دو هجرت مهم دیگر صورت گرفت، ابراز داشت: خواهر امام هشتم شهر به شهر تا ساوه و قم حرکت کردند تا شناخت مردم از امام رضا (ع) را افزایش دهند.

عابدینی ادامه داد: احمد بن موسی (ع) و برادرشان علاءالدین از بحرین تا شیراز سفر کردند و آن منطقه را روشن گری کردند تا ولایت علی بن موسی الرضا (ع) شناخته شود و شاهدیم این هجرت ها برکات بسیاری به همراه داشته است و نقش مهمی در اینکه مردم کشور ما پیرو اهل بیت (ع) باشند داشته است.

وی اذعان کرد: خدای متعال زمانی که دستور هجرت از مکه به مدینه را صادر کرد فقط یک هجرت مکانی نبود بلکه از پلیدی، تهمت زدن و ظلم، ذلت پذیری، تملق گویی و از هر بدی باید هجرت کنی، هجرت از گناه به سمت بندگی خدا به نوعی هجرت محسوب می شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به بزرگداشت علامه طباطبایی افزود: شهید مطهری درباره جایگاه علامه طباطبایی می فرمایند؛ می توان ادعا کرد تفسیر المیزان بهترین تفسیری است که در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تا به امروز نگاشته شده است، این تعریف والایی است زیرا بیش از ۲هزار تفسیر قرآن وجود دارد. این همه تفسیر اما شهید مطهری بهترین تفسیر را برای مرحوم طباطبایی می دانند که نشان دهنده جایگاه عظیم این عالم دینی است.

وی گفت: این کتاب به اندازه ای دارای اهمیت است که همه ما نیاز داریم خود را آماده مطالعه تفسیر المیزان کنیم، البته شاید برای بسیاری از مردم ما مطالعه این تفسیر نیازمند مطالعه یک پیش نیاز دیگری باشد، یعنی تفسیرهای ساده تری را مطالعه کنیم تا زیبایی تفسیر المیزان را به خوبی درک کنیم.

برخی‌ها همه دستاوردهای هسته ای را با سیمان پر کردند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند امریکا درحال افول است مورد تایید بسیاری از کارشناسان این کشور هم قرار گرفته است، سیاستمداران امریکایی حتی اذعان کردند امریکا درحال فروپاشی است.

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: این کشور امروز در این وضعیت به سر می برد، در این شرایط عده ای که غربزده هستند امریکا را کدخدا می دانند، این افراد مثل داربستی هستند که زیر خانه کلنگی امریکا قرار گرفته اند که مانع فروپاشی این کشور شوند.

وی اضافه کرد: غربزدگان داخلی امروز درحال فداکردن خود برای امریکا هستند و خود را برای حفظ این کشور ضایع می کنند، امریکا شیطان است و غربزدگان داخلی زیردست و پیرو شیطان شده اند، تا زمانی که ما «مرگ بر امریکا» می گوییم شکاف های موجود در این کشور عمیق تر می شود و فروپاشی آن نزدیکتر خواهد شد.

عابدینی بیان کرد: وظیفه قرآنی همه ما این است که در وضعیت آشفته امروز امریکا، ضعف های این کشور که خود را ابرقدرت می داند نشان دهیم و بگوییم چگونه درحال افول است، قرآن به ما می گوید به کفار و دشمنان اسلام بگویید که از عصبانیت بمیرید، یعنی مرگتان باد، یعنی همان شعار «مرگ بر امریکا» که ما به سران این کشور فریاد می زنیم.

امام جمعه قزوین گفت: غربزدگان می گویند اگر امریکا یک موشک بزند کشور ما نابود می شود، اما رهبری می گویند اگر یکی بزنند 10 تا می خورند، امروز ما نیازمند این روحیه در بین مردم خود هستیم.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که ایستادگی ما در برابر امریکایی که درحال فروپاشی است دل های مومنان را شاد کرده و بیشتر بهم نزدیک می کند و اتحاد کشورهای اسلامی را بیشتر می کند که ما باید به شدت دنبال این نگاه باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین به جنگ ظالمانه علیه مردم یمن هم اشاره کرد و گفت: شروع این جنگ با آنها بود اما امروز یمنی ها با قدرت در مقابل آنها ایستاده اند و مردم متدین یمن با جدیت مقابل آمریکایی ها و سعودی ها مقاومت می کنند.

وی با تسلیت سالروز شهادت سردار حسین تهرانی مقدم اظهار کرد: ایشان به واسطه پیشرفت هایی که در صنعت موشکی کشور به وجود آورد سهم بسزایی در پیشرفت های نظامی کشور ایفا کرد و اینها به برکت عبادت، توکل و اعتقادی که به اهل بیت (ع) داشتند بدست آمد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: برخی شایستگی و لیاقت پیدا کردند و غنی سازی 20 درصد را برای مردم به ارمغان آوردند، اما برخی هم آن دستاوردها را که به سختی بدست آمده بود را با سیمان پر می کنند و اینجا آدمها شناخته می شوند.

امام جمعه قزوین به در پیش بودن کنگره سه هزار شهید استان قزوین بیان کرد: هر نمازگزاری می باید عضو فعال و مبلغ مرام شهیدان باشد و در برنامه های کنگره سه هزار شهید استان حضور فعالی داشته باشد و دیگران را نیز به حضور پرشور تشویق کند.

وی با بیان اینکه کنگره مجلس ختم نیست، عنوان کرد: معنای این کار این است که باید با شهدا عهد و پیمان ببندیم که بعد از کنگره بیش از گذشته پای کار شهدا و دنبال کننده اهداف آن عزیزان باشیم و جامعه را آنگونه بسازیم که شهدا از ما انتظار داشتند.

عابدینی در پایان از مردم استان خواست در هر چه باشکوه تر برگزار شدن کنگره گرامیداشت سه هزار شهید استان با جدیت بیشتری پای کار باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان