۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رونمایی یادمان ۲۷۶ شهید دانش‌آموز قزوین همزمان با آغاز کنگره
کد خبر: ۳۳۱۷۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۴ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره امور شاهد آموزش و پرورش استان خبرداد:

رونمایی یادمان ۲۷۶ شهید دانش‌آموز قزوین همزمان با آغاز کنگره

سرپرست اداره امور شاهد آموزش و پرورش استان گفت: احداث یادمان ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی ۲۰ آبان همزمان با آغاز کنگره سه هزار شهید استان با حضور مسئولان رونمایی می‌شود.

رونمایی یادمان ۲۷۶ شهید دانش‌آموز قزوین همزمان با آغاز کنگره
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ؛ روح الله مومنی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه یادواره ۲۷۶ دانش‌آموز استان در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت شهید فهمیده، یادواره شهدای دانش‌آموز استان همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه ۱۵ آبان ماه با حضور مسئولان استانی و با سخنرانی خواهر شهید فهمیده در دبیرستان دخترانه شاهد نرگس برگزار می‌شود.

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: یادواره ۲۷۶ شهید دانش‌آموز استان به منظور تبیین جایگاه شهید و شهادت، ایجاد روحیه جهادی و مسئولیت پذیری، نهادینه کردن روحیه ایثار و شهادت و با رویکرد روحیه حق‌خواهی و دفاع از مظلوم، میهن دوستی و متعهد بودن و همچنین خدمتگذاری و ولایت پذیری برگزار می‌شود.

تحصیل ۴ هزار دانش‌آموز در ۱۳ مدرسه شاهد استان
وی در ادامه عنوان کرد: معرفی و تقدیر از دانش‌آموزان برتر و دارنده رتبه‌های برگزیده ورزشی، علمی، فرهنگی و هنری مدارس شاهد متوسطه استان از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است.

مومنی با بیان اینکه بالغ بر ۴ هزار دانش‌آموز در ۱۳ مدرسه شاهد استان تحصیل می‌کنند؛ گفت: برای این یادواره برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به بیان خاطراتی از شهید فهمیده توسط دانش‌آموزان، تبیین و تحلیل ویژگی‌های شهید فهمیده توسط خواهر شهید، اجرای تئاتر و سرود دانش‌آموزی با موضوع شهدای مدافع حرم و شهدای دانش‌آموز اشاره کرد.

وی در ادامه هدف کلی از برگزاری این برنامه را ایجاد تحرک عملی دانش‌آموزان و آشنایی آنها با سیره و هدف شهید فهمیده عنوان کرد و گفت: شهید فهمیده بهترین الگوی عملی برای نسل جوان و دانش‌آموز امروز است.

سرپرست اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: احداث یادمان ۲۷۶ شهید دانش‌آموز و ۵۸ شهید فرهنگی یکی دیگر از اقدامات انجام شده است که ۲۰ آبان همزمان با آغاز کنگره سه هزار شهید استان با حضور مسئولان رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: این یادمان در تمامی مدارس شاهد به صورت پایلوت نصب خواهد شد و تا پایان سال تحصیلی ۹۸_۹۷ نیز در همه مدارس استان اجرا می‌شود که الهام گرفته از معماری سنتی قزوین است.

مومنی عنوان کرد: عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و حضور دانش‌آموزان در گلزار شهدا به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهدا پایان بخش برنامه خواهد بود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان