۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کنگره ۳هزار شهید قزوین مهمترین حرکت فرهنگی است/فضاسازی محیطی در اولویت قرار گیرد
کد خبر: ۳۳۱۶۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۰ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

استاندارقزوین :

کنگره ۳هزار شهید قزوین مهمترین حرکت فرهنگی است/فضاسازی محیطی در اولویت قرار گیرد

استاندار قزوین گفت: برگزاری کنگره ۳هزار شهید استان مهترین حرکت فرهنگی در استان بوده و اقدامی بهتر و مهمتر از آن نداریم.

کنگره ۳هزار شهید قزوین مهمترین حرکت فرهنگی است/فضاسازی محیطی در اولویت قرار گیرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، عبدالمحمد زاهدی پیش از امروز(پنج شنبه) در جلسه پنجمین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی 3هزارشهید استان قزوین اظهارکرد: در بین موجودات عالم انسان هنرمند و دارای خلاقیت بوده و اعمال خود را با اختیار انجام می‌دهد و شهادت اوج هنرمندی‌ها وخلاقیت او است.
وی درادامه به پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: شکوه و عظمت راه‌پیمایی که حتی غیرمسلمانان نیز درآن شرکت کردند، نشانگر عظمت امام حسین(ع) است، اگر قیام ایشان را به درستی به دنیا ارائه دهیم تمام افرادی که روحیه آزادی خواهی دارند شیفته این مکتب شده و راه ایشان را ادامه خواهند داد.

استاندار قزوین ابراز کرد: خداوند هنگام خلق انسان عاشورا و تمام  فداکاری‌هایی را که انسان درطول تاریخ برای دفاع از حق و حقیقت آفریده را دیده بود و از آنها آگاه بود که در اعتراض ملائکه به آفرینش فرمود من چیزی می‌دانم که شما نمی‌دانید.

وی درباره نقش شهدا ابراز کرد: شهدا سهم بزرگی در آفرینش این صحنه‌های گران‌بها داشته و دارند؛ اگر به دوران انقلاب بازگردانیم، می‌بینیم که حکومت ما با دست خالی و با اعتماد به رهبری به میدان آمده و انقلاب کرد.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی که انقلاب ما فرهنگی بود و فرهنگ نیز دارای مرز نیست پس ازپیروزی انقلاب تمام دنیا در برابر ما قرار گرفت، اما به لطف خدا و ایثارگری ملت و رهبری  پیروز شدیم و از این پس نیز با ارزشی که خون شهدا دارد تهاجمات دشمن شکست خواهد خورد.

وی عنوان کرد: همانطور که در جلسات اولیه شورای سیاستگذاری کنگره3هزار شهید مطرح شد برگزاری این کنگره مهترین حرکت فرهنگی نه تنها درسال 97 بلکه در طول تاریخ ما بوده و اقدامی بهتر و مهمتر از این نداریم، البته کاری که ما در این زمینه انجام می‌دهیم یک وظیفه اداری نیست.  

استاندار قزوین تاکید کرد: هر کس که از امکان و توانی برخوردار است باید در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کند.

وی بیان کرد: در جلسات مالی مطرح شد که قصد برگزاری کنگره در سطح وسیع داریم، اما بودجه لازم در دست نیست، با این حال همه افراد با برگزاری کنگره موافقت کرده و اعلام آمادگی کردند؛ اگر صادقانه حرکت کنیم خداوند نیز وسیله انجام کار را فراهم می‌کند.


عنوان کرد: مسئولین دستگاه‌های اجرایی این اطمینان را داشته باشند که هیچ دستگاه نظارتی برای هزینه کردن و همکاری در کنگره شهدا آنها را مورد خطاب قرار نخواهد داد.

وی با بیان اهمیت کنگره اذعان کرد: تا امروز مردم هم برای برگزاری کنگره تلاش داشته و یادمان‌هایی را برگزار کرده‌اند، لازم است در زمان باقیمانده تا کنگره فعالیت‌ها به خوبی دنبال شود، ما باید کارها را به گونه‌ای انجام دهیم که شرمنده شهدا نباشیم.

اصحاب رسانه بازوی اطلاع‌رسانی اجلاسیه هستند
این مسئول با اشاره به فضاسازی برای کنگره گفت: تمام مسئولین شهری و روستایی توجه داشته باشند که حتی در روستاها فضاسازی محیطی صورت گیرد تا تمام سطح استان برای اجلاس پایانی از آمادگی لازم برخوردار شود.

وی ادامه داد: البته اجلاس پایانی به معنای پایان کنگره نیست و تعدادی از بخش‌های آن ادامه خواهد داشت که آثار حوزه نشر و فیلم از جمله آنها هستند؛ ما باید از طریق رسانه‌ها بهره برداری مناسب را از کنگره داشته باشیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی 3هزارشهید استان قزوین ابراز کرد: در زمان برگزاری کنگره تردد زیادی را در جاده‌ها خواهیم داشت که نیروی انتظامی و راهداری باید حمایت کرده و برای ایمنی جاده‌ها برنامه ریزی داشته باشند؛ حمل و نقل و اسکان نیز باید به گونه‌ای باشد که مهمانان تکریم شوند.

وی درباره نقش واحدهای آموزشی در کنگره شهدای استان تصریح کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تاکنون تلاش کرده و با توجه به اینکه قشری تاثیرگذار هستند، لازم است پس از این نیز تلاش بیشتری انجام داده و هم در برگزاری کنگره کمک کرده و هم از آن بهره ببرند.

استاندار قزوین با تاکید به همکاری تمام ارگان‌ها در روند برگزاری کنگره ابراز کرد: ممکن است بعضی از سازمان‌های دولتی نیروهای توانمند و متخصصی داشته که در برگزاری کنگره قابل استفاده باشند، شایسته است به این نیروها اجازه همکاری داوطلبانه داده شود تا از توامندی تمام افراد در کنگره استفاده شود.

وی درباره نقش رسانه‌ها در برگزاری کنگره 3هزار شهید  عنوان کرد: مجموعه رسانه‌ها بازوهای توانای مجریان کنگره در اطلاع رسانی جلسات و تولید محتوا هستند، بنابراین تلاش آنها لازم و ضروری است.

این مسئول در پایان گفت: ما هرگز نمی‌توانیم فعالیتی در شأن شهدا انجام دهیم اما در حد توانایی باید در بزرگداشت آنها به بهترین نحو فعالیت داشته باشیم.
انتهای پیام /6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان