۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پیروی از راه شهدا و خدمت به مردم از جمله دستاوردهای کنگره شهداست
کد خبر: ۳۳۱۳۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۹ ساعت: ۱۳:۱۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا:

پیروی از راه شهدا و خدمت به مردم از جمله دستاوردهای کنگره شهداست

امام جمعه شهرستان بوئین زهرا گفت: پیروی از راه شهدا و رهبری و برطرف کردن مشکلات موجود و خدمت به مردم از جمله دستاوردهای کنگره شهدا است.

پیروی از راه شهدا و خدمت به مردم از جمله دستاوردهای کنگره شهداست
حجت الاسلام اسدالله رضوانی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ابراز کرد: ما به تأسی به شهدا نیاز داریم و به همین منظور کنگره 3هزار شهید استان مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی شهدا عنوان کرد: با توجه به آیات قرآن شهدا زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند؛ همچنین طبق سخنان پیامبر اکرم(ص) شهادت شرافت مندانه‌ترین نوع مرگ است و شهدا از نخستین کسانی هستند که به بهشت وارد می‌شوند.

امام جمعه بوئین زهرا تصریح کرد: شهدا از مقام بالایی برخوردار بوده و پیام‌هایی برای ما دارند از این رو برگزاری کنگره و بزرگداشت برای آنها لازم است تا از این طریق پیامشان به مردم منتقل شود.

کنگره شهدا بهانه‌ای برای انتقال سیره شهدا به جامعه است
وی با پرداختن به ویژگی شهدا در نهج البلاغه ابراز کرد: شهدا قرآن را تلاوت کرده و آن را در جامعه و زندگی حاکم قرار دادند، با توجه به همین ویژگی ما و مسئولین در هر بخشی از نظام اسلامی که هستیم باید قرآن را در زندگی و جامعه حاکم کرده و براساس آن خدمت رسانی کنیم.

این کارشناس دینی ادامه داد: شهدا و کسانی که به شهدا اقتدا می‌کنند علاوه بر انجام فردی واجبات آن را در جامعه نیز اقامه کرده و به تبلیغ و تبیین سنت‌های مکتب اهل بیت(ع) و جهاد می‌پردازند.

وی درباره عرصه جهاد در دنیای امروز گفت: در شرایط کنونی مبارزه با فقر و تنگدستی و حل مشکلات جوانان و مردم و درواقع موارد فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی عرصه جهاد محسوب می‌شود، این جهاد در برابر دشمنانی است که باتمام توان علیه ما تلاش می‌کنند.

رضوانی با تاکید بر اعتماد به رهبری ابراز کرد: شهدا با اعتماد به رهبری از مکتب امام خمینی(ره) پیروی کردند، در جامعه امروز نیز لازم است مسئولین و مردم به منویات رهبری توجه داشته و بر اساس مکتب ولایت فقیه در راستای تحقق بیانات رهبری قدم بردارند.

وی در پایان با بیان دستاوردهای کنگره شهدای استان عنوان کرد: پیروی از راه شهدا و رهبری و برطرف کردن مشکلات موجود و خدمت به مردم از جمله دستاوردهای کنگره شهدا است و اگر با تأسی به شهدا کار جهادی صورت گیرد با افتخار از این پیچ تاریخی عبور می‌کنیم.
انتهای پیام/6006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان