۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین نباید به‌ بهانه مشکلات اقتصادی، دستاوردهای عظیم کنگره شهدا را نادیده گرفت/ شهیدان عافیت‌طلبی را کنار گذاشتند
کد خبر: ۳۳۱۳۲۵ نویسنده: حامد قربانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۸ ساعت: ۷:۱۳ ↗ لینک کوتاه

فرزند معلم شهید "رجبعلی قربانی":

نباید به‌ بهانه مشکلات اقتصادی، دستاوردهای عظیم کنگره شهدا را نادیده گرفت/ شهیدان عافیت‌طلبی را کنار گذاشتند

فرزند معلم شهید "رجبعلی قربانی" گفت: کسی که به بهانه مشکل اقتصادی با اصل برگزاری کنگره مخالفت می‌کند، معلوم است هنوز درک درستی از کارکردهای کنگره ندارد.

نباید به‌ بهانه مشکلات اقتصادی، دستاوردهای عظیم کنگره شهدا را نادیده گرفت/ شهیدان عافیت‌طلبی را کنار گذاشتند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ معلم شهید "رجبعلی قربانی" در سال 1365 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسید، این شهید بزرگوار جزو رزمندگان مفقود استان قزوین در این عملیات بود.

پیکر پاک این معلم شهید در سال 81 تفحص شد و به شهر مادری خود بازگشت و در مزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

"رجبعلی قربانی" به همراه همسرش از شاگردان معلم شهید "چگینی" بود که پیش از انقلاب با تفکر عدالت‌خواهی وارد مبارزات انقلاب شدند.

شهید "رجبعلی قربانی" پس از انقلاب نیز با اینکه در رشته ادبیات تحصیل کرده بودند اما نیاز جامعه را در علوم دینی و آموزش مباحث دینی و پرورشی تشخیص داد و در این حوزه فعالیت کرد؛ اما با شروع جنگ و احساس خطر برای کشور، میدان درس و تدریس را رها کرده و در میدان دفاع مقدس به خدمت پرداخت.

این شهید بزرگوار تحصیلکرده تربیت معلم و معلم آموزش و پرورش استان قزوین بود که به عنوان نیروی بسیجی در جبهه‌های جنگ حاضر شد و پس از ماه‌های جنگ و مقابله با دشمن به آرزوی خود یعنی شهادت دست یافت.

حامد قربانی فرزند شهید "رجبعلی قربانی" فارغ التحصیل دکترای مهندسی مواد از دانشگاه تربیت مدرس و اهل تحقیق و پژوهش است و مقالات پژوهشی متعددی در مجلات isi و کنفرانس‌های ملی و بین المللی منتشرکرده و اختراعاتی نیز در حوزه تحصیلی خود داشته است.

وی هم اکنون در حوزه صنعت و تولید قطعات صنعتی فناورانه مشغول به فعالیت است و جزو کارشناسان حوزه فناوری و صنعت استان قزوین است.

وی در باره ضرورت برگزاری کنگره شهدا به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: ایران اسلامی برخلاف بسیاری از کشورها صاحب یک ملت ریشه‌دار و باتاریخ است که نیازمند ثبت و توجه به همه تجارت تاریخی و بهره‌گیری از آن در تمام شئون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است.

این فرزند شهید می‌افزاید: از زمان مشروطه تلاش‌هایمان را برای دستیابی به مردم سالاری شروع کردیم و با پیروزی انقلاب، حکومتی مردمی را آغاز و از رژیم دیکتاتوری شاهنشاهی عبور شد و به یک نظام مردمسالاری دینی دست یافتیم، این تجربه در دنیا بی‌نظیر بود.

وی ادامه می‌دهد: قطعا این سیاست حکومت‌داری ما در حد توسعه است و از ابتدای انقلاب که به دنبال استقلال و عزت و عدم وابستگی به بیگانگان حرکت کردیم، شاهد مانع تراشی‌های زیادی از سوی مخالفان داخلی و خارجی خود بودیم.

به گفته‌ی حامد قربانی، جنگ یکی از تجربه‌های بسیار سنگین و ارزشمند ما بود و تکنیک‌ها و تاکتیک‌های مبارزه علیه دشمن را یاد گرفتیم و در مسیر حفظ انقلاب و دستاوردهای آن شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم و امروز به این توانمندی رسیده‌ایم که دانش جنگیدن و فرهنگ وطن پرستی و دین خواهی را در کنار یکدیگر فرا گرفتیم.

وی تاکید می‌کند: دستاوردهای و تجارب ارزشمند ما باید در حوزه‌های مختلف باید تئوریزه و در دانشگاه‌ها مورد تدریس قرار بگیرد؛ اما متاسفانه در این حوزه ما ضعف داریم.

این فرزند شهید عنوان می‌کند: تمام کشورهای دنیا به تاریخ خود احترام گذاشته و به آن می‌بالند و ما امروز شاهد حضور دشمنانی هستیم که از طریق ابزاری چون توهین و تحقیر و فرافکنی و اباحه‌گری و بیان طرح‌های انحرافی دستاوردهای جنگ را نادیده می‌گیرند.

وی یادآور می‌شود: امروز نسل سوم و چهارم انقلاب ما از طریق شبکه‌های رسانه‌ای متعدد در فضای مجازی و حقیقی با سوالات و شبهات زیادی درباره جنگ و انقلاب روبرو هستند و ما نباید این سوالات را بی‌پاسخ بگذاریم.

قربانی بیان می‌کند: ما باید دستاوردها و پتانسیل‌هایی که از تجارب جنگ 8 ساله دفاع مقدس داشته ایم برای حل مشکلات امروز کشور استفاده کنیم، شباهت امروز وضعیت اقتصادی کشور با دهه 60 نشان می‌دهد که همه ملت در دوره ای ایستاد و در جنگ نظامی یک وجب از خاک خود را تقدیم دشمن نکرد و امروز نیز یک دشمن جنگ تمام عیار اقتصادی حیات ما را نشانه گرفته است.

وی اضافه می‌کند: ما باید از داشته‌های فرهنگی و اقتصادی دوران دفاع مقدس برای اداره امروز کشور بهره ببریم، کنگره شهدا باید به دنبال این داشته‌ها و راهکارهای برای نجات کشور از تنگناها و عبور از مشکلات باشد.

این استاد دانشگاه ابراز می‌کند: اگر در کنگره به صرف برگزاری یک مراسم و انجام یک سری تکالیف خاص در اینگونه از بزرگداشت‌ها بسنده کنیم، قطعا به نتیجه نمی‌رسیم و نمی‌توان پاسخ قانع کننده ای به نسل نوجوان و جوان امروز داد.

وی تاکید می‌کند: وظیفه کنگره شهدا این است که هنرمندانه و کارشناسانه بتواند از طریق رسانه‌های تصویری دستاوردهای جنگ را برای مخاطب خود بازگو کند.

به گفته قربانی، رزمندگان دوران دفاع مقدس با تحلیل وقایع دوران خود در میدان مقابله با دشمن حاضر شدند، امثال شهید چمران که می‌توانستند در دانشگاه مثمرثمر باشند؛ اما ضرورت دیدند در آن دوران دانشگاه را رها کرده و در فضای دیگری خدمت کنند، شهدای ما احساسی به میدان نرفتند.

وی ادامه می‌دهد: شهدا انسان‌های آینده‌نگر و باتحلیلی بودند که در زمان خود و درخطر قرار گرفتن کشور احساس تکلیف کردند و مردانه جنگیدند، امروز کشور ما برای پیشرفت و توسعه نیازمند این نوع تفکر است.

این استاد دانشگاه یادآور می‌شود: کشور ما حدود 300 هزار شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده دارد، اگر جمعیت 35 میلیون نفری دهه 60 را درنظر بگیریم در حدود یک ششم جمعیت کشور و خانواده‌های آنها به طور مستقیم درگیر جنگ بودند، یعنی در حدود 15 درصد جمعیت کشور احساس تکلیف کرد و به میدان آمد و این حماسه عظیم را رقم زد.

وی می‌افزاید: ما به فرهنگ شهدا و جنگ افتخار می‌کنیم، امروز هم اگر ملت ما و مسئولان در کنار هم احساس تکلیف کنند و جهادی وارد میدان شوند ما بر بسیاری از مشکلات پیروز خواهیم شد.

قربانی با بیان اینکه شهدا عافیت‌طلبی را کنار گذاشتند و برای حفظ کشورشان از راحت طلبی و دنیا و زندگی و خانواده‌های خود گذشتند، می‌گوید: بنابراین اگر امروز خواهان حل مشکلات و پیشرفت هستیم باید عافیت طلبی را کنار بگذاریم.

وی اضافه می‌کند: شرایط امروز کشور شبیه یک برزخی است که برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی باید با اقتدار از آن عبور کنیم، این مسیر سختی، دشمنی، توطئه دارد و نااهل و نامحرم نمی‌تواند این مسیر را پشت سر بگذارد.

فرزند شهید قربانی تصریح می‌کند: بر کسی پوشیده نیست که حال اقتصادی کشور خوب نیست و مردم در سختی و مشکلات زندگی می‌کنند و دچار چالش‌های اقتصادی شده ایم و در این شرایط ما باید بدانیم هر هزینه‌ای که می‌شود، هدفمند باشد.

وی یادآور شد: یک عده با تحلیل‌های مغالطه آمیز سعی در تخطئه و تقبیح اهداف کنگره دارند این افراد در همه حال مخالفند و هیچگاه راضی نمی‌شوند.

این استاد دانشگاه می‌گوید: اگر ما بتوانیم در برگزاری کنگره همان نگاهی را که شهدا و فرماندهان جنگ به بیت المال داشتند را متجلی کنیم که این خود یک دستاورد بزرگ است، آنگاه تلاش خواهیم کرد که این سطح از تقوا را در جامعه به عنوان یک الگو موفق و مقدس تسری ببخشیم.

وی ادامه می‌دهد: امروز نباید به بهانه مشکلات اقتصادی از برگزاری کنگره عظیم سه هزار شهید استان قزوین صرفنظر کنیم، زیرا ما دستاوردهای جنگ هشت ساله نیازمندیم جنگ هشت ساله ریشه انقلاب ماست، امروز نمی‌توان به بهانه بحران آب ریشه درختان را قطع کرد.

قربانی اذعان می‌کند: کسی که به بهانه مشکل اقتصادی با اصل برگزاری کنگره مخالفت می‌کند، معلوم است هنوز درک درستی از کارکردهای کنگره ندارد، از سوی دیگر برگزارکنندگان کنگره شهدا باید با حداقل هزینه‌ها، کارکردها را افزایش دهند.

وی معتقد است؛ کنگره باید مردمی برگزار شود، اما این موضوع بدان معنا نیست که ضرورت برگزاری کنگره باید کنار گذاشته شود. از سوی دیگر شاید عده ای معتقد باشند که برگزاری کنگره در هرم نیازهای اصلی ما قرار ندارد و شکم گرسنه نیازی به فرهنگ دفاع مقدس ندارد، در صورتی که دستاوردهای دفاع مقدس جزئی از سبک زندگی ماست.

این استاد دانشگاه درباره برگزاری کنگره شهدا با یکی از خبرگزاری ‌های استان قزوین مصاحبه ای داشته است که متاسفانه بدون رعایت مسائل اخلاقی این مصاحبه در رسانه دیگری بدون ذکر منبع رسانه اصلی، به صورت تقطیع شده منتشر شده بود که نظرات وی به صورت کاملا تحریف شده بیان شد که مورد اعتراض این فرزند شهید قرار گرفت.

وی در این باره می‌گوید: اینکه رسانه ای به خود اجازه دهد به راحتی مصاحبه ای را بدون ذکر منبع و اطلاع بنده مورد سوءاستفاده قرار دهد و به صورت تحریف شده استفاده کند، از اخلاق رسانه ای به دور است این دوستان با چه انگیزه ای به سراغ سوءاستفاده از صحبت‌های یک فرزند شهید می‌روند؟

قربانی به مسئله نفوذ اشاره می‌کند و می‌افزاید: این نفوذ می‌تواند از هرجایی بروز کند و حتی از یک مجموعه منتسب به ایثارگران و این هوشیاری جامعه و ایثارگران را می‌طلبد، گاهی اوقات شبکه نفوذ طوری عمل می‌کند که بعضا خود فرد هم متوجه نمی‌شود که ابزار نفوذ قرار گرفته است.

وی تاکید می‌کند: معیار ما اسلام و فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و انقلاب هر زمانی با رویش‌ها و رویش‌هایی مواجه بوده و نباید انحراف عده ای ما را از انقلاب دلسرد کند.

فرزند شهید قربانی در پایان عنوان می‌کند: حتی اگر منِ فرزند شهید از اصول اساسی انقلاب منحرف شدم دلیلی بر ناکارآمدی انقلاب نیست، زیرا این برگشت نشان می‌دهد که ما از ابتدا اعتقاد قلبی و عمیقی به آرمان‌های انقلاب و کشور نداشتیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان