۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا نرخ دلار عمدا بالا نگه داشته شده است؟
کد خبر: ۳۳۱۳۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۶ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

چرا نرخ دلار عمدا بالا نگه داشته شده است؟

چرا نرخ دلار عمدا بالا نگه داشته شده؟ چه کسانی نفع می برند؟ چرخ اقتصاد تا کی باید گروگان ‘بی قیمتی’ ارز بماند؟ آیا بوی خاصی به مشام نمی رسد؟

چرا نرخ دلار عمدا بالا نگه داشته شده است؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مهدی محمدی کارشناس مسائل راهبردی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص بازار ارز و مداخله دولت در آن نوشت:

دوشنبه دوهفته پیش یک اتفاق که بسیاری احتمال می دهند یک مداخله از سوی بانک مرکزی در بازار اسکناس ارز بوده باشد، ناگهان قیمت دلار را شکست و برخی دارندگان دلارهای خانگی را به عرضه ذخیره هر چند مختصر خود در بازار واداشت. این پدیده نشان داد افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش ریال، به عنوان پیشران بحران در ایران، کاملا -وحتی به سادگی- از سوی دولت قابل کنترل است. سوال بسیار آزاردهنده از آن روز برای من این است: اگر شکست قیمت محصول مداخله بانک مرکزی بود چرا این مداخله ادامه نیافت (با توجه به اینکه می دانیم اسکناس جدیدی برای عرضه لازم نبود و بانک می توانست همان اسکناسی را که با نرخ ارزان از دست مردم جمع شده بود دوباره به بازار تزریق کند) و اگر عامل دیگری سبب این افت ناگهانی قیمت بود چرا دولت آن را کشف نکرد و مجددا به کار نگرفت؟ چرا نرخ دلار عمدا بالا نگه داشته شده؟ چه کسانی نفع می برند؟ چرخ اقتصاد تا کی باید گروگان ‘بی قیمتی’ ارز بماند؟ آیا بوی خاصی به مشام نمی رسد؟ آستانه ۱۳ آبان بهترین زمان برای مداخله مجدد است. چرا تعلل می کنند؟

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان