۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مجمع خیرین نهاد نمازجمعه استان قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۳۱۳۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۶ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین:

مجمع خیرین نهاد نمازجمعه استان قزوین راه‌اندازی شد

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین گفت: از چندین ماه قبل این نوید داده شده بود که بزودی بتوانیم مجمع خیرین نهاد نماز جمعه استان قزوین را تشکیل دهیم.

مجمع خیرین نهاد نمازجمعه استان قزوین راه‌اندازی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در مجمع خیرین نماز جمعه شهر اقبالیه در حسینیه کریم اهل بیت با موضوع تکمیل مصلی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم مومنان را تشویق به انفاق کرده که این مهم نشان دهنده اهمیت موضوع انفاق در جامعه دینی است.

وی افزود: برپایی نماز به ویژه نماز جمعه و انفاق دو موضوعی است که مورد پسند، تاکید و رضایت خداوند متعال است و خیرین می‌توانند با هزینه کردن در راستای ساخت بنایی برای برپایی نماز جمعه از این ثواب اخروی بهره‌مند شوند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: از چندین ماه قبل این نوید داده شده بود که بزودی بتوانیم مجمع خیرین نهاد نماز جمعه استان قزوین را تشکیل دهیم.

ساخت مصلای جدید جزو برنامه‌ها نیست
وی ادامه داد: خوشبختانه این مهم با مجمع خیرین شهر اقبالیه شروع به کار کرد و امیدواریم بتوانیم این مجمع را در سطح استان گسترش دهیم.

فاطمی نسب ابراز کرد: البته با توجه به شرایط ویژه کشور و مردم از لحاظ اقتصادی اولویت دفتر شورای سیاستگذاری ساخت مصلی در شهرها نیست و این دفتر هیچگونه برنامه ای برای ساخت مصلی‌های جدید ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند نماز جمعه را در مساجد جامع شهر اقامه کنند، اذعان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی خیرین محترم بتوانیم مصلی‌هایی را که کار ساخت و ساز آن آغاز شده را تکمیل کرده تا بدین وسیله مردم آن شهرها بتوانند در یک مکان مناسب به اقامه نماز جمعه و اجرای کارهای فرهنگی بپردازند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: برای ساخت مصلی‌های نماز جمعه باید از هزینه‌های اضافی و اقدامات تزئینی و اسراف جلوگیری شود و با ساخت مصلی‌های ساده به دنبال افزایش معنویت در این مکان‌ها باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان