۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حضور بانوان در ورزشگاه آزادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست/ تکرار شود، برخورد قانونی می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۱۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۵ ساعت: ۱۲:۱۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان کل کشور در قزوین:

حضور بانوان در ورزشگاه آزادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست/ تکرار شود، برخورد قانونی می‌کنیم

دادستان کل کشور در قزوین گفت: به عنوان یک مقام و مسئول قضایی گله‌مندم زیرا حضور زنان در ورزشگاه آزادی در شب گذشته یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی و اخلاقی برای این مسئله نداریم.

حضور بانوان در ورزشگاه آزادی به هیچ عنوان قابل قبول نیست/ تکرار شود، برخورد قانونی می‌کنیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام منتظری در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات دادگستری اظهار کرد: اقتضای تشکیل این مجلس برای این است که از زحمات چندین ساله آقای صادقی نیارکی در جایگاه دادستان قزوین و خدمت به مردم تشکر کنیم.

وی افزود: بنا بر قاعده کلی عالم هستی هیچ چیز ثابت نمی‌ماند و تغییر و تحول همیشه هست که انشالله رو به تکامل باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: ۳۹۴ دادستان در سراسر کشور داریم که آقای صادقی نیارکی از دادستان‌های فعال ما بودند.

وی عنوان کرد: البته دادستان‌ها باید به معنای واقعی همیشه دادستان باشند چراکه شمشیر دستگاه قضایی برای اجرای عدالت هستند، آقای صادقی انگیزه بسیار ستودنی در انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله داشتند.

منتظری بیان کرد: دادستان باید اشراف بر استان داشته باشد و یکی از شاخص‌ها برای انتخاب دادستان همین امر است، دراستان قزوین که به لحاظ گستره جغرافیایی خیلی گسترده نیست اما به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد دادستان باید فرد آشنا به مسائل و در صحنه بوده و به مسائل استان اشراف کامل داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: شرایط به لحاظ سیاسی، اقتصادی و امنیتی و هم به لحاظ موقعیت داخل کشور و هم شرایط منطقه‌ای و جهانی به گونه‌ای است که مدیران باید در همه بخش‌ها کاملا هماهنگ و هم افزا بوده تا بتوانیم جایگاه رفیع نظام را ارتقا ببخشیم و اقتدار کشور را حفظ کنیم و بر اقتدار آن بیفزاییم.

مسئله دفاع از حقوق عامه در اولویت است
وی تاکید کرد: امروز مسئولان باید فوق‌العاده بصیرت و بینایی داشته و شرایط روز را لحاظ کرده و کمرها را محکم ببندیم و متناسب با شرایط جامعه، صادقانه در خدمت مردم باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: در شرایط امروز کشور وحدت و هم‌افزایی و هماهنگی با رعایت چارچوب مقررات و وظایف محوله دستگاه‌ها، امری ضروری و لازم است.

وی بیان کرد: اقامه عدالت تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست هرچند این دستگاه مرجع قضاوت و رفع خصومت بین مردم و مرجع رسیدگی به دعاوی و حکم است که باید در عمل عدالت و دادگری کاملا مشهود باشد و کسی بر ما ایراد نگیرد اما همه دستگاهها باید در اجرای عدالت و اقامه قسط بکوشند.

منتظری گفت: لازمه کار در نظام جمهوری اسلامی این است که مدیران در مرز عدالت حرکت کنند.

وی ادامه داد: دادستان مدعی العموم است و وظایفی دارد که به لحاظ گستردگی فراوان است و مدافع حقوق عامه مردم است؛ لذا بزرگترین و خطیرترین مسئولیت دادستان دفاع از حقوق عامه است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مسئله دفاع از حقوق عامه را در اولویت کارم قرار دادم، زیرا متاسفانه ما به لحاظ قانون و مقررات در بحث حقوق عامه نواقصی داریم که باید روی آن کار شود.

وی عنوان کرد: در سراسر کشور قدم‌های خوبی در بحث احقاق حقوق عامه برداشته‌ایم اما خیلی عقب هستیم و تعدی و تجاوزاتی که به منابع طبیعی می‌شود همچون حفر ده‌ها هزار چاه‌های غیرمجاز که تهدیدی برای محیط زیست کشور است، همچنین تجاوز به جنگل و حریم دریا و رودخانه‌ها ناشی از بی توجهی، کم کاری یا عدم اهتمام لازم است.

این مقام مسئول بیان کرد: برخی افراد به این سرمایه‌های ملی خیانت می‌کنند و همه دستگاه‌های اجرایی و قضایی و سازمان‌های مربوطه به ویژهادارات منابع طبیعی، سازمان امور اراضی و دیگر سازمان‌های مربوطه در این زمینه مسئولند تا مسائل را رصد کرده و صیانت لازم را از منابع داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خدمت دستگاه اجرایی برای دفاع از حقوق عامه و مردم است؛ ادامه داد: دادستان‌ها باید اولویت‌ها را باید در نظر بگیرند و اقدامات لازم را انجام دهند؛ البته حضور مستمر مسئولین امر مهمی است تا قبل از پرونده سازی ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

منتظری با تاکید بر اهمیت تامین امنیت گفت: دستگاه قضایی نقش مهمی در این زمینه دارد چراکه کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند باید از مسئولین و مامورین و دستگاه‌ها حساب ببرند، امنیت یک مقوله بسیار مهم و عنصر تاثیرگذار در همه ابعاد زندگی مردم است که در اقتصاد و کشاورزی و فرهنگ جامعه و همه زوایای زندگی تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با کسانی که امنیت جامعه را در عرصه‌های مختلف مورد هجمه قرار می‌دهند نباید تعارف کرد، البته در ابتدا نیاز به تشکیل پرونده نیست؛ چه بسا تذکر و ارشاد از برخورد قضایی و تشکیل پرونده موثرتر باشد اما چنانچه موثر واقع نشد باید پرونده سازی کرده و اقدام لازم را انجام داد.

آمار جرائم در کشور ما نسبتا بالا است
این مقام مسئول بیان کرد: امنیت مقوله بسیار مهمی است چراکه رشد اقتصادی کشور زیر چتر امنیت محقق می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کامیونداران ادامه داد: غالب آنها انسان‌های خدمتگذاری هستند اما دشمن روی این موضوع سرمایه گذاری کرد تا چرخ اقتصاد کشور را بخواباند؛ زیرا موضوع کامیونداران در کشور و خدمت رسانی آنها همانند خون در بدن انسان است که اگر بایستد در همه موارد تاثیر می‌گذارد؛ لذا دشمن خیلی روی این مسئله مانور می‌دهد‌. اما شاهد بودیم که تعداد زیادی از کامیونداران با وجود همه مشکلات و کمبودها جواب رد به دعوت دشمنان دادند.

دادستان کل کشور عنوان کرد: اعتقاد داریم دولت محترم و وزارت صمت و راه و شهرسازی به صورت مجدانه و پیگیری مستمر حتما نسبت به تامین خواسته‌های کامیونداران اهتمام داشته باشند تا خواسته‌های به حق آنها برآورده شود.

وی عنوان کرد: نباید زمینه سوءاستفاده دشمن از این موضوع فراهم شود، همین کامیونداران در بعضی راه‌های کشور با یک سری ناامنی مواجه شدند که دادستان‌ها ورود کردند و با همکاری نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و سپاه توانستند امنیت را برقرار کنند.

منتظری عنوان کرد: دادستان‌ها به بحث پیشگیری در همه حوزه‌ها اهمیت دهند و همه دستگاه‌ها هم باید همکاری داشته باشند، متاسفانه آمار جرائم در کشور ما نسبتا بالا است، که با وجود تعالیم و آموزه‌های دینی و نظام جمهوری اسلامی که پتانسیا و ظرفیت‌های موثری هستند نباید شاهد این مقدار از جرایم باشیم.

وی عنوان کرد: جرائم سرقت و مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی قابل قبول نیست و ما مسئولان اجرایی و قضایی اگر کوتاهی کنیم، مسئولیم البته شرایط نگران کننده نیست، اما وضعیت ما باید بهتر از این باشد و زمینه رشد اخلاقی را فراهم کنیم.

به مسئولان ورزشی نصیحت می‌کنم حرمت‌ها را حفظ کنند
دادستان کل کشور تصریح کرد: به عنوان یک مقام و مسئول قضایی گله‌مندم زیرا حضور زنان در ورزشگاه آزادی در شب گذشته یک آسیب است و هیچ توجیه شرعی و اخلاقی برای این مسئله نداریم و دلیل مخالفت نیز این است که در آنجا گناه انجام می‌شود وگرنه ما مخالف تماشای بازی بانوان نیستیم.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم از کسانیکه موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح و دفاع می‌کنند جواب ما را ‌دهند که اگر جواب منطقی و شرعی برای این سوال خود یافتیم ما هم همراه آنها می‌شویم.

منتظری تصریح کرد: جامعه ما یک جامعه اسلامی بوده و نظام حاکم جمهوری اسلامی است، قانون اساسی ما مشخص است و قاطبه مردم ما مردمی دین مدار و متعهد به احکام الهی و حرام و حلال الهی هستند.

وی با اشاره به آیه ۳۰ و ۳۱ سوره مبارکه نور بیان کرد: در ورزشگاه نیمی از بدن مردان لخت است آیا نگاه زن به اندام نیمه لخت نامحرم جایز است یا نیست؛ چرا باید زمینه گناه برای بانوان فراهم کنیم، آیا این سزاوار جمهوری اسلامی است و برخی به دنبال آن هستند که این حریم‌ها را بشکنند.

منتظری تصریح کرد: به مسئولان ورزشی نصیحت می‌کنم حرمت احکام دین را حفظ کنند، اجازه ندهید با مدیریت و تصمیم شما گناه علنی صورت گیرد که اگر استمرار یابد به دادستان تهران دستور می‌دهم جلوی این حرکت را بگیرند.

وی در پایان گفت: تاکید دارم که ما هیچگاه نمی‌خواهیم با این آسیب‌ها و مشکلات برخورد قضایی کنیم ابتدا نصیحت می‌کنیم، اما اگر نصایح موثر واقع نشد دیگر گله نکنند که شما چرا پرونده تشکیل داده و با فلان مدیر برخورد کرده و یا او را دستگیر کردید.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان