۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۲هزار تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد
کد خبر: ۳۳۱۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۵ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

توسط شبکه تعاون روستایی؛

۱۲هزار تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از از تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی و بیش از ۱۲ هزار تن کود شیمیایی در استان خبر داد.

 ۱۲هزار تن کود شیمیایی در استان قزوین توزیع شد
محمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به توزیع نهاده‌های کشاورزی توسط شبکه تعاون روستایی استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار تن کود شیمیایی، ۲۰۰ تن کودهای ریز مغذی و ۴۰ تن انواع کودهای آلی و زیستی در بین کشاورزان توزیع شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین از تهیه و توزیع ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی خبر داد و افزود: این نهادها شامل کنجاله سویا، ذرت دانه ای، جو و سبوس گندم بوده است.

این مسئول همچنین در ادامه از توزیع ۲۰ هزار کیلوگرم، لیتر سموم شیمیایی خبر داد و گفت: توزیع سموم با کیفیت و به قیمت مناسب توسط شبکه تعاون روستایی صورت می گیرد و کارشناسان فنی سازمان برآن نظارت کامل دارند.

تولید بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن انواع بذر اصلاح شده
محمودی در ادامه با اشاره به تولید بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان، بیان کرد: هدف از تهیه این نوع بذر بالا بردن ارزش کیفی و کمی محصولات کشاورزی است و بذر زمانی ارزش دارد که دارای صفات ارزشمند زراعی بوده و ارزش یک محصول گیاهی نیز به میزان قابل ملاحظه ای به کیفیت بذر بستگی دارد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان قزوین اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۵۰ تن انواع بذر اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی استان تولید شده است.

این مسئول همچنین از اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی در ۵۰۰ هکتار و طرح مبارزه تلفیقی آفات در ۳۰ هکتار از اراضی قزوین خبر داد و افزود: در این طرح اجرای شیوه‌های جدید خاک ورزی، روش‌های صحیح کاشت، شیوه‌های کاهش اثرات خشکسالی و افزایش بهره وری در تولید رعایت می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان