۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری اجلاسیه پایان کار کنگره شهدا نیست/ نباید مطالبه‌گری از مسئولان را سیاه‌نمایی تلقی کرد
کد خبر: ۳۳۱۲۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۵ ساعت: ۹:۱۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه استان قزوین:

برگزاری اجلاسیه پایان کار کنگره شهدا نیست/ نباید مطالبه‌گری از مسئولان را سیاه‌نمایی تلقی کرد

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: ۲۴ آبان پایان کنگره شهدای قزوین نیست بلکه آغاز انتشار فرهنگ ایثار و شهادت است، طی ۱۰ سال گذشته جمع آوری آثار آغاز شده و در این اجلاسیه قرار است به مردم اطلاع رسانی شود.

برگزاری اجلاسیه پایان کار کنگره شهدا نیست/ نباید مطالبه‌گری از مسئولان را سیاه‌نمایی تلقی کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ سردار محمدرضا شاهرخی در نشست اصحاب رسانه با فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) در سالن فرماندهی سپاه اظهار کرد: جبهه انقلاب برای اثرگذاری نیازمند ابزاری کارآمد است که رسانه در این بخش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه اثرگذاری رسانه انقلابی در شرایط امروز جامعه دیده نمی‌شود، افزود: زمانی که کار برای رضای خدا باشد اختلاف و چالشی وجود نخواهد داشت، زمانی که دچار اختلاف و درگیری شدیم، مشخص است که در مسیر شیطان عمل کرده‌ایم.  

این مسئول نظامی قزوین ابراز کرد: باید واقعیت‌ها را دید، فصل مشترک نیروهای انقلابی بسیار زیاد است و حتی اگر ضعف عملکردی وجود دارد نباید جبهه انقلاب دچار آسیب و تشتت شود.  

وی ادامه داد: این نگاه صحیحی نیست که مجموعه سپاه برای راه‌اندازی اتاق فکر بین اصحاب رسانه وارد شود، بلکه باید رسانه ای‌ها در این حوزه ورود پیدا کرده و کار منسجم و هماهنگ انجام دهند.

فرمانده سپاه استان قزوین ابراز کرد: رسانه باید وضعیت جامعه را به خوبی تشخیص دهد و به جامعه اطلاع‌رسانی صحیح داشته باشد، عده‌ای با انتشار یک پیام به دنبال تزریق احساس فروپاشی در جامعه هستند و جبهه غیرخودی به این موضوع دامن می‌زند.

وی ادامه داد: متاسفانه جبهه نیروهای انقلاب نمی‌تواند هنر استفاده از ابزار رسانه را داشته باشد، فصل مشترک ما دغدغه وجود انقلاب است باید برنامه ریزی کرد که چگونه می‌توان اثرگذاری قابل مشاهده را دید.  

شاهرخی تصریح کرد: عده‌ای ما را درگیر اصلاح‌طلب و اصولگرا می‌کنند و چپ و راست راه انداخته‌اند، اما این فریب دشمن است بلکه ما انقلابی و غیرانقلابی مورد نظر رهبری را قبول داریم، این نگاه اشتباهی است که فقط دنبال پیداکردن نقاط ضعف یکدیگر هستیم. 

وی ابراز کرد: هرساله برای برآورد دقیق اوضاع کشور نظرسنحی دقیقی با حضور اساتید برجسته کشور انجام می‌گیرد که در کشور با حضور ۲۰۰ هزارنفر و قزوین ۴هزار نفر این نظرسنجی در دو حوزه نگاه مردم به انقلاب و عملکرد دستگاه‌ها برگزار می‌شود. 

این مسئول افزود: این نظرسنجی نشان داد در حوزه ارزش‌های محوری انقلاب، ۷۵درصد مردم همراهی لازم را دارند، اکثریت مردم مقابله با استکبار، پایبندی به اسلام و آرمان‌های انقلاب قبول دارند، اما به عملکرد مدیران معترضند و نمرات پایینی به مسئولان داده‌اند.

وی عنوان کرد: مردم این انقلاب را ایجاد کردند و همیشه پشتیبان آن هستند و پای انقلاب خود باقی می‌ماندند، اما دشمن به دنبال ایجاد گسست بین مردم و نظام است تا نظام را ناکارآمد نشان دهد و کددهی آنها هم عملکرد مسئولان هستند.  

شاهرخی بیان کرد: دشمن عملکرد مسئولان را به نظام نسبت می‌دهد تا امید به آینده را تضعیف کند، در صورتی که ما همیشه با ریزش‌ها و رویش‌ها مواجه هستیم، رسانه باید تلاش کند که اجازه سیاه‌نمایی به مخالفان نظام را ندهد.

برگزاری کنگره شهدا آغاز انتشار فرهنگ ایثار و شهادت
وی با بیان اینکه رسانه‌ها نباید در دام ایجاد ناامیدی، پوچی، آینده متزلزل قرار بگیرند، گفت: دشمن علی‌رغم تمام تلاش‌ها نسبت به باورهای مبنایی نتوانسته موفق عمل کند، اما اگر ما ضعیف عمل کنیم دشمن در این حوزه به اهدافش دست پیدا می‌کند.  

فرمانده سپاه استان قزوین تصریح کرد: رسانه‌ها باید مطالبه‌گری را در دستور کار خود قرار دهند و این موضوع به معنای سیاه‌نمایی نیست، ما حادثه ای به نام دفاع مقدس در دهه شصت داشتیم که منشا خیرات زیادی برای کشور شد، اگر دقت نکنیم این حادثه عظیم به فراموشی سپردن می‌شود.
  
وی با اشاره به اینکه کلید برون‌رفت از معضلات فرهنگ ایثار و شهادت است، اذعان کرد: اولین رسالت کنگره شهدا این است که آنچه در دفاع مقدس رخ داده را برای نسل امروز بازخوانی کند.

این مسئول ابراز کرد: استان قزوین در دوره دفاع مقدس نقش موثری در پشتیبانی جنگ ایفا کرد و اولین اقدام کنگره این است که فلسفه حضور و عملکرد شهدا فراموش نشود، هم اکنون 114 پروژه در این راستا تعریف شده و اجلاسیه پایان کار نیست.

وی یادآور شد: تاکنون با محوریت برگزاری کنگره شهدای قزوین یک میلیون و ۲۰۰ سند، بیش از یک میلیون دقیقه مصاحبه جمع آوری شده تا حوادث دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و‌ تا زمانی که پدران و‌ مادران و همرزمان شهدا در قید حیات هستند منابع جمع شود.

شاهرخی اظهار کرد: اجلاسیه شهدا از ۲۰ تا ۲۴ ادامه دارد و برای اقشار مختلف درنظر گرفته شده است، برای دانش آموزان، دانشجویان، نقش زنان و جوانان؛ این اجلاسیه یک اطلاع رسانی عمومی است تا مردم مطلع شوند که همه اسناد و اطلاعات شهدا و رزمندگام انقلاب جمع آوری شده است.  

وی تاکید کرد: ۲۴ آبان پایان کنگره شهدای قزوین نیست بلکه آغاز انتشار فرهنگ ایثار و شهادت است، طی ۱۰ سال گذشته جمع آوری آثار آغاز شده و در این اجلاسیه قرار است به مردم اطلاع رسانی صورت بگیرد.

این فرمانده نظامی در پایان گفت: تاکنون ۸۱ درصد جمع آوری آثار شهدای استان قزوین انجام شده و تا پایان سال بقیه آثار جمع آوری خواهد شد.  
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان