۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۲۳هزار معلول در قزوین/ اجرای ۳۵ برنامه در "هفته ملی پارالمپیک"
کد خبر: ۳۳۱۰۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

شناسایی ۲۳هزار معلول در قزوین/ اجرای ۳۵ برنامه در "هفته ملی پارالمپیک"

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به شناسایی ۲۳هزار معلول در استان گفت: در "هفته ملی پارالمپیک" ۳۵ برنامه در قزوین اجرا می‌شود.

شناسایی ۲۳هزار معلول در قزوین/ اجرای ۳۵ برنامه در "هفته ملی پارالمپیک"
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نشست خبری ستاد اجرایی بزرگداشت هفته ملی پارالمپیک استان قزوین ظهر امروز(شنبه) با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش استثنایی قزوین برگزار شد.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: آگاه‌سازی امر مهمی است که اصحاب رسانه و رسانه ملی نقش مهمی در این امر دارند.

معلولان باید از فرصت مساوی با سایر شهروندان برخوردار باشند
وی افزود: روز ۲۴ تا ۳۰ مهر ماه با عنوان هفته ملی پارالمپیک نامگذاری شده است و با توجه به اهمیت این هفته سازمان ستادی را در سطح ملی به ریاست آموزش و پرورش استثنایی ایجاد کرده و مسئولیت اجرایی آن در استان‌ها به عهده بهزیستی و مسئولیت دبیری ستاد اجرایی برعهده روسای هیئت جانبازان و معلولان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این ستاد با همکاری سازمان‌هایی همچون آموزش و پرورش استثنایی، ورزش و جوانان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، استانداری، هلال احمر و هیئت ورزش‌های جانباران و معلولان و نابینایان و سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به شعار هفته ملی پارالمپیک "با توکل و تلاش ما می‌توانیم" است؛ ادامه داد: برای این منظور نزدیک به ۳۵ برنامه پیش‌بینی شده که در روزهای مختلف این هفته با محوریت موضوعاتی نظیر مباحث اجتماعی، فرهنگی و ورزشی اجرا می‌شود.

وارثی عنوان کرد: بیش از ۲۳ هزار معلول در استان قزوین شناسایی شده که خدمات آموزشی و تربیتی توسط آموزش و پرورش در حوزه کودکان استثنایی و بخش حمایتی نیز توسط بهزیستی در حوزه مسکن،ازدواج، اشتغال و معیشت به آنها ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بعضی از فعالیت‌ها در سطح استان و کشور نیازمند نهادینه شدن است؛ به عنوان مثال سازمان بهزیستی متولی اشتغال معلولان نیست بلکه مسئول فرصت سازی و تسهیل اشتغال برای آنهاست و بخش حمایت از اشتغال معلولان را در قالب بسته‌ها و برنامه‌های حمایتی از حرفه آموزی تا اشتغال دنبال می کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: سازمان بهزیستی حمایت از هزینه‌های دانشجویان را برعهده دارد؛ اما آموزش برعهده متولیان آموزش است در حوزه ورزش هم بهزیستی دنبال فرصت سازی و تسهیل خدمات ورزشی در سطح استان است؛ زیرا معلولان باید از فرصت مساوی با سایر شهروندان برخوردار باشند.

وی اضافه کرد: در ستاد مناسب سازی یکی از راهکارهای جدی بحث همگن‌سازی خدمات و استفاده معلول از یک خدمت در کنار سایر شهروندان است؛ لذا در این راستا با همکاری وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان برای مناسب سازی اماکن ورزشی تلاش می‌کنیم.

وارثی در پایان با اشاره به اثرات ورزش گفت: یکی از آثار معلولیت انزوا طلبی و فاصله گرفتن از اجتماع است که ورزش فرد را اجتماعی می‌کند و از این طریق موجب افزایش اعتماد به نفس، رشد صحیح و طبیعی روح و روان، افزایش ارتباطات فرد با دیگران و در نهایت سازگاری اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان