۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هشدار گسترش بیماری تب برفکی به دامداران و روستائیان
کد خبر: ۳۳۰۹۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۲۱ ساعت: ۱۰:۲۵ ↗ لینک کوتاه

توسط دامپزشکی شهرستان آوج صورت گرفت؛

هشدار گسترش بیماری تب برفکی به دامداران و روستائیان

دامپزشکی شهرستان آوج نسبت به بیماری تب برفکی به دامداران و روستائیان هشدار داد.

هشدار گسترش بیماری تب برفکی به دامداران و روستائیان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رعایت ضوابط بهداشتی - قرنطینه‌ای، نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری تب برفکی دارد.

در این اطلاعیه که توسط واحد بهداشت ومديريت بیماری‌های دامی اداره دامپزشکی شهرستان آوج تنظیم شده، آمده است: در راستای محدودسازی بیماری و با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال افزایش بروز بیماری‌های ویروسی بخصوص تب برفکی، جلوگیری از گسترش آن، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی– قرنطینه‌ای در این زمینه امری مهم وجدی جلوه می‌کند.

براین اساس، هرگونه جابجایی دام وفرآورده‌های خام دامی باید با اخذ مجوزهای قرنطینه‌ای وبهداشتی وبا هماهنگی اداره دامپزشکی انجام گیرد ودامداران درصورت مشاهده علائم بیماری از قبیل زخم‌های دهانی‌، لنگش،زخم‌های پستانی وبی حالی دام، در اسرع وقت مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع داده ویا با تلفن چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512تماس حاصل کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه، از عموم دامداران و روستائیان گرامی خواسته شده است حوضچه‌های ضدعفونی درب ورودی دامداری خود را فعال کرده و ضمن محدود سازي ورود خودرو به داخل محوطه دامداري، خودروهایی که در صورت ضرورت مي بايست به دامداري وارد شوند، را کاملاً ضدعفونی كنند.

در اين اطلاعيه همچنين از دامداران خواسته شد كه از ورود افراد، وسایل نقلیه و تجهیزات متفرقه به داخل واحد دامداری جلوگیری به عمل آورده و نسبت به دفن بهداشتی لاشه‌ دام‌های تلف شده اقدام کنند.

اداره دامپزشکی شهرستان آوج همچنین از دامداران خواست: با توجه به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی، همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون اداره دامپزشکی داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان