۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعتراض ساکنان منازل تخریب شده کوچه محمدیه قزوین/ مردم در کوچه وخیابان چادر زده‌اند
کد خبر: ۳۲۸۸۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۸ ساعت: ۱۳:۴۸ ↗ لینک کوتاه

ارگان‌ها از مسئولیت شانه خالی می‌کنند؛

اعتراض ساکنان منازل تخریب شده کوچه محمدیه قزوین/ مردم در کوچه وخیابان چادر زده‌اند

ساکنان ساختمان‌های تخریب شده به علت شکستگی لوله آب در کوچه محمدیه قزوین اعتراض کردند و در خیابان چادر زدند.

اعتراض ساکنان منازل تخریب شده کوچه محمدیه قزوین/ مردم در کوچه وخیابان چادر زده‌اند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، روز سه شنبه هفته گذشته سوم مهرماه قسمتی از خیابان محمدیه شهر قزوین به دلیل شکستگی لوله آب فرونشست کرد که در جریان این حادثه به ۳ ساختمان مسکونی خسارت وارد شد.

به دلیل نشت آب درون این منازل و آسیب به پی ساختمان‌ها خطر تخریب آن‌ها را تهدید می‌کند و هیچکدام از این ساختمان‌ها ایمنی لازم را برای ساکنین ندارد.

پس از این حادثه و با توجه به خطر ریزش ساختمان‌ها؛ ساکنین تخلیه شدند و به تعدادی از آن‌ها در یک ورزشگاه از سوی ستاد مدیریت بحران قزوین اسکان داده شد.

اما اهالی این منازل مسکونی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند که تا به امروز بلاتکلیف مانده است؛ خبرنگار شاخص برای پیگیری بیشتر به گفت‌وگو با تعدادی از ساکنین پرداخته است.

اسدی که مادر سالمندش از ساکنین یکی از آپارتمان‌ها است، اظهار کرد: شکستگی لوله و نشت آب باعث از بین رفتن پی ساختمان‌ها شده و واحدهای مسکونی قابل استفاده نیست حتی ساکنین اجازه رفتن و برداشتن وسایل خود را ندارند.

وی افزود: هیچ ارگانی به طور کامل خسارت وارد شده را بر عهده نمی‌گیرد؛ و ما الان با شهرداری، نظام مهندسی و آبفای شهری درگیر هستیم.

اسدی عنوان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل ساکنین بحث اسکان است که بلاتکلیف مانده‌اند؛ ستاد بحران قسمتی از یک ورزشگاه را در اختیار افراد گذاشته‌ است که شرایط مناسب و امکانات لازم را ندارد.

وی عنوان کرد: طبق نظر اداره آب و فاضلاب شهری ساختمان مادر من بر روی طاقی ساخته شده و آن زمان نظام مهندسی نباید اجازه ساخت را می‌داده است و نظارت درستی صورت نگرفته است.

اسدی افزود: به دلیل بافت فرسوده‌ای که در این منطقه وجود دارد شهرداری اجازه انشعاب لوله‌های جدید آب را نمی‌دهد و همچنان از لوله‌های قدیمی استفاده می‌شود که همین امر باعث شده هر روز شاهد تخریب یک قسمت از محله باشیم.

بهتویی از ساکنین یکی از آپارتمان‌ها ابراز کرد: امروز اداره آب و فاضلاب شهری تصمیم به تعمیر لوله و ترمیم خیابان را دارد تا مشکل ترافیکی در این خیابان حل شود اما ما چنین اجازه‌ای را ندادیم.

وی افزود: اگر قرار باشد در این خیابان تردد ماشین‌ها صورت گیرد خسارت بیشتری به آپارتمان‌ها وارد می‌شود و باعث فرونشست ساختمان‌ها می‌شود در حالی که تمامی وسایل زندگی ما در منازل باقی مانده است.

بهتویی بیان کرد: از امروز تصمیم گرفتیم در مقابل آپارتمان‌هایمان چادر بزنیم و شب‌ها را در خیابان سپری کنیم چراکه هیچ مکانی برای اسکان نداریم.

وی تصریح کرد: محل اسکانی که ستاد بحران در اختیار ما گذاشته است، اصلا شرایط مناسبی ندارد چراکه فاصله زیادی به محل زندگیمان دارد و از طرفی هیچ نوع امکانات لازم را در اختیار ما نگذاشتند.

بهتویی اضافه کرد: مدارس فرزندانمان به محل اسکان دور است و سرویس مدرسه رفت و آمد این مسیر را نمی‌پذیرد و ما علی رغم اینکه هزینه سرویس مدرسه را پرداخت کردیم اما مجبوریم خودمان بچه‌ها را به مدرسه ببریم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ورزشگاه تا نیمه شب فعال است از سروصدای زیاد نمی‌توانیم استراحت کنیم.

بهتویی بیان کرد: تا به امروز از مسئولین هیچ ارگانی برای شنیدن و حل مشکلات ما در محل حاضر نشده است ما انتظار داریم استانداری یک مکان مناسب اسکان را در اختیار ما بگذارد چراکه حل مشکلات زمان‌بر است.

وی افزود: ما اداره آب را مقصر اصلی می‌دانیم چراکه شکستگی لوله باعث نشت آب به زیر ساختمان‌ها شده است اما گویا همه ارگان‌های مربوطه با هم اختلاف دارند و آبفا، نظام مهندسی و شهرداری هر کدام دیگری را مقصر و مسئول می‌داند.

بهتویی گفت: تا به امروز اقدام خاصی از سوی ارگان‌ها صورت نگرفته است و فقط در پاسخ می‌گویند که در پیگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: اتاقی که برای اسکان به دادند ترک خوردگی دارد و آنجا هم احساس امنیت نمی‌کنیم و فرزندانم به دلیل سرما تب کرده‌اند.

بهتویی یادآور شد: ۱۱ واحد مسکونی در این حادثه خسارت دیده‌اند و خانواده‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند و خسارت مالی زیادی را متحمل می‌شوند.

بهشتی از دیگر ساکنان یکی از آپارتمان‌ها است که در مورد مشکلات خود بیان کرد: همسرم شب کار است و در شرکت کار می‌کند و اینجا هیچکس را نداریم و من با یک بچه مجبورم شب‌ها در محل اسکان بمانم.

وی افزود: هزینه‌های روزانه ما چند برابر شده است چراکه به دلیل درو بودن مسیر اسکان هر روز باید با آژانس فرزندم را به مدرسه ببرم و امکاناتی برای پخت و پز نداریم.

بهشتی با بیان اینکه مستاجر است گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و هزینه‌های بالا نمی‌توانیم یک منزل با قیمت مناسب پیدا کنیم و هر روز در بنگاه‌های مشاور املاک به دنبال خانه هستیم.

وی بیان کرد: از دیشب کنار آپارتمانمان چادر زده‌ایم و در خیابان زندگی می‌کنیم؛ در شرایط سختی به سر می‌بریم و هیچ ارگانی هم پاسخگو نیست.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان