۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین کمیته پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان تشکیل شد
کد خبر: ۳۲۸۲۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۴ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

کمیته پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان تشکیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک(ppr) در مناطق الموت شرقی و طارم سفلی، کمیته ویژه ای تشکیل شد.

کمیته پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان تشکیل شد
حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به گزارشات دریافتی از ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های همجوار مبنی بر شیوع بیماری ppr در جمعیت کل و بز وحشی و تلفات تعدادی از حیات وحش، جلسه اضطراری کمیته فنی حیات وحش و ساماندهی مناطق در ارتباط با این موضوع با فوریت برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: با توجه به جابجایی گونه‌های وحشی و امکان بروز بیماری در حیات وحش مناطق الموت شرقی و طارم سفلی و ضرورت بکارگیری تدابیر پیشگیرانه بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در مناطق مذکور مقرر شد، نظارت بر زیستگاه‌ها و حیات وحش ضدفونی آبشخورهای مشترک دام و حیات وحش همچنین منابع آب نقطه ای در زیستگاه‌های حیات وحش استان به فوریت و جدیت انجام شود.

وی در ادامه افزود: همچنین در این خصوص جلسه کمیته مشترک هماهنگی پیشگیری از شیوع بیماری با حضور ادارات کل دامپزشکی و محیط زیست استان با دعوت از اعضاء ثابت و نماینده مدیریت بحران استانداری قزوین و همچنین نشست مشترکی نیز با اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، جهت هماهنگی و مشارکت جهت بررسی راهکارهای لازم پیشگیری به زودی برگزار خواهد شد.

پسندیده برنامه ریزی جهت پایش مستمر مناطق حساس الموت شرقی و طارم سفلی با راه اندازی تیم‌های پایش از اداره کل، شهرستان قزوین و مناطق هدف با همکاری و پشتیبانی سایر ادارات شهرستانی استان را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان