۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف معدوم شد
کد خبر: ۳۲۷۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۱ ساعت: ۱۳:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۵۰۰ کیلو گرم گوشت قرمز غیر قابل مصرف از چرخه مصرف عزاداران حسینی حذف شد.

۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف معدوم شد
حمید زینالی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: کارشناسان بهداشتی و ناظران ذبح شرعی دام در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در قالب ۱۶اکیپ بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام وظیفه تضمین سلامت و حلیت گوشت قرمز مصرفی عزاداران حسینی را بر عهده داشتند.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان قزوین جلسات متعددی را با هیئت امنای امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و هیئت مذهبی برگزار کرد و در خصوص خدمات رسانی دامپزشکی در این ایام و نحوه بهره مندی از این خدمات برای هیئت‌ها بازگو شد.

زینالی ادامه داد: در جلسه ای که با حضور اعضای انجمن صنفی ذابحین استان قزوین برگزار شد مواردی در خصوص ذبح دام و ابزار طراحی شده توسط اداره کل دامپزشکی که نقش عمده ای در کاهش آلودگی محیطی در زمان ذبح دام دارد برای ذابحین عنوان شد.

وی همچنین از اطلاع رسانی گسترده از طریق ارسال پیامک، نصب بنر و بروشور، ارسال خبر به صدا و سیما و خبرگزاری ‌های و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و خواستار توجه بیش از پیش عزاداران حسینی به بهداشتی بودن فرآورده‌های خام دامی مصرفی در ایام محرم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان از بازرسی ۱۰۲۰ راس دام زنده و ۷۴۴ راس لاشه دام کشتار شده خبر داد و اعلام کرد: در این بازرسی‌ها ۵ لاشه دام به وزن۵۶۴ کیلوگرم ضبط کامل، ۲۸لاشه اصلاح و ۱۸۰ عدد آلایش خوراکی دام «دل و جگر و قلوه جگرسفید» به دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان