۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ۲۰درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند
کد خبر: ۳۲۶۸۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۶ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش:

۲۰درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند و سرگرمی‌ها و فناوری‌های نوین و سبک زندگی آپارتمان‌نشینی آن‌ها را در چنبره فردیت و سکون سوق داده‌است.

۲۰درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مهرزاد حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان قزوین با بیان اینکه ما پس از ورود به آموزش و پرورش ابتدا دو اقدام انجام دادیم، اظهار کرد اقدام اول مطالعه اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین و اقدام دوم بررسی وضع موجود بود، هدف ما از این دو اقدام اجتناب از تصمیمات سلیقه‌ای و پیش بردن کار بر اساس یک منطق مشخص بود.

وی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین چرخش از آموزش به پرورش و ارتقای شایستگی‌های پایه همه دانش‌آموزان را به ما یادآور می‌شود، تصریح کرد: این سند تاکید می‌کند که مدرسه کانون تربیت و حتی کانون محله است و فعالیت‌ها باید مدرسه‌محور باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: عصاره نکات سند تحول این بود که ارتقای تمام دانش‌آموزان را هدف خود قرار دهیم، رجعتی به سوی مدرسه داشته‌باشیم و تمام فعالیت‌هایمان را مدرسه‌محور کنیم، از سوی دیگر باید اخلاق‌گرایی به عنوان تربیت که محور اصلی سند تحول است را پیگیری کنیم.

حمیدی با اشاره به پیمایش ملی کاسپین که در سال 90-91 انجام شده بود، بیان کرد: این پیمایش نشان می‌داد 20درصد دانش‌آموزان اضافه وزن دارند و سرگرمی‌ها و فناوری‌های نوین و سبک زندگی آپارتمان‌نشینی آن‌ها را در چنبره فردیت و سکون سوق داده‌است.

والدین باید ورزش کنند
وی اضافه کرد: ما باید برنامه‌ای در پیش می‌گرفتیم که فعالیت حرکتی بچه‌ها را افزایش می‌دهد، از سوی دیگر به عنوان مدرسه‌ای که دانش‌آموز را 5 روز در هفته و روزی 6 ساعت در اختیار دارد، تنها اندکی از کار را می‌توانیم انجام دهیم.

معاون سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این اقدامات زمانی موثر خواهد بود که منزل، مدرسه و محله در کنار هم فعالیت کنند، اذعان کرد: والدین نیز باید با ما همکاری کنند و به جای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کلاس‌های تئوری صرف، کلاس ورزشی را برای بچه‌های خود پیش‌بینی و آن‌ها را به ورزش تشویق کنند.

حمیدی افزود: از دستگاه‌های مختلف این مطالبه را داریم که فعالیت‌های فیزیکی نسل باید افزایش پیدا کنند و به ورزش همگانی اهتمام ویژه‌ای بشود، والدین نیز خود باید ورزش کنند تا فرزندان نیز از ان‌ها الگو بگیرند.

وی درمورد نقش آموزش و پرورش در این فرآیند گفت: ما به عنوان آموزش و پرورش تمام پروژه‌هایی که از سند ترجمه شده و از وضعیت موجود دیکته شده‌بود را به سمت مدرسه بردیم و مدرسه‌محوری را مسیر راه خود قرار دادیم.

در 35 هزار مدرسه ورزش صبحگاهی انجام می‌شود

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال اول ورود به آموزش و پرورش پس از بررسی سند تحول طرح المپیاد درون مدرسه‌ای را ارائه شد، اظهار کرد: امروز پس از 5 سال، 4 و نیم میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این المپیاد قرار گرفته‌اند. از این تعداد یک و نیم میلیون دانش‌آموز در برگزاری این المپیادها مشارکت دارند و برگزارکننده هستند، تمام این‌ المپیادها نیز مدرسه محور هستند.

حمیدی تاکید کرد: امروز در 35 هزار مدرسه ورزش صبحگاهی انجام می‌شود، همچنین در گذشته مدارس ما فقط صبح‌ها باز بود و بعدازظهرها از مدرسه استفاده‌ای نمی‌شد؛ اما امروز در برخی مدارس کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای داریم که معلم ورزش و دانش‌آموز می‌تواند در مدرسه بماند و از آن استفاده کند.

وی گفت: در کنار کانون‌های درون‌مدرسه‌ای، حدود 8 هزار کانون برون مدرسه‌ای ورزشی داریم که فعالیت‌های ورزشی سنگین‌تر در آن انجام می‌شود و در ارتباط با کانون‌های درون مدرسه هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: همچنین بر توانمندسازی معلم‌های پایه در آموزش ورزش تاکید داریم و امروز 300هزار معلم داریم که می‌توانند در مدارس ابتدایی درس ورزش را تدریس کنند و باید از توانایی آن‌ها استفاده کرد.
انتهای پیام/5001 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان