۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین عزاداری تاسوعا و عاشورا در انظار عمومی برگزار شود/ دشمن باکمک احتکارکنندگانِ به‌دنبال ناکارآمد نشان‌دادن نظام است
کد خبر: ۳۲۶۳۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۳ ساعت: ۱۴:۴۳ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عزاداری تاسوعا و عاشورا در انظار عمومی برگزار شود/ دشمن باکمک احتکارکنندگانِ به‌دنبال ناکارآمد نشان‌دادن نظام است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه فرصت‌های عاشورایی با مطالب مستند و واقعی احیا می‌شوند، گفت: عزاداری تاسوعا و عاشورا در انظار عمومی برگزار شود.

عزاداری تاسوعا و عاشورا در انظار عمومی برگزار شود/ دشمن باکمک احتکارکنندگانِ به‌دنبال ناکارآمد نشان‌دادن نظام است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت های ایام محرم و حماسه عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: خوشبختانه مبلغان دانشمند و توانمند در همه جای کشور، مخصوصاً استان قزوین بسیج شده اند تا حقایق و معارف دینی و حماسی نهضت عاشورا را تبیین کنند.

وی تصریح کرد: می باید از این مجالس و محافل حسینی (ع) نهایت استفاده را ببریم و شور و حماسه حسینی (ع) را در محافل اباعبدالله الحسین (ع) با تمام توان به نمایش بگذاریم.

فرصت‌های عاشورایی با مطالب مستند و واقعی احیا می‌شوند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: گویندگان و سخنرانان موظف هستند مواظبت کنند آنچه که از واقعه کربلا و نهضت عاشورا بیان می کنند، مستند و واقعی باشد؛ مطالب سست و مبتنی بر خواب و خیال، تلف کردن فرصت های عاشورایی است.

امام جمعه قزوین افزود: امام حسین (ع)معارف نورانی بسیاری را در همه زوایای زندگی ما در مقطع شش ماهه نهضت و قیام عاشورا بیان کردند. می باید کلام و پیام آن حضرت را فرا گرفته و در زندگی خود بکار بگیریم و نسخه تمام ابعاد زندگی را از کلام اباعبدالله الحسین (ع) دریافت نماییم.

وی با تأکید بر برپایی هر چه باشکوه تر برنامه های روز تاسوعا و عاشورا، گفت: چند سالی است برنامه های تاسوعا و عاشورا با نظم و برنامه منظمی برگزار می شود. برخی از مؤمنان که از شرایط چندسال پیش رضایت نداشتند، برنامه هایشان را تغییر دادند و در مساجد و تکایا عزاداری می کنند.

عابدینی اضافه کرد: همه می دانند که مراسم عزاداری امام حسین (ع) می باید در خیابان و انظار عمومی برگزار شود اما به خاطر وجود تبل ها و شیپورها برخی از هیئت ها از خیابان ها، به تکایا و حسینیه ها رفتند.

خطیب جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: خوشبختانه چندسالی است برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته و از همه آن عزیزان خواهش می کنیم بدانند اوضاع تغییر کرده و بهتر آن است که همه هیئات، دسته جات، مؤمنین و مؤمنات این حرکت جدید را اجابت کنند و عزاداری خود را در خیابان ها برگزار نمایند.

وی یادآور شد: مردم زنجان، اردبیل، بم، یزد و خیلی از شهرهای دیگر فضای جدیدی را ایجاد کرده اند و برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورا به شکل بسیار مناسبی برگزار می کنند و ما نیز در استان می باید همین روند را طی کرده و به جایگاه حقیقی خود در برپایی عزاداری ها برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امیدواریم امسال نیز با مشارکت همه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) کاری کنیم تا حماسه آفرینی خیابانی و ارادتمندی به اباعبدالله الحسین (ع) در کنار شهرها و استان های دیگر برای ما سربلندی و روسفیدی نزد امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت به بار بیاورد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: اهمیت برپایی عزاداری های ایام محرم در این است که دیده شود تا دشمنان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر عالم شور و شعور عزاداری ها و ارادت روزافزون مردم را مشاهده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: دشمن طی این روزها شرایط نابسامانی را برای کشور ما ایجاد کرده است که متاسفانه بی تدبیری مسئولان نیز کمک دشمن شد؛ البته احتکارکنندگان نیز در راه‌اندازی این آشفته بازار بی تقصیر نیستند.

امام جمعه قزوین افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مردم ما در لباس رزمنده برای دفاع از کشور به میدان جنگ می رفتند و به شهادت می رسیدند، اما عده ای دیگر با احتکار کالاهای اساسی عامل سختی و فشار اقتصادی به مردم شدند و با مرگ خود دست خالی از دنیا رفتند.

وی ادامه داد: امروز دشمن با کمک احتکارکنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و هدف آنها این است که مردم احساس دلگرمی خود را به انقلاب از دست بدهند؛ البته دشمن کور خوانده است و ملت ایران همیشه پشتیبان این انقلاب هستند.

عابدینی ابراز کرد: همه ما باید با بصیرت در مقابل چالش هایی که دشمن برای انقلاب ما ایجاد می کند، ایستادگی کنیم و با وحدت، انسجام و عمل به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب این مشکلات را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم دشمن با بازی جدید خود ما را مشغول کند.

در ایام محرم بیشتر به یاد محرومان و مستضعفان باشیم
خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: در فضای سخت معیشتی و مشکلات اقتصادی که زندگی مردم سخت شده است و همزمان در فضای محرم سعی کنیم به یاد محرومان و مستضعفین شهر باشیم و به هر شکل ممکن سعی کنیم فشار اقتصادی را از آنها کم کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان کمیته امداد، استان قزوین در کمک رسانی به محرومان و فقرای شهر خود نسبت به مناطق و استان های دیگر پیشکسوت و پیشتاز است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به روز شعر و ادب پارسی گفت: سید محمدحسین شهریار شاعر اهل بیت و دوست صمیمی رهبر معظم انقلاب بود، این شاعر بزرگ عاشق انقلاب و نظام بود و علاقه شدید به رهبری داشت.

امام جمعه قزوین افزود: شعر و ادب پارسی بیشترین بهره را از معارف عقلانی، عرفانی، معنوی و غنی اسلام ناب برد و جایگاه خود را ارتقا بخشید؛ شعر فارسی با نام سیدالشهدا (ع) و اهل بیت(ع) آبرومند شد و ادب فارسی جان و حیات تازه یافت و در میدان مسابقه با ادبیات جهان سرآمد شد.

وی در پایان تصریح کرد: شعر فارسی تمام ظرفیت و هنر و امکانات خود را در خدمت دین قرار داد و خدمات بین شعر فارسی و اسلام متقابل شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان