۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خطوط تولید چسب و فیلم‌های پی‌وی‌سی در شهرصنعتی‌البرز افتتاح شد
کد خبر: ۳۲۵۹۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۲۰ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون وزیر صنعت در قزوین؛

خطوط تولید چسب و فیلم‌های پی‌وی‌سی در شهرصنعتی‌البرز افتتاح شد

با حضور معاون وزیر صنعت در قزوین دو خط تولید چسب و فیلم‌های پی وی سی در شهرصنعتی البرز افتتاح شد.

خطوط تولید چسب و فیلم‌های پی‌وی‌سی در شهرصنعتی‌البرز افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محسن صالح نیا، معاون محترم امور صنایع وزارت صمت امروز(سه شنبه) با حضور در استان قزوین از چند طرح صنعتی و تولیدی در شهرستا‌های تاکستان و البرز بازدید کرد.

همچنین با حضور معاون وزیر صنعت دوخط جدید تولید چسب و فیلم‌های پی وی سی در شهرستان البرز با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

گفتنی است راه‌اندازی این دو خط جدید تولید برای 142 نفر ایجاد اشتغال کرده است.

محسن صالح نیا در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط فعلی که واحدهای صنعتی ما دچار مشکلات است دولت شرایطی ایجاد کرده که با حمایت از تولیدکنندگان بتوان کیفیت کالاهای داخلی را افزایش داد و از سوی دیگر بازار صادرات برای این کالاها فراهم شود.

وی افزود: فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی مشکلات زیادی دارند، اما یکی از مشکلات این واحدها ایجاد رقابت با کالاهای وارداتی خارجی که خوشبختانه امروز این مشکل کمرنگ شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: ما باید بتوانیم قطعات و مواد اولیه که در فرآیند و چرخه تولید و ماشین آلات را با توجه به محدودیت‌های موجود مدیریت کنیم.

وی ابراز کرد: در ستاد اقتصادی دولت چند مصوبه برای حمایت از حوزه صنعت تعریف شده، ابتدا کالاهایی که واحدهای صنعتی پیش از تاریخ 16/5/97 با ارز نرخ رسمی تعیین کرده اند مشمول هیچ مابه التفاوتی نمی‌شود و با همان نرخ قابل ترخیص است.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: کالاهایی که پس از این تاریخ تعیین قیمت شده اند با تصمیم دولت به دوگروه کالاهای اساسی و غیراساسی تعریف شده که کالاهای اساسی در 25 گروه با همان نرخ رسمی با هماهنگی واحدهای تولیدکننده تامین و در سطح عمومی برای رفاه حال مردم توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: کالاهای دیگر حوزه صنعت با توجه به شرایط موجود کشور از نرخ ارز بازار ثانویه برای واردات مواد اولیه و قطعات استفاده می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: هم اکنون حدود 67 هزار واحد صنعتی فعال در کشور وجود دارد که بعضا با ظرفیت 70درصد مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: بعضی از این واحدها نیز تعطیل شده اند، اما نمی‌توان آمار مشخصی از آنها ارائه داد زیرا واحد صنعتی یک موجود زنده است و در فرآیند تولید زمینه راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی دیگر فراهم می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان