۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین المان شهدای مفقودالاثر قزوین کلنگ‌زنی می‌شود
کد خبر: ۳۲۵۷۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۹ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار:

المان شهدای مفقودالاثر قزوین کلنگ‌زنی می‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: همزمان با برگزاری کنگره ۳ هزار شهید قزوین، کلنگ احداث المان شهدای مفقودالاثر قزوین به زمین زده می‌شود.

المان شهدای مفقودالاثر قزوین کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی فرخزاد، ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان قزوین اظهار کرد: برگزاری این کنگره فرصتی است تا بخشی از اقدامات لازم جهت ساماندهی گلزارهای شهدا انجام شود.

وی به ساخت المان شهدای مفقودالاثر در گلزار شهدای قزوین اشاره کرد و افزود: کلنگ‌ احداث این المان همزمان با برگزاری کنگره 3هزار شهید استان قزوین به زمین زده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: در ابتدای اجرای پروژه یاد شده شهرداری قزوین ورود داشته باشد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز بخشی از اعتبارات را تامین کند.

فرخزاد با اشاره به اینکه ساماندهی تابلوهای عکس‌ شهدا در ورودی شهرها و روستا در دستور کار مسئولان است، گفت: بازسازی برخی از این تابلوها به پایان رسیده و مابقی نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

وی ضمن تقدیر از زحمات شهرداری قزوین در ساماندهی گلزارهای شهدا گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی 3 هزار شهید قزوین المان‌هایی طراحی و آماده شده که در سطح شهر و پارک‌ها نصب خواهد شد.

نصب 2200 پلاک شهدا در معابر شهری

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه سردیس‌های شهدا در حال ساخت است که همزمان با برگزاری کنگره در پارک‌ها و معابر عمومی نصب می‌شود، افزود: همچنین نقاشی‌ دیواری به منظور فضاسازی سطح شهر قزوین با کنگره یاد شده در حال انجام است.

فرخزاد نصب پلاک‌های فلزی شهید را از دیگر اقدامات فضاسازی شهر قزوین با عطر و بوی شهدا عنوان و بیان کرد: تا برگزاری کنگره یاد شده دو هزار و 200 پلاک‌ در معابر و کوچه‌ خانواده‌های شهیدان نصب خواهد شد.

وی افزود: تحقق این مهم کار ارزشمند و ماندگاری است که در جهت فضاسازی شهر قزوین با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا انجام می‌شود.

این مسئول گفت: برنامه‌های متنوعی برای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین پیش‌بینی شده که مرتبط با ساماندهی گلزارهای شهداست و باید به نحو درستی عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: باید اعتباراتی که برای گلزارهای شهدا تخصیص می‌یابد مدیریت شود تا بتوانیم گلزارهای بیشتری را مورد ساماندهی قرار دهیم.

وی در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اسامی روستاهایی که گلزارهای شهدای آنها نیازمند ساماندهی هستند با اولویت در اختیار ما قرار دهد تا براساس اعتبارات اقدامات لازم انجام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان