۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هشت خوشه صنعتي در قزوين شناسایی شد
کد خبر: ۳۲۵۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۷ ساعت: ۱۲:۴۷ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان:

هشت خوشه صنعتي در قزوين شناسایی شد

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين گفت: خوشه‌هاي صنعتي بسته بندي، فرآوري محصولات انگور تاكستان، زيتون، قطعه سازي خودرو، كفش دانسفهان، محصولات شيميايي، شيريني سنتي وگليم در قزوين شناسايي شد.

هشت خوشه صنعتي در قزوين شناسایی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حميدرضا خانپور اظهار کرد: هم اکنون دو خوشه صنعتي بسته بندي و فرآوري محصولات انگور تاكستان به ثبت رسيده و در حال فعاليت است.

وی افزود: با اتمام مرحله امكان سنجي توسعه خوشه شيريني سنتي در سال 96 و صدور مجوز توسعه اين خوشه، امیدواریم با انتخاب مشاور در نيمه دوم سال جاري فعاليت اين خوشه آغاز خواهد شد.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان با اشاره به اهداف خوشه‌هاي كسب و كار بالا بردن سرمايه اجتماعي ذي نفعان خوشه با انجام خريد مشترك، تاسيس تعاوني‌ها مواد اوليه و فروش مشترك با تاسيس كنسرسيوم، افزايش ظرفيت كسب و كارهاي بومي با تكيه بر استعدادهاي منطقه و برندسازي و تجاري سازي محصولات خوشه در سطح ملي و جهاني را مي‌توان از مهمترين اهداف خوشه‌ها برشمرد.

رئيس هيئت مديره شركت شهرك‌هاي صنعتي استان از فعاليت خوشه بسته بندي با عضويت 210 واحد صنعتي و توليدي و اشتغال هفت هزار و 500 نفر در استان خبر داد.

خانپور همچنين از فعاليت خوشه فرآوري محصولات انگور استان با 27 عضو خبر داده و گفت: در سال گذشته بالغ 40 ميليون دلار به ميزان 20000 تن محصولات انگور به كشورهاي خارجي صادر شده است.

وي افزود: تشكيل كنسرسيوم تكوين و مينودر با هدف كاهش هزينه كنسرسيوم‌هاي صادراتي خوشه در بخش بازاريابي، ترخيص كالا، حذف واسطه‌ها و بهره گيري از سرمايه اجتماعي اعضاء كنسرسيوم و راه اندازي دفاتر فروش در كشورهاي روسيه و عراق از عمده ترين فعاليت اين خوشه در استان بوده است.

این مسئول در پايان تصريح كرد: حضور پرتوان كنسرسيوم صادراتي خوشه فرآوري كشمش و انگور استان قزوين در بيش از 12 نمايشگاه بين المللي خارجي در طول دو سال و نيم گذشته در كشورهاي روسيه، آلمان، كنيا، عمان، اكراين، عراق نويد بازار خوب براي انگور و كمشش در بازارهاي جهاني است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان