۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پدر طب سنتی اسلامی ایران از رموز سلامتی کلیه می‌گوید
کد خبر: ۳۲۵۲۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۵ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

با برگزاری پنجمین همایش طب سنتی در قزوین؛

پدر طب سنتی اسلامی ایران از رموز سلامتی کلیه می‌گوید

پدر طب سنتی اسلامی ایران با اشاره به اهمیت رعایت آداب صحیح غذایی گفت: متاسفانه آمارهای ابتلا به بیماری‌های کلیوی رو به توسعه است و یکی از عوامل بسیار مهم بیماری خیز، مصرف آب سرد است.

 پدر طب سنتی اسلامی ایران از رموز سلامتی کلیه می‌گوید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ پنجمین همایش بزرگ طب سنتی اسلامی با حضور حکیم خیراندیش پدر طب سنتی اسلامی ایران ظهر امروز(پنج‌شنبه) با همت انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حکیم حسین خیراندیش در این همایش اظهار کرد: مردم در زمان گذشته سلسله رفتارهایی را انجام می‌دادند که جزو سبک زندگی آنها بوده و از ابتلا به بیماری‌هایی همچون بیماری‌های کلیوی پیشگیری می‌شد.

وی افزود: یکی از این رفتارها گرم نگه داشتن اندام میانی بود و از کودکی کمر و پهلوی خود را می‌بستند که در دوران جوانی به کمربند چرمی تبدیل شده و در کهنسالی به شالی از جنس پشم تغییر می‌کرد که از فصل پاییز تا اردیبهشت ماه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

آمار ابتلا به بیماری‌های کلیوی رو به توسعه است
پدر طب سنتی اسلامی ایرانی تصریح کرد: جنس این کمربند بعضی وقت‌ها تبدیل به ابریشم شد چراکه ابریشم یک شیء گرم بوده که وقتی کمربند ابریشمی به کمر بسته می‌شود رطوبت بدن را گرفته و بدن را گرم می‌کند.

وی عنوان کرد: برای درمان سرطان سینه و کیست تخمدان به خانم‌ها توصیه می‌کنیم که از لباس زیر ابریشمی استفاده کنند.

خیراندیش بیان کرد: اگر بخواهید پهلو را از معرض سرماهای شدید دور نگه دارید باید برای جایگاه خواب از تشک‌های زمستانه پشمینه در شهرهای کوهستانی کشور استفاده کرد، به ویژه برای زنان چون مزاجشان سرد است و بدن آنها توان جذب بالای رطوبت دارد که بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کلیه شب‌ها بدون کولر بخوابند.

وی عنوان کرد: می‌توان به تشک‌های مدرنی که در بازار آمده یک لایه نازک از پتوی پشمی اضافه کرد به عبارتی تشک‌های مدرن را با پشم طراحی کنند.

پدر طب سنتی اسلامی ایران با اشاره به راه‌های جلوگیری از رسیدن سردی و رطوبت به پهلوها گفت: فریب نشاط شب اول استخر را نخورید، چون رطوبت و سردی عمر فعال انسان را کم می کند؛ بنابراین استخر فوری بروید و طولانی مدت در استخر نمانید.

وی درباره اثرات منفی آب سرد به بدن بیان کرد: آب اقیانوس و دریا متفاوت از آب‌ استخر است چون مقدار نمکش بالاست و سردی را جبران می‌کند؛ چراکه سردی در باطن زمینه ساز دسته بزرگی از بیماری‌ها از جمله کلیوی است.

خیراندیش با اشاره به اهمیت رعایت آداب غذایی تصریح کرد: متاسفانه آمارهای ابتلا به بیماری‌های کلیوی رو به توسعه است و یکی از مقولات بسیار مهم بیماری خیز، مصرف آب سرد است زیرا غذاها و محلول‌ها و نوشیدنی‌های سرد برای کلیه مضر است.

وی در ادامه به مضرات استفاده از بستنی اشاره کرد و گفت: هر وعده بستنی شما را یک هفته به دیالیز نزدیک می‌کند و از زمانی که بستنی وارد بازار شد بیماری کلیوی توسعه یافت، زیرا در قدیم این همه آمار بیماری کلیوی نداشتیم.

پدر طب اسلامی ایران با تاکید بر حذف پذیرایی‌های سرد عنوان کرد: استفاده از نوشیدنی‌های خنک اشکالی ندارد، اما یخ زیانبخش است و زمینه بیماری کلیه را فراهم کرده و فرد به سمت این بیماری سوق می‌دهد.

وی تصریح کرد: نوشیدن آب یخ برای کلیه‌ها مضر است بنابراین اگر می‌خواهیم تعداد مراجعان بیماری‌های کلیه را کاهش دهیم باید از استفاده یخ در سر سفره‌ها اجتناب کرد که ریشه بیماری نوشیدن آب یخ است لذا آب یخ را حذف کنید و از آب مطبوع و خنک استفاده کنید البته آبی هم که یخ در آن محلول شده باشد عنصر آب را تغییر داده و مفید نیست.

خیراندیش عنوان کرد: به طور کلی برای پیشگیری از همه بیماری‌ها مثل کبد چرب و فشار خون و دیابت، انسدادهای سوداوی مثل پیرچشمی، تیرگی چشم و پیشگیری از چاقی هم چنین برای شفاف شدن پوست صورت غذا را بجوید و بخورید.

گرم نگاه داشتن پهلوها و پرهیز از نوشیدن آب سرد دو اصل مهم پیشگیری از ناراحتی کلیه 
پدر طب سنتی اسلامی ایرانی بیان کرد: غذا باید در ماده بزاقی محلول شود و وارد بدن شود که در این صورت هضم غذا بهتر و سریعتر صورت می گیرد چراکه بزاق و آب دهان مثل انسولین سودازدایی کرده و نقش ترمیمی دارد، اما چشمه‌های بزاقی بعد از خوردن آب یخ کور می‌شوند.

وی عنوان کرد: گرم نگاه داشتن پهلوها و پرهیز از نوشیدن آب سرد و استفاده از غذاهای لطیف برای پیشگیری از ناراحتی کلیه سه اصل مهم است که یکی از غذاهای لطیفی که در ایران وجود دارد خربزه مشهدی است.

خیراندیش گفت: خربزه سوسکی که سیاه رنگ است گل خربزه‌هاست و برای بیماری‌های کلیوی بسیار مفید است که باعث ازبین بردن سنگ کلیه می‌شود.

وی اضافه کرد: خربزه و ترب سیاه دو خوراکی مفید برای از بین بردن سنگ کلیه است، دوست و رفیق کلیه سیاه دانه است، البته استفاده از سیاه دانه فشار را پایین می‌آورد که برای رفع این مشکل می‌توان از عسل استفاده کرد.

پدر طب سنتی اسلامی ایرانی تصریح کرد: جنس آب بسیار مهم است بنابراین سعی کنیداز آب‌های سبک استفاده کنید که موجب پیشگیری از بیماری کلیوی می‌شود برای این کار از چشمه‌های آب مفید استفاده کنید اما اگر دسترس نیست آب را بجوشید و مصرف کنید که خیلی فایده دارد و با اینکه در هر دولیتر آب یک قاشق سرکه بریزید.

انتهای پیام/۷۰۰۳



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان