۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین "همایش تبیینی مباهله" در قزوین برگزار می‌شود/ "مباهله" روز جشن مسلمانان
کد خبر: ۳۲۴۹۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۳ ساعت: ۱۷:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان:

"همایش تبیینی مباهله" در قزوین برگزار می‌شود/ "مباهله" روز جشن مسلمانان

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان با بیان اینکه مناسبت"مباهله" روز جشن مسلمانان است، گفت: در این روز بحث حقانیت اسلام و فضیلت اهل بیت و همچنین امیرمومنان بر همگان مشخص شد.

"همایش تبیینی مباهله" در قزوین برگزار می‌شود/ "مباهله" روز جشن مسلمانان
محسن حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ درباره برگزاری همایش "روز مباهله" اظهار کرد: 24 ذی الحجه سالروز "مباهله" است و در این روز آیه 61 سوره آل عمران با محوریت بزرگداشت اهل بیت(ع) نازل شد.

وی افزود: داستان مباهله از آنجایی آغاز شد که تعدادی از مسیحیان نجران درخواست احتجاج با پیامبر بزرگوار اسلام را داشتند و قرار گذاشته شد که پیامبر و یارانش و در مقابل این مسیحیان قرار بگیرند و هرکدام که برحق هستند یکدیگر را نفرین کنند.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان ادامه داد: در روز تعیین شده که مصادف با 24 ذی‌الحجه بود پیامبر گرامی اسلام به همراه اهل بیت(ع) خود یعنی حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در محل تعیین شده حاضر شدند؛ مسیحیان نجرانی با مشاهده اهل بیت پیامبر و حقانیتی که این بزرگواران داشتند، تسلیم شدند و محل را ترک کردند.

وی با بیان اینکه مناسبت"مباهله" روز جشن مسلمانان است، اذعان کرد: در این روز بحث حقانیت اسلام و فضیلت اهل بیت و همچنین امیرمومنان بر همگان مشخص شد و ما باید از این روز بافضیلت بهترین بهره را ببریم.

این مسئول بیان کرد: ذی‌الحجه ماه ولایت و امیرمومنان است و ابتدای این ماه با ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) آغاز می‌شود و 18 ذی‌الحجه روز ولایت امیرمومنان و بیست و چهارم این ماه روز مباهله پیامبر است که این مناسبت هم متعلق به امام علی(ع) است.

وی عنوان کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین تصمیم دارد که توجه به جایگاه امیرمومنان فقط به روز عیدغدیرخم خلاصه نشود و بتوانیم با برگزاری برنامه‌های مختلف در تبیین شخصیت ایشان اقدامات لازم را انجام دهیم.

حق شناس گفت: "همایش تبیینی مباهله" با محوریت اثبات حقانیت اهل بیت(ع) با سخنرانی استاد حاج‌آقازاده، مدیر گروه فرق و ادیان کشور فردا(چهارشنبه) ۱۴شهریور، ساعت ۱۰صبح در شبستان امام علی(ع) مسجدالنبی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان