۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین پزشکان متخصص، درمانگر دردهای مناطق محروم شدند/ روستاهای قزوین؛ میزبان ۸گروه جهادی
کد خبر: ۳۲۴۹۶۶ نویسنده: فرزانه مهدی پور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۳ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از اردوهای جهادی رزمایش خدمت؛

پزشکان متخصص، درمانگر دردهای مناطق محروم شدند/ روستاهای قزوین؛ میزبان ۸گروه جهادی

گروه‌های جهادی فعالیت‌های پزشکی خود را به‌صورت منطقه‌ای در زمینه‌های نمونه‌گیری خون، مامایی، دندانپزشکی، قلب و روانشناسی آغاز کردند و توانستند تمام منطقه‌ی طارم را در بحث پزشکی پوشش دهند.

پزشکان متخصص، درمانگر دردهای مناطق محروم شدند/ روستاهای قزوین؛ میزبان ۸گروه جهادی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ رزمایش محمد رسول الله 2 به مدت دو روز در تاریخ یازدهم و دوازدهم شهریورماه در قزوین با حضور 16 گردان در شهرستان‌های استان برگزار شد؛ بخش دوم این رزمایش با عنوان رزمایش خدمت با حضور گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان قزوین از ۹ تا ۲۹ شهریورماه در حال برگزاری است.

جهادگران در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، پنج روزه و 10 روزه در مناطق محروم حضور دارند و برنامه‌هایی چون مشاوره، محرومیت‌زدایی، فرهنگی و عقیدتی، پشتیبانی و مطالبه گری و میز خدمت اجرایی می‌شود.

همچنین جامعه پزشکی با توان دانشجویان پزشکی و فارغ التحصیلان به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند و با تجویز دارو و خدمات و پشتیبانی پزشکی ارائه خدمت دارند.

فعالیت‌های بسیج سازندگی با عنوان طرح "کرامت" در طول سال ادامه دارد و 150 گروه‌ جهادی به صورت ۱۸ نفر سازماندهی شده اند و خدمات فرهنگی، اجتماعی، پزشکی و آموزشی خواهند داشت.

جمال یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه صبح قزوین اعلام کرد: 8 گروه جهادی دانشجویی با 121 دانشجو و در قالب 2 قرارگاه به نام‌های قرارگاه حاشیه شهری محمد رسول الله(ص) و قرارگاه روستایی "انصار المهدی" و با هدف آموزش، اشتغال‌زایی و توسعه امور عمرانی راهی اردوهای جهادی شدند.

مسئول دوره جهادی قرارگاه محمدرسول الله(ص) و انصار المهدی اذعان کرد: 15 دانشجو از دانشگاه‌های فرهنگیان، آزاد بوئین‌زهرا، پیام نور تاکستان، 20دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 25 دانشجو از دانشگاه فنی و مهندسی بوئین‌زهرا، 10دانشجو از دانشگاه عالی کار و 14نفر از دانشجویان در بخش بنیاد مسکن و امور عمرانی اعضای این گروه‌های جهادی را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: در چند روز آینده پزشکان متخصص در زمینه‌های قلب و عروق، دندانپزشکی و روانشناسی عمومی به این تیم جهادی ملحق خواهند شد.

یعقوبی اضافه کرد: محدوده‌ی اعزام تیم جهادی قرارگاه حاشیه شهری محمد رسول الله(ص) شامل روستای شهیدآباد، آوج و آبگرم و محدوده‌ی اعزام تیم جهادی قرارگاه روستایی انصار المهدی شامل روستاهای هرائین، پرسبانج، استلج، وروق، خسروآباد و سنگاوین است.

وی با اشاره به مدت زمان اردوهای جهادی بیان کرد: برای تحقق هدف این اردوهای جهادی بازه زمانی 3 تا 5سال برای محرومیت‌زدایی کامل روستاهای فوق پیش‌بینی شده است، اما در بازه زمانی تابستان اعزام گروه‌های جهادی این قرارگاه‌ها از 10 شهریور ماه سال 97 آغاز و تا 20 شهریور ماه ادامه دارد.

مسئول دوره جهادی قرارگاه محمدرسول الله(ص) و انصارالمهدی با اشاره به هدف این گروه‌های جهادی ابراز کرد: گروه‌های جهادی بنیاد مسکن در بخش عمرانی، ساخت‌وساز خانه‌های محرومین، مستضعفین و بی‌سرپرست فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش خدمت رسانی و آموزش پزشکی، بهداشتی- درمانی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به هدف دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌های استان قزوین اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه فرهگیان با هدف آموزش و برگزاری کلاس‌های جبرانی و سواد آموزی وارد این روستاها می‌شوند و دیگر دانشجویان استان قزوین در بخش اشتغال‌زایی، کارآفرینی، آموزش احکام، قرآن و نماز در روستاها منتخب حضور پیدا می‌کنند.

یعقوبی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در قرارگاه حاشیه شهری محمدرسول الله(ص) اظهار کرد: نمونه‌گیری‌خون، معاینه قلب، ارائه خدمات دندانپزشکی، مشاوره‌خانوادگی، آموزش احکام، اشتغال‌زایی و کارآفرینی از جمله فعالیت‌های انجام شده در حاشیه شهری استان قزوین توسط جهادگران قرارگاه محمدرسول الله(ص) است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ استان قزوین به‌صورت مستقل به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند، اذعان کرد: دانشجویان پسر دانشگاه آزاد قزوین اکنون در روستای زرند و دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد تاکستان در روستای چوزه از توابع آبگرم در عرصه آموزش، کارهای فرهنگی و عمرانی مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه دختران دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) در هفته گذشته به روستاهای اردک و محمدده از توابع بخش طارم اعزام شدند؛ بیان کرد: 12نفر از دانشجویان دختر دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) در تاریخ سوم شهریورماه به اردوی جهادی اعزام و در تاریخ 7 شهریور ماه از اردوی جهادی بازگشتند.

مسئول دوره جهادی قرارگاه محمدرسول الله(ص) ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل گروه سرود برای دانش آموزان، برگزاری افتتاحیه(دعوت حضور اهالی روستا)، برگزاری جشن عید غدیر، غبارروبی و آماده‌سازی مسجد برای ماه محرم، برگزاری کلاس‌های مشاوره خانواده، دیوارنویسی و نقاشی روی دیوار در مدرسه و برگزاری نمایشگاه کتاب در این روستاها از جمله فعالیت‌های جهادگران این دانشگاه است.

وی درباره فعالیت‌های دختران و پسران دانشگاه رجاء گفت: دانشجویان دانشگاه رجاء در بخش الموت و در زمینه‌های عمرانی و فرهنگی فعالیت‌های خود را به ثمر رساندند و از جمله فعالیت‌هایی که توسط این دانشجویان صورت گرفت ساخت مسجد در یکی از روستاهای الموت بود.

این مسئول اذعان کرد: 3 گروه جهادی پزشکی به نام‌های گروه پزشکی بدون مرز، انصارالمهدی خانم دکتر محبیان و گروه پزشکی شکوفه‌های سیب در بخش طارم اعزام شدند و فعالیت‌های پزشکی خود را به‌صورت منطقه‌ای در زمینه‌های نمونه‌گیری خون، مامایی، دندانپزشکی، قلب و روانشناسی آغاز کردند و توانستند تمام منطقه‌ی طارم را در بحث پزشکی پوشش دهند.

یعقوبی در پایان گفت: جهادگران دانشگاه آزاد قزوین هم‌اکنون در عرصه جهاد حضور دارند و ساخت خانه محروم در روستای پرسبانج و رنگ آمیزی مدارس از جمله دیگر فعالیت‌هایی است که توسط گروه‌های جهادی اعزام شده درحال اجراست.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان