۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ارائه ۷۰ بازی و محیط واقعیت مجازی در "آی مکس کلاب"
کد خبر: ۳۲۴۸۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۲ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر استارت‌آپ بازی و سرگرمی قزوین اعلام کرد:

ارائه ۷۰ بازی و محیط واقعیت مجازی در "آی مکس کلاب"

مدیر استارت‌آپ بازی و سرگرمی قزوین گفت: هم‌اکنون بالغ‌ بر ۷۰ بازی و محیط مختلف در مرکز"Imax Club" قزوین ارائه می‌شود که دارای تحرک و هیجان بالایی است.

ارائه ۷۰ بازی و محیط واقعیت مجازی در "آی مکس کلاب"
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، امیرحسین وطن‌خواه در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین در مجموعه بازی و سرگرمی "Imax Club"مجتمع البرز قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: برای اولین بار در استان قزوین دوسرگرمی متفاوت از جنس بازی و سرگرمی برای علاقمندان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در بازی واقعیت مجازی فرد بازی‌های متنوعی را در فضاهای مختلف به عنوان شخصیت اصلی بازی تجربه می‌کند.
مدیر مجموعه "Imax Club" قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون بالغ‌ بر 70 بازی و محیط مختلف در این مرکز ارائه می‌شود که دارای تحرک و هیجان بالایی است.

وی عنوان کرد: پتانسیل واقعیت مجازی بسیار بالاست و بدون شک در آینده شاهد رشد و پیشرفت زیادی در این عرصه خواهیم بود.

مدیر استارت‌آپ بازی و سرگرمی قزوین اضافه کرد: در برخی از کشورهای پیشرفته شبیه‌سازهایی برای جراحی مغز و اعصاب ایجاد شده تا پزشک پیش از انجام عمل جراحی حساس، در واقعیت مجازی آن را آزمایش کرده و آمادگی لازم را برای انجام عمل جراحی پیدا ‌کند.

وی ادامه داد: با فراهم شدن این امکان یک خلبان می‌تواند پیش از پرواز واقعی، بارها و بارها حالت شبیه‌ساز آن را در واقعیت مجازی انجام دهد.

مدیر مجموعه" Imax Club" قزوین عنوان کرد: واقعیت مجازی دارای کارکرد گسترده‌ای است به طوریکه در حوزه آموزش نیز می‌توان از پتانسیل آن استفاده کرد؛ چراکه با این روش قدرت یادگیری افراد تا 300 درصد افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از بازی‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود با نام "اتاق فرار" فقط در کلان شهرهایی چون کرج، تهران و اصفهان وجود دارد.

وطن‌خواه عنوان کرد: در بازی "اتاق فرار" که یک سرگرمی معمایی است افراد در گروه 4 تا 7 نفر وارد یک محیط واقعی می‌شوند که طراحی شده و پیش از آن سناریویی به آنها گفته می‌شود تا در مدت‌زمان یک ساعت با حل 8 معما بتوانند از این فضا خارج شوند.
وی بیان کرد: در این مرکز که از عید نوروز امسال شروع به فعالیت کرده، بیش از 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز امکانات و بازی‌های مجازی هزینه شده است.

مدیر مجموعه" Imax Club" قزوین عنوان کرد: بازی واقعیت مجازی با توجه به هیجان و تحرک بالا برای گروه سنی 16 تا 60 سال طراحی شده و برای بازی باید از قوه فکر استفاده کرد ضمن اینکه نیازمند اعتماد به نفس است.

وی بیان کرد: زمان بازی در واقعیت مجازی آزاد است و هزینه بازی نیز برای زمان یک ربع 20 هزار تومان، برای نیم ساعت 30 هزار تومان و برای یک ساعت 50 هزار تومان است که در یک ساعت به طور همزمان 3 نفر می‌توانند از بازی استفاده کنند و هزینه ورودی برای بازی "اتاق فرار" برای هر نفر 20 هزار تومان است.

وطن‌خواه تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد عدم وجود بازی‌های ایرانی در این سطح از تکنولوژی است، اما تلاش شده تا بازی‌هایی نزدیک به فرهنگ ایرانی و اسلامی انتخاب شود.

وی در پایان تصریح کرد: حمایت مرکز دیجیتال استان از این مجموعه مناسب و بیش از حد انتظار بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان