۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بررسی چند ماه مواضع علی مطهری/ از گرانی پراید تا نامه برای پویول و تحلیل بغل کردن رئیس‌جمهور کرواسی
کد خبر: ۳۲۴۵۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۱ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

میانگین دغدغه‌های نایب رئیس مجلس

بررسی چند ماه مواضع علی مطهری/ از گرانی پراید تا نامه برای پویول و تحلیل بغل کردن رئیس‌جمهور کرواسی

حواشی خاصی که اخیرا برای علی مطهری در گلپایگان افتاد و رفتار او علیه یکی از منتقدانش که به دشنام گویی انجامید و فیلم آن در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید و مورد تعجب بسیاری شد بازهم نائب رئیس دوم مجلس را سر زبان ها انداخت.

بررسی چند ماه مواضع علی مطهری/ از گرانی پراید تا نامه برای پویول و تحلیل بغل کردن رئیس‌جمهور کرواسی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حواشی خاصی که اخیرا برای علی مطهری در گلپایگان افتاد و رفتار او علیه یکی از منتقدانش که به دشنام گویی انجامید و فیلم آن در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخید و مورد تعجب بسیاری شد بازهم نائب رئیس دوم مجلس را سر زبان ها انداخت.

مواضع چند ماه اخیر علی مطهری نشان می دهد که سمت و سو و گرایش وی به چه مسائلی بوده است.

علی مطهری، نماینده ای است که مواضع او در حمایت از دولت همواره مشهود بوده و حتی در این راستا اصلاح طلبان بیان می کنند که وی که ریشه اصلاح طلبی ندارد از همه نمایندگان اصلاح طلب مجلس مواضع اصلاح طلب تر است. این موضوع نیز به سبب مواضع خاص جناحی او در برهه ها و بزنگاه های مختلف سیاسی است که برای یک جناح سیاسی و دولت منفعت بسیاری داشته است.

این نماینده البته در پاسخ به حواشی فیلمی که در بعد از سخنرانی وی درباره غدیر در گلپایگان انجام شده است می گوید که پاسخ درخوری به فردی که با تندی به وی درباره قیمت پراید انتقاد می کرد داده است. پاسخ علی مطهری به این منتقد این بود که «خیلی احمق و نادان هستی». ظاهرا یکی از طرفداران مطهری که با لباس و عمامه در جلسه بود خطاب به منتقد وی بیان داشت که آبروی لباس وی را برده است و آن فرد منتقد را تهدید کرد که او را توی گونی می کند.

حواشی بسیاری در خصوص نامه‌ها، مواضع خاص و واکنش‌ها و سفرهای علی مطهری در این چند سال وجود داشته است. با نظر به برخی از این حواشی سمت و سوی مواضع علی مطهری به خوبی آشکار می شود و البته این سوال را در ذهن ها نقش می بندد که چرا همیشه یک پای ثابت حواشی و موضوعات فرعی است اما در بزنگاه ها و تصمیم گیری های حساس مطهری غایب است. شاید به جرات بتوان گفت کمتر کسی انتظار چرخش از آقازاده ای مانند علی مطهری را داشت که نسب او از شهید متفکری همچون استاد مطهری است. حال آن نتغییر رخ داده و این آقازاده از توهین مستقیم و استفاده از الفاظ رکیک تا انواع حاشیه سازی ها را در پرونده خود انباشته کرده و مدت هاست در سیر نزولی خود در حال حرکت پرشتاب است.

در ادامه برخی از اظهارات را یادآوری می کنیم. این واکنش‌ها در چند ماهه اخیر و در میان مشکلات اقتصادی مردم از سوی نائب رئیس مجلس گرفته شده است.

رئیس جمهور قرار نبود برنامه ای ارائه کند 
در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری گفت: مردم انتظار دارند بعد از جلسه دیروز، رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای برون رفت از گرانی‌ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: دولت باید برنامه‌ای مدون برای افزایش قدرت خرید مردم و ثبات قیمت‌ها ارائه کند. مصالح ساختمانی گران شده و موجب رکود در ساختمان سازی شده است.

در ادامه علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: طبق آیین نامه رئیس‌جمهور باید به سؤالات نمایندگان پاسخ می‌داد و قرار بر این نبود که برنامه‌ای ارائه کند.

واکنش مطهری به سخنان یک مداح 
نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهارات اخیر حاج منصور ارضی در مراسم روز عرفه را شامل توهین به مرحوم آیت الله هاشمی و رییس‌جمهور دانست و گفت که این کوتاهی روحانیت بوده که کرسی تعلیم و تربیت را به دست اینگونه مداحان سپرده‌اند.

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «چرا خیانت» نوشت: گذشته از بی‌مبنا بودن آن سخن درباره سرنوشت این افراد، متهم کردن رییس‌جمهور به خیانت به خاطر توافق برجام و انجام مذاکره خود می‌تواند مصداق خیانت باشد، چرا که نوعی فریب دادن مردم خصوصا جوانان پاکدل و مومن است. چگونه ممکن است مذاکرات منتهی به برجام را که با ابتکار و نظارت رهبر انقلاب آغاز و انجام شد و دستاورد‌های قابل توجهی برای کشور داشت و البته به خاطر جنگ قدرتی که وجود داشت از مواهب آن به درستی استفاده نشد، این مذاکرات را خیانت و منتخب ملت را خائن بنامیم؟!

پاسخ وزیر دادگستری به سوال علی مطهری 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 16 مرداد) پارلمان سوال ملی علی مطهری نماینده تهران از علیرضا آوایی وزیر دادگستری را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مطهری در این سوال از وزیر پرسید علت ادامه حصر موسوی و کروبی چیست؟
آوایی با طرح این سوال که پاسخگویی درباره سوال آقای مطهری مطابق با کدام مستند از وظایف وزیر دادگستری است؟ توضیح داد: علی‌رغم اینکه درباره مسائل کشور هیچ اعتقادی به فرافکنی ندارم، اما معتقدم همه ما با احساس مسئولیت باید بار‌های بر زمین مانده را برداریم، ولی سوال بنده این است که موضوع سوال آقای مطهری درباره حصر موسوی و کروبی مواجه با هیچ تکلیفی درباره وزیر دادگستری نیست، زیرا بنده در این زمینه اختیاری ندارم.

علیرضا آوایی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زمانی که این سوال مطرح شد آنچه که وظیفه وزیر دادگستری بود، از طرف بنده انجام وظیفه شد و بنده موضوع این سوال را برای قوه قضاییه فرستادم و پاسخ مکتوبی به دست بنده رسید مبنی بر اینکه این موضوع جزو موارد مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و به وزارت دادگستری ارتباطی ندارد.

مطهری رئیس جمهور موانع را بیان کند 
علی مطهری پیش از حضور حسن روحانی در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان در این باره اظهار داشت: اگر موانع پیش روی دولت به بهانه مصلحت کشور پنهان بماند، هدف‌های دولت محقق نخواهد شد. بیان حقایق باعث فشار افکار عمومی برای رفع موانع خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر آقای روحانی همه حقایق را در مجلس مطرح کند، حضور وی مفید خواهد بود. البته من این شجاعت را در ایشان نمی‌بینم که همه موانع را بگویند، باز به بهانه مصالح کشور بخشی از آن‌ها را مکتوم نگاه می‌دارند.

مطهری: مسئول وضع امروز کسانی هستند که کاری کردند تا برجام اجرا نشود
علی مطهری در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در واکنش به مطرح شدن مساله عدم کفایت رییس‌جمهور، گفت: الان وقت این کارها نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.

وی معتقد است: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

موضوعی که علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به آن اینگونه واکنش نشان داد: ایشان در مورد لغو برجام استناد به بنیان و مبنایی نمی‌کند و اصلا اقدامات موشکی ایران ارتباطی با این موضوع ندارد، زیرا ما نمی‌توانیم تسلیحاتی که برای حفظ جان مردم است را استفاده نکنیم. مطهری باید در حرف‌های خود دقتش را بیشتر کند.

اظهارات فوتبالی مطهری و اعتراض به بی عدالتی در جام جهانی
علی مطهری در حواشی جام جهانی درباره تیم های قدرتمند این جام گفت: «در میان تیم‌های شرکت‌کننده در جام‌جهانی فوتبال، تیم‌هایی را می‌بینیم که از بازیکنانی با ملیت دیگر استفاده می‌کنند به این بهانه که تابعیت آن کشور را دارند. این قضیه رقابت بین ملت‌ها را مخدوش و ناعادلانه کرده است. مثلاً تیم فرانسه که در آن تعداد قابل توجهی از ملیت‌های آفریقایی در آن حضور دارند در واقع تیم ملی فرانسه نیست بلکه تیم فرانسه و مستعمرات آفریقایی سابق اوست. این مطلب را با شدت کمتری می‌توان درباره تیم‌های آلمان و بلژیک نیز صادق دانست. این‌که چند غول آفریقایی را در داخل تیم ملی خود قرار می‌دهند نشانه ضعف فوتبال آن کشور است. ضمناً این مطلب نشان می‌دهد که اگر کشور‌های آفریقایی امکانات کشور‌های اروپایی را داشتند قطعاً قهرمان جام‌جهانی می‌شدند. فیفا باید این نقص و بی‌عدالتی را برطرف کند به‌طوری‌که تیم ملی هر کشوری فقط از همان ملیت تشکیل شده باشد و حتی شامل بازیکنان دو رگه نیز نباشد.»
 
تفسیر متفاوت از رفتار خانم رییس‌جمهور در مراسم پایانی جام جهانی
اما اوج اظهارات جالب و عجیب نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، واکنش او به پخش تصاویر در آغوش گرفتن بازیکنان و مربیان دو تیم توسط رییس‌جمهوری کرواسی بود.

مطهری این‌بار با تفسیرش درباره در آغوش‌کشیدن مردان توسط رییس‌جمهوری کرواسی، موجی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را علیه خود به راه انداخت.

نایب رئیس مجلس ایران ضمن «مادرانه» خواندن در آغوش کشیدن بازیکنان توسط رئیس جمهوری کرواسی در مراسم فینال جام جهانی، از پخش این صحنه‌ها در تلویزیون ایران انتقاد کرد.

مطهری در گفتگو با شبکه رادیویی تهران گفت: «ایشان با یک حس مادرانه این کار را انجام داد و این آغوش، جنسی نبود، البته که پخش آن نباید انجام می‌شد.»

مطهری: پاسخ ما به تهدیدات آمریکا، بستن تنگه هرمز است
علی مطهری با اشاره به تهدید تلویحی نفتی آمریکا از سوی رئیس جمهور اظهار داشت: اقدام ما برای مقابله با تهدیدات نفتی آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، بستن تنگه هرمز است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، نوع بیان رئیس جمهور را تدبیر خوبی در تهدید آمریکایی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها آمادگی جنگ جدید در خلیج فارس را ندارند، از این رو سخن آقای رئیس جمهور تهدید خوبی بود که آثار مثبتی خواهد داشت و عامل بازدارنده‌ای برای ممانعت از صادرات نفت ایران خواهد بود.
 
مطهری: توچال رفتن رئیس جمهور خیلی هم خوب است
پس از اینکه رئیس جمهور با لباس ورزشی که مارک آمریکایی داشت به منطقه تفریحی توچال رفت و بخشی از کاربران شبکه اجتماعی با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم انتقاد کردند. علی مطهری  با اشاره به توچال رفتن رئیس‌جمهور گفت:‌بحث هم که بخواهیم از کوهنوردی رئیس‌جمهور در روز جمعه انتقاد کنیم چه اشکالی دارد.

وی افزود: چه ایرادی دارد که رئیس‌جمهور به کوهنوردی برود این خیلی هم خوب است.

نامه مطهری به رئیس صداوسیما درباره برنامه پویول
علی مطهری در نامه سرگشاده به رئیس صداوسیما نوشت: ماجرای دعوت از آقای کارلوس پویول کارشناس و بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا برای شرکت در برنامه جام جهانی شبکه ۳ در آستانه بازی ایران و اسپانیا و سرانجام لغو آن پس از اعلام در آن برنامه، نشانه حکومت ملوک‌الطوایفی و یا فرمانبری از بیرون در آن سازمان است.

روزنامه کیهان در باره اظهارات فوتبالی مطهری نوشت: « نایب‌رئیس مجلس به جای اینکه رئیس‌جمهور یا وزیران و معاونان اقتصادی دولت را درباره سوءمدیریت بر بازار و نابسامانی قیمت‌ها مورد خطاب و سوال قرار دهد، به صداوسیما به خاطر بستن باب کاسبی در برنامه ویژه جام جهانی حمله کرد.»



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان