۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین راه‌آهن قزوین - رشت در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۲۴۵۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱۱ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین:

راه‌آهن قزوین - رشت در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: عملیات اجرایی این طرح مهر یا آبان‌ماه به پایان می‌رسد؛ اما دهه مبارک فجر امسال به طور رسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

راه‌آهن قزوین - رشت در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
پیمان پیرمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پروژه خط آهن قزوین - رشت با 150هزار میلیارد ریال اعتبار و به طول 164 کیلومتر، 70 کیلومتر آن در حوزه استان قزوین قرار دارد.

وی ادامه داد: پروژه 2 خطه شدن راه آهن قزوین - تهران نیز با 13 هزار میلیارد ریال اعتبار و 68 درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل محدودیت های اعتباری با کندی روبرو بوده اما سال آینده شاهد پایان عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین به ادامه عملیات اجرایی 2 خطه شدن خط آهن قزوین - زنجان هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به طول 171 کیلومتر و 6 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار با مشکلاتی در حوزه تاکستان روبروست که تا حدودی موانع موجود مرتفع شده اما پایان این طرح نیز به اواخر سال آینده موکول شده است.

سد بالاخانلو تا 2 سال آینده افتتاح می‌شود
وی درباره کیفیت پروژه‌های در دست اجرای استان قزوین، گفت: با انجام نظارت‌های مستمر برخی از آنها مانند تعریض جاده ساوه که در سطح ملی نیز بوده اند به علت وجود برخی ضعف‌ها از سوی این دفتر متوقف و حتی سطح تضمین کیفی اجرای آسفالت در این استان از یک به پنج سال افزایش داده ایم.

این مسئول ادامه داد: در حوزه سدسازی نیز باید گفت که سد نهب با 84 درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین منابع مالی سال آینده شاهد آبگیری آن خواهیم بود و سد بالاخانلو نیز با 34 درصد پیشرفت فیزیکی و پایان عملیات سیستم انحراف آب آن، تا 2 سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به نظارت بر حسن انجام کار در پروژه‌های عمران شهری که ملی و استانی هم هستند با این دفتر بوده از این رو دفاتر فنی را در فرمانداری شهرستان‌های استان نیز راه‌اندازی شده اند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین پیگیری پروژه‌های مربوط به حمل و نقل و ترافیک را از دیگر وظایف دفتر فنی برشمرد و افزود: این دفتر تمام تلاش خود را در حسن انجام عملیات اجرایی طرح‌ها، کیفیت بخشی و پیگیری ستادی پروژه‌های ملی را در دستور کار جدی خود قرار داده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان