۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دولتمردان درکی از درد مردم ندارند/ منتظر پیامدهای خوب سوال از رئیس‌جمهور هستیم
کد خبر: ۳۲۴۲۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۹ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

دولتمردان درکی از درد مردم ندارند/ منتظر پیامدهای خوب سوال از رئیس‌جمهور هستیم

امام جمعه موقت قزوین گفت: متاسفانه دولتمردان ما از طبقه محروم جامعه نیستند و درد محروم را درک نمی‌کنند این مسئولان نمی‌دانند درد بی پولی یعنی چی؟ مردم ما در سختی به سر می‌برند دولتمردان ما از این موضوع را درک درستی ندارند

دولتمردان درکی از درد مردم ندارند/ منتظر پیامدهای خوب سوال از رئیس‌جمهور هستیم

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام علی قابل، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین در مسجدالنبی اظهار کرد امیرمومنان می‌فرماید:" ای مردم، عقل درختی است که اصل آن تقواست و تنه این درخت "حیا" و میوه این درخت پاکدامنی است، تقوا ما را به سمت خصلت‌های سه گانه می‌خواند؛ تقوا عامل تفقه در دین است، علامت دوم زهد تقواست، بریدن از دنیا و حرکت به سمت خداست. "

وی افزود: یعنی با قدرت خودنگهداری میتوان عاقلانه رفتار کرد، اگر می‌بینیم مسئولی به میز قدرت خود چسبیده است و توان جدایی از قدرت و خدمت به مردم را ندارد این مدیر از اصل تقوا بی بهره است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ایام ولادت امام کاظم(ع) اذعان کرد: ائمه همچون چراغ‌هایی فروزانی هستند که باید قدردان آنها باشیم، امام هفتم در مدینه به دنیا آمدند و 55 سال عمر کردند و 34 سال در دوران امامت گذشت که بخش زیادی از دوران امامت در زندان به سر بردند.

وی ادامه داد: القاب امام هفتم شیعیان، عبدالصالح، باب الحوائج و کاظم بود و ایشان در دوره 4 خلیفه ظالم عباسی حضور داشتند که به سادات و شیعیان ظلم زیادی می‌کردند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به موضوع طرح سوال از رئیس جمهور گفت: این موضوع تلخ بود اما واقعه تلخی است که پیامدهای خوبی خواهد داشت و رهبر معظم رهبری هم از عملکرد مجلس تقدیر کردند.

وی اضافه کرد: بسیاری پیش از اجرای طرح سوال از رئیس جمهور سروصدا به راه انداخته بودند که اتفاقات خوبی رخ نمی‌دهد، اما از رفتار ریاست محترم جمهور و مجلس تشکر می‌کنیم که از قدرت نمایی دوری کردند و رئیس جمهور اعتراف کرد که حق قانونی مجلس طرح سوال بود.

قابل تصریح کرد: کلی گویی‌های آقای روحانی مجلس را قانع نکرد و نیازهای مردم پاسخ داده نشد، اما ما همین موضوع هم به فال نیک می‌گیریم چون مجلس بی تحرک با این موضوع تکانی به خود داد و قدمی برای حل مشکلات مردم برداشت.

مسئولان نمی‌دانند درد بی پولی یعنی چی

وی ابراز کرد: مجلس باید در همه امور مملکت نظارت دقیق داشته باشند و حق تحقیق و تفحص داشته باشند؛ البته فشار افکار عمومی طی ماه‌های گذشته زمینه ساز شد مجلس تکانی به خود داد اما این موضوع کفایت نمی‌کند.

خطیب جمعه قزوین عنوان کرد: متاسفانه دولتمردان ما از طبقه محروم جامعه نیستند و درد محروم را درک نمی‌کنند این مسئولان نمی‌دانند درد بی پولی یعنی چی؟ مردم ما در سختی به سر می‌برند دولتمردان ما از این موضوع را درک درستی ندارند.

وی با اشاره به مناسبت‌های روز گفت: 12 شهریورماه سالروز شهادت شهید علی دلواری روز مبارزه با استعمار انگلیس است که توطئه آنها هنوز علیه ایرانی اسلامی ادامه دارد و متاسفانه برخی از سرسپردگان داخلی از شعار "مرگ بر اننگلیس" مردم ما دلگیر می‌شوند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: سالگرد شهید سرلشکر محمود کاوه، شهید قدسی دادستان انقلاب، شهید وحید دستجردی، سالگرد شهادت میثم تمار از یاران امام علی(ع) جزو مناسبت‌های این هفته است که این موارد را به پیشگاه امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌کنیم.

وی یادآور شد: زحمات امثال مرحوم آخوند خراسانی، آخوند شیخ مجتبی قزوینی، مرحوم محدث قمی صاحب مفاتیح، شیخ مرتضی نجفی، عید غدیر را به ما رساند.  

قابل در پایان با اشاره به مناسبت روز مباهله اذعان کرد: 27 ذی الحجه همزمان با روز مباهله، حقانیت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را به نصارا ثابت کرد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان