۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مرکز مراقبتی توانبخشی معلولان ذهنی افتتاح شد
کد خبر: ۳۲۴۲۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۹ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در قزوین؛

مرکز مراقبتی توانبخشی معلولان ذهنی افتتاح شد

با حضور سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در قزوین مرکز مراقبتی توانبخشی معلولان ذهنی آرمان در شهرستان البرز افتتاح شد.

مرکز مراقبتی توانبخشی معلولان ذهنی افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ به مناسبت هفته دولت ظهر امروز(جمعه) با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی از مرکز مراقبتی توانبخشی بیماران روانی مزمن مهر(آقا) و خانه "کوچک سایه" ویژه معلولین ذهنی خفیف خانم در شهرستان البرز بازدید و همچنین مرکز مراقبتی توانبخشی معلولین ذهنی بالای ۱۴سال (آرمان) افتتاح شد.

راحله جا‌تن، در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرکز مراقبتی توانبخشی بیماران روانی مزمن مهر البرز ویژه مردان، ۱۰۰ بیمار نگهداری می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین افزود: هزینه نگهداری هر بیمار در این مرکز ماهانه یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است که به هر یک از بیماران ۶۰۰ هزار تومان از طریق بهزیستی یارانه پرداخت می‌شود.

وجود ۲۳ هزار معلول در استان قزوین
وی با اشاره به وجود ۴ مرکز مراقبتی توانبخشی بیماران روانی در استان گفت: از این مراکز دو مرکز برای زنان و دو مرکز دیگر برای مردان است که در مجموع ۲۳۰ بیمار روانی مزمن در این مراکز وجود دارد.

جا‌تن تصریح کرد: یک مرکز ویزیت در منزل نیز در استان فعالیت دارد که به ۵۰ بیمار روانی مزمن خدمات ارائه می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: مرکز توانبخشی معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال پسران آرمان با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان افتتاح شد که در این مرکز ۳۱ بیمار نگهداری می‌شوند که به ۲۵ نفر از بیماران یارانه پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: خانه کوچک سایه ویژه معلولین ذهنی خفیف خانم یکی از مراکزی است که امروز با حضور مسئولان مورد بازدید قرار گرفت.

جاتن گفت: بهزیستی به سمت کوچک سازی مراکز و ایجاد یک محیط مناسب همچون منزل برای این افراد حرکت می‌کند؛ لذا خانه کوچک سایه ویژه معلولان ذهنی خفیف خانم با ظرفیت ۱۰ نفر شروع به کار کرده است.

وی با اشاره به وجود ۲۳ هزار معلول در استان قزوین اضافه کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی خانه کوچک برای معلولان ذهنی خفیف خانم، فراهم کردن امکان حضور معلولان در اجتماع و توانمندسازی است که می‌توانند برای خرید، آموزش فنی و حرفه ای و اشتغال از مرکز خارج شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: برای راه‌اندازی هر یک از این مراکز حدود ۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان