۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجرای رزمایش "محمد رسول الله" توسط ۱۵۰ گروه جهادی
کد خبر: ۳۲۴۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۸ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اعلام کرد:

اجرای رزمایش "محمد رسول الله" توسط ۱۵۰ گروه جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: مناطق هدف ما در رزمایش "محمد رسول الله" حاشیه شهرهای استان خواهد بود که توسط ۱۵۰ گروه جهادی و گروه‌های جهادی اقشار در قالب اردوهای یک، سه، هفت و ده روزه حضور پیدا خواهیم کرد.

 اجرای رزمایش "محمد رسول الله" توسط ۱۵۰ گروه جهادی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حمیدرضا اله‌بداشتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سازمان بسیج رسانه اظهار کرد: امروزه رسانه بزرگ ترین، مهم‌تریم و کارآمد ترین عنصر اجتماعی یک نظام است و امروزه رسانه است که باید این رسالت بزرگ را به خوبی به سرانجام برساند که ما هم به نوعی با اصحاب رسانه عجین هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم به بحث رسانه و هنر توجه ویژه دارد، عنوان کرد: از هنر که اتصالی با رسانه دارد می‌خواهد که با هنرنمایی وارد شوند و نقش رسانه ای را ایفا کند و کمک کند تا دشمنان نتواند اهداف خود را پیش ببرند و امیدواری مردم را نسبت به انقلاب کاهش دهند و باور  آنها را به نظام بدبین، ضعیف و با یک جنگ نابرابر اقتصادی ایجاد توهم کنند.

این مسئول اذعان کرد: انتظار می‌رود که اصحاب رسانه کمک کنند تا امیدواری را به مردم برگردانند و با انعکاس اخبار مثبت و نقادانه خود این اعتماد را در مردم تازه کنید‌.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ابراز کرد: وضعیت خاصی در جامعه وجود دارد و فشارهای اقتصادی  زیادی بر مردم مضاعف شده و دشمنان کمربسته انقلاب تمام تلاش خود را می‌کنند که در حوزه اقصاد، فرهنگ از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، ماهوره‌ها ناکارآمدی نظام و انقلاب را بزرگنمایی کنند و به این نظام ضربه بزنند که ما باید با اتحاد جلوی اهداف شوم آنها بایستیم.

وی با بیان اینکه بسیج اقدامات بسیار خوبی از اول انقلاب تاکنون برای شکل‌گیری نظام انقلاب انجام داده است، مطرح کرد: بسیج و سپاه همیشه در کنار مردم و همراه و کمک آنها بوده و خواهد بود و با آنها شکل گرفته و مردم محور است، امروز بسیج و سپاه تمام قد ایستاده تا به معیشت و اقتصاد مردم مخصوصا به اقشار نقاط نقاط محروم کمک کند.

برپایی "میز خدمت" در مناطق محروم
اله بداشتی گفت: اگر اقدامات انجام داده شده خوب انعکاس داده نشود؛ بنابراین ما در این راه موفق نشده ایم، مردم باید بدانند کسانی هستند در این نظام که نگران آنها هستند و معشیت و رنج مردم و زندگی آنها برایشان مهم است.

این مسئول بیان کرد: بسیج و سپاه در این راستا اقدامی جهادی را تحت عنوان رزمایش" محمد رسول الله" برنامه ریزی کرده است با هدف  خدمت گذاری به مردم در برنامه کاری خود قرار داده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: در این برنامه از ۱۵۰ گروه جهادی سازماندهی شده و در شهرستان‌های آبیک، بوئین زهرا، تاکستان، الوند، آوج، ناحیه امام سجاد و امام حسن(ع) استان قزوین که با مدیریت سپاه‌های استانی و همراهی گروه‌های جهادی بسیج که در حوزه‌ها و پایگاه‌ها سازماندهی شده‌اند و ۲۰ قشر که آمادگی خود را اعلام کردند با همراهی معاونین سپاه، دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، و  همچنین استفاده از ظرفیت خیرین برای به نمایش درآوردن و ارائه خدمات به نواحی منفصل شهری انجام شود و خدماتی در آن مناطق ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: خدمات این رزمایش شامل اجتماعی، معیشت، سلامت، فرهنگی، آموزشی، برنامه‌های کارآفرینی و اشتغال، ارائه وام‌های کم‌بهره و همچنین توانمند سازی، کمک به معیشت افراد، کمک به بهسازی و نوسازی خانوادها‌ی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، برگزاری اردوها و خیمه‌های فرهنگی و دیگر برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: این برنامه‌ از طریق بسیج سپاه، پایگاه‌های مقاومت و مدیران اقشار ما مدیریت خواهد شد که خدمات، مردم‌داری، مردم‌یاری و اجتماعی خود را به دست مردم برسانیم و روح امید را بار دیگر در مردم بدمیم و به آنها نشان دهیم که بسیج و سپاه همیشه در کنار و کمک حالشان هستند.

اله بداشتی عنوان کرد: مناطق هدف ما در رزمایش "محمد رسول الله" حاشیه شهرهای استان خواهد بود که توسط ۱۵۰ گروه جهادی و گروه‌های جهادی اقشار در قالب اردوهای یک، سه، هفت و ده روزه حضور پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به حضور گروه‌های جهادی در مناطق هدف و با مدت زمان حضورشان برنامه‌های خود را تعریف کرده ایم و در آینده هم به فعالیت و ارائه خدمات خود با طرح‌های متنوع که یکی از آنها به عنوان طرح کرامت است، ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین مطرح کرد: ما در برنامه‌های خود یک برنامه طلایی به نام "میز خدمت" داریم که در آن مدیران همکار و استانی در جمع مردم حضور پیدا می‌کنند و مشکلات مردم را حل و فصل خواهند کرد.

بیابان‌زدایی در ۲۶۰۰ متر اراضی آبیک و بوئین زهرا
وی گفت: گروه‌های جهادی ما سازماندهی شده و آموزش داده شده هستند؛ که  آموزش‌های خود امدادی، دگر امدادی، امداد و نجات، مواجه با زلزله و طوفان به مردم ارائه می‌دهند و همچنین تعدادی بسته حمایتی به صورت عزتمندانه از طریق این گروه‌ها در اختیار خانواده‌هایی که در مناطق هدف زندگی می‌کنند، قرار داده شود.

این مسئول بیان کرد: تعدادی خانواده‌های مستضعف‌تر شناسایی شده اند که بسته‌های حمایتی از طریق مدیران در اختیار آنها قرار میگیرد با هدف اینکه مدیران در جمع خانواده‌های محروم حضور پیدا کنند و علاوه بر آن مردم بدانند که مدیران انقلابی علاوه بر مدیریت، در کنار آنها قرار دارند و برای رفع مشکلاتشان اقدام جهادگرانه انجام می‌دهند.

اله بداشتی ابراز کرد: ما در این برنامه در خصوص بحران آب که اکنون در جامعه وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی کرده ایم که شامل آموزش استفاده بهینه از آب برای شهروندان با حضور مدیران آب، رفع مشکلات موجود در زمینه شبکه‌های آب رسانی توسط گروه گروه‌های جهادی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه در قالب طرح کرامت برای بهتر شدن وضع حاشیه شهرها برای ساخت زمین‌های چمن‌ مصنوعی، سالن‌های چند منظوره و ساخت کتابخانه، تعیین کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین ابراز کرد: در بحث پروژه بیابان زدایی در دو منطقه آبیک و الله آباد بویین زهرا حدود ۲۶۰۰ متر اراضی در برنامه‌های اقدام و عملیاتی خود برده ایم که در این حوزه کاشت انجام شده است و در مرحله نگهداری و آبرسانی کمک می‌خواهیم تا بتوانیم از تولید ریزدگرد‌های داخل استان جلوگیری کنیم.

وی در آخر بیان کرد: انجام اصلاح، تشتک گذاری و نگهداری درختچه‌های جنگل اتوبان که از ابتدای عوارضی تا انتهای آبیک است که اکنون  آبیاری شده است، در برنامه‌های گروه‌های جهادی قرار دارد.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان