۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اعزام ۷۰مبلغ متخصص به بقاع متبرکه و مساجد/ تجمع هیئت‌های مذهبی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۲۴۱۱۳ نویسنده: محسن حق‌شناس تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۸ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان خبر داد:

اعزام ۷۰مبلغ متخصص به بقاع متبرکه و مساجد/ تجمع هیئت‌های مذهبی در قزوین برگزار می‌شود

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین گفت: ۷۰ مبلغ متخصص به منظور ترویج پیام غدیر در دهه ولایت و امامت به بقاع متبرکه و مساجد استان اعزام شدند.

اعزام ۷۰مبلغ متخصص به بقاع متبرکه و مساجد/ تجمع هیئت‌های مذهبی در قزوین برگزار می‌شود
محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین با اشاره به برگزاری برنامه‌های عید غدیرخم در استان قزوین اظهار کرد: به مناسبت عید غدیرخم تجمع هیئت‌های مذهبی در روزهای هفتم و هشتم شهریورماه سال جاری در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سخنران شب اول این مراسم سیدشمس الدین موسوی شالی و سخنران شب دوم هم حجت‌الاسلام محمدصادق غروی از قم است، افزود: مداحی این برنامه‌ها نیز بر عهده مداحان اهل‌بیت‌(ع) حاج محمد اطهری نسب، حاج محمد غلامی و حاج محمد نبوی است.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین اضافه کرد: همچنین در بیش از 390 مسجد استان و 700 هیئت مردمی جشن عید غدیر برگزار می‌شود.

حق‌شناس ادامه داد: برپایی پیاده‌روی شکرانه غدیر، حضور سادات در بقاع متبرکه و دید و بازدید مردم از ذراری پیامبر (ص)، تحلیل آیات و روایات غدیر درمساجد و بقاع متبرکه استان و برگزاری شب شعر غدیر و راویان علوی از دیگر برنامه‌های عید غدیرخم در سال جاری به شمار می‌رود.

عقد 60زوج جوان با مهریه‌های 14 سکه
وی عنوان کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین برای ایام مختلف سال برنامه‌های متنوعی در دستورکار دارد؛ زیرا ترویج و تبلیغ در مورد ولایت و امامت نباید مختص به یک روز یا هفته خاص باشد بلکه تمام طول سال باید به این مهم پرداخته شود.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین تصریح کرد: در این راستا 70 مبلغ متخصص به منظور ترویج پیام غدیر در دهه ولایت و امامت به بقاع متبرکه و مساجد استان اعزام شدند و برنامه‌هایی از قبیل شبی با قرآن، تجلیل ازخادمان بقاع متبرکه، مکبران و موذنین مساجد، خطبه‌خوانی در مساجد و امامزادگان شاخص استان، اطعام مهمانان مراسم در برخی از مساجد و برپایی همایش معرفتی امام‌شناسی را در دستورکار داریم.

حق‌شناس گفت: برنامه‌ریزی مسابقات سرود علوی، دیوارنویسی غدیر و تصاویر شهدای سادات، افتتاح دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان، نور باران شهر در شب عید غدیر توسط شهرداری و نیروی انتظامی، پخش زنده جشن های تلویزیونی در 12 شب از 12 نقطه استان در شب‌های فیروزه‌ای، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و مسابقه پوستر لبیک یا رسول‌الله در دومین دوسالانه خوشنویسی کشور به میزبانی قزوین از دیرگ برنامه‌های این بنیاد برای عید غدیرخم به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: به مناسبت این عید سعید مراسم عقد 60 زوج جوان با مهریه‌های 14 سکه‌ای و با اهدای لوازم خانگی خیرین توسط بنیاد بین‌المللی غدیر استان برگزار می‌شود.

مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر استان قزوین با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف با این بنیاد در برگزاری مراسم‌های مختلف یادآور شد: نهادهای مختلف استانی از قبیل استانداری، دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه، نیروی انتظامی، سازمان نظام مهندسی، صدا و سیما، اداره کل اوقاف، شهرداری، اصناف، امور مساجد، اداره کل تبلیغات اسلامی، اداه کل ارشاد، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، هیئت امناء امامزادگان استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سازمان زیبا سازی شهرداری و بنیاد مهدویت در برگزاری مراسم‌های مختلف بنیاد بین‌المللی غدیر استان همکاری دارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان