۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین زمین‌های کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب شناسایی شد
کد خبر: ۳۲۳۴۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۴ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان البرز؛

زمین‌های کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب شناسایی شد

در پی گزارش یکی از شهروندان الوند به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت زمین‌های کشاورزی که با فاضلاب خام آبیاری می‌شوند شناسایی و از ادامه تخلف جلوگیری شد.

زمین‌های کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب شناسایی شد
دکتر علیرضا مهرعلیان، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اعلام کرد: در پی گزارش یکی از شهروندان شهر الوند به سامانه مدیریت ارتباط مردمی وزارت بهداشت (190) مبنی بر استفاده از فاضلاب خام برای آبیاری محصولات کشاورزی در شهر صنعتی البرز، این زمین‌های کشاورزی، شناسایی و از ادامه تخلف، جلوگیری شد.

وی عنوان کرد: پس از گزارش مردمی به سامانه مذکور، بازدید مشترکی با حضور کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی، شرکت شهر صنعتی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز از منطقه انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت-درمان شهرستان البرز اذعان کرد: با بررسی این کارشناسان مشخص شد که صاحبان زمین‌های کشاورزی این منطقه با استفاده از پمپ از طریق منهول فاضلاب(آدم رو، محفظه بازرسی خط فاظلاب) شرکت شهر صنعتی البرز مبادرت به پمپاژ فاضلاب خام کرده و پس از اختلاط با آب کشاورزی برای آبیاری محصولاتی از قبیل گندم و جو استفاده می‌کنند.

وی در پایان اعلام کرد: طبق هماهنگی انجام شده با دادستان شهرستان البرز، ادوات پمپ مربوطه توقیف و مستندات و صورتجلسه مرتبط با متخلفان به مراجع قضائی ارسال شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان