۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حل مشکلات اقتصادی اولویت مسئولان نیست/ بارها نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسانه دولتمردان تذکر داده‌ایم
کد خبر: ۳۲۲۹۳۴ نویسنده: سید حمیده زرآبادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۶/۱ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

حل مشکلات اقتصادی اولویت مسئولان نیست/ بارها نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسانه دولتمردان تذکر داده‌ایم

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: معتقدم امروز حل مشکلات اقتصادی مردم اولویت مسئولان نیست و سیاسی کاری‌ها عاملی شده تا مسائل اصلی کشور کنار گذاشته شود.

حل مشکلات اقتصادی اولویت مسئولان نیست/ بارها نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسانه دولتمردان تذکر داده‌ایم
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ نابسامانی بازار ارز و دلار و طلا طی ماه‌های اخیر فضای بازار و جامعه را به سمتی برد که عاملی برای سوءاستفاده عده ای و احتکار کالاهای اساسی مردم شد.

در آشفته بازار اقتصادی کشور برخی از تولیدکنندگان جامعه با ضررهای کلان روبرو شدند از سوی دیگر سفره مردم کوچکتر شد، در این میان دولت به عنوان متولی اداره حوزه اقتصاد کشور با بی تدبیری نتوانست مدیریتی صحیح برای کنترل این فضا ارائه دهد؛ از سوی دیگر در روزهای اخیر شاهد انتشار سخنانی از سوی سیف، مدیرکل سابق بانک مرکزی بودیم که داغ دل مردم را تازه کرد.

سيف: بانك مركزي با مجوز نهاونديان دلار را گران كرد!
رئيس پيشين بانك مركزي در اظهاراتي جديد گفته است: بانك مركزي با دستور مستقيم نهاونديان معاون اقتصادي رئيس جمهور قيمت دلار را در بازار تا هشت هزار تومان افزايش داده بود.

اين در حالي است كه قبل از اين مقامات دولتي افزايش قيمت دلار را تاثير تحريم‌هاي جديد امريكا بر بازار ارز مي‌دانستند.

با انتشار اين خبر موجي از اعتراض‌ها توسط كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به عملكرد دولت و شخص نهاونديان ايجاد شده است.

در این میان نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در اظهاراتی گفته است، باید مشخص شود عامل نوسانات اخیر در بازار ارز اقتصادی، روانی یا سیاسی است، افزایش اخیر قیمت ارز یک فرآیند اقتصادی است، اما ریشه‌های غیراقتصادی دارد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به موضوع ارز و التهابات ایجادشده در بازار اذعان کرده است: اینکه گفته ‌می‌شود که دولت به‌دنبال افزایش نرخ ارز است، حرف تعجب‌آوری است که منطق اقتصادی ندارد!!!!

وی می‌افزاید: اینکه برخی می‌گویند دولت به‌دنبال افزایش قیمت ارز است به این معناست که دولت در برابر بزرگترین و مهمترین دستاورد خودش یعنی کنترل و کاهش تورم ایستاده است.

نهاوندیان همچنین می‌گوید: هنگامی که سطح عمومی قیمت‌ها، نه قیمت یک کالا، بالا ‌می‌رود، در واقع ارزش پول کاهش یافته است که این کاهش در قدرت پول، اثر خود را روی نرخ ارز نیز خواهد گذاشت.

در این میان نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک نگاه دیگری دارد.

سید حمیده زرآبادی درباره اظهارات اخیر سیف به خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ گفت: این چندین بار است که نسبت به اظهارنظرهای غیرکارشناسانه از سوی دولتمردان تذکر داده می‌شود؛ نباید هرکسی با هر اظهارنظری جو روانی جامعه را مخدوش کند.

وی می‌افزود: اظهارنظرهای نادرست برخی از دولتمردان در برهه‌های مختلف زمینه ساز ایجاد ناآرامی در فضای عمومی جامعه شده است و از سوی دیگر سیاسی کاری و جناح گرایی بی اعتمادی مردم به دولت را رقم زده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: مسئولان ارگان‌های مختلف باید دقت کنند که هر اظهارنظری نباید بدون پشتوانه خبری صحیح در جامعه مطرح شود؛ زیرا ارائه تکذیبیه پس از بیان صحبت فایده ای ندارد و اثر خبر کذب را کمرنگ نمی‌کند این مسائل به منافع ملی ما آسیب خواهد زد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد اعتماد مردم باید رفتارهای مسئولان ما تغییر کند و رفع مشکلات اقتصادی اولویت مدیران شود، معتقدم امروز حل مشکلات اقتصادی مردم اولویت مسئولان نیست و سیاسی کاری‌ها عاملی شده تا مسائل اصلی کشور کنار گذاشته شود.

این مسئول بیان کرد: برای حل مشکلات نابسامانی‌های حوزه ارز و دلار دولت تصمیمات کوتاه مدت و بلندمدتی اتخاذ کرده است که اجرای آنها آغاز شده، هم اکنون نرخ مصوب شده در کالاهای اساسی بازار 4200 تومان است و در بازار مشترک به قیمت 8هزار تومان اعمال می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز وضعیت اقتصادی کشور ما در شرایط نابسامانی قرار دارد و این موضوع علل مختلفی دارد که یکی از این موارد رفتارهای داخلی ما در حوزه سیاست است که این سیاست داخلی بر روی سیاست خارجی اثرگذار است.

با کاهش فروش نفت مواجه بوده ایم
زرآبادی معتقد است؛ مشکل اصلی ما در حوزه اقتصادی، راهکار سیاسی دارد نه راهکار اقتصادی؛ بنابراین سیاست داخلی و خارجی ما نیازمند یک بازنگری است.

وی ادامه می‌دهد: حل مشکلات اقتصادی که امروز مردم ما به آن دچار هستند با راهکار صرف اقتصادی کفایت نمی‌کند، تا زمانی که این مسیر تصحیح نشود امیدی به حل مشکلات نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ابراز می‌کند: جلسات سه قوه با محوریت حل مشکلات اقتصادی و ارائه راهکار در این حوزه درحال برگزاری است و در مراحل تصمیم گیری رئیس کمیسیون اقتصادی و بودجه نیز حضور دارند.

وی یادآور می‌شود: در شرایط امروز شاید راهکارهای کوتاه مدت برای حل مشکلات اقتصادی به خوبی پاسخگو نباشد، زیرا فشارهای بیرونی به کشور افزایش یافته و با کاهش فروش نفت مواجه بوده ایم که این مسائل مشکلات را افزایش می‌دهد.

به گفته این نماینده مجلس، هم اکنون در حوزه برخورد با مفاسد شرایط بهبود پیدا کرده اما چون رسیدگی به مفاسد اقتصادی امری زمانبر است و آستانه تحمل مردم کاهش پیدا کرده، این برخوردها به خوبی دیده نمی‌شود.

زرآبادی می‌گوید: وقوع تخلف شاید به سرعت انجام بگیرد اما برخورد با مفاسد نیازمند مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی است، بنابراین مردم مطمئن باشند که مفاسد درحال رسیدگی است.

وی در پایان اذعان کرد: هم اکنون در حوزه رسیدگی به احتکار و تخلفات اقتصادی شاهد عملکرد خوب سپاه، بسیج، بازرسی و تعزیرات هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان