۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین هشتگ "مردم_علیه_احتکار" ترند اول توئیتر فارسی شد+تصاویر
کد خبر: ۳۲۰۹۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۲۲ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

واکنش فعالان توئیتری به کشف انبارهای احتکار توسط بسیج؛

هشتگ "مردم_علیه_احتکار" ترند اول توئیتر فارسی شد+تصاویر

انبارهای زیادی از سراسر کشور که اجناس مورد نیاز مردم را احتکار کرده بودند، شناسایی شد در همین راستا فعالان فضای مجازی طی چند روز گذشته هشتگ مردم علیه احتکار را در دستور کار خود قرار دادند.

هشتگ "مردم_علیه_احتکار" ترند اول توئیتر فارسی شد+تصاویر
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ طی روزهای گذشته سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همه محتکران مایحتاج مردم اعلام کرد که دست از احتکار بردارند؛ چرا که در غیر این صورت با برخورد انقلابی مواجه خواهند شد.

سردار غیب پرور همچنین اعلام کرد که برنامه‌ای در جهت شناسایی محتکران و کسانی که انبار می‌کنند به تمام رده‌های مقاومت ابلاغ شده است و رده‌های مقاومت در سراسر کشور در این زمینه مأمور شده‌اند.

بعد از انتشار این صحبت ها انبارهای زیادی از سراسر کشور که اجناس مورد نیاز مردم را احتکار کرده بودند، شناسایی شده و بسیاری از این اجناس در بازار توزیع شد. در همین راستا فعالان فضای مجازی طی چند روز گذشته هشتگ مردم علیه احتکار را در دستور کار خود قرار دادند.

#مردم_علیه_احتکار در چند روز گذشته بالغ بر 25 هزار بار از سوی فعالان فضای مجازی استفاده شده و به عنوان اولین هشتگ و ترند در توئیتر قرار گرفت.

فعالان فضای مجازی با حمایت از این اقدام بسیج به موضوعات مختلفی درباره احتکار پرداختند؛ رسول شکری نیا یکی از فعالان فضای مجازی در توییتی نوشت: #احتکار بلای جان اقتصاد سالم و پایدار است. #محتکر کسی است که به حق مردم و #رزق_حلال پایبند نیست و با مایحتاج عمومی مردم، #تجارت_کثیف می کند. ریشه این مفسده اقتصادی و سودجویی غیرمشروع باید خشکانده شود و با محتکران برخورد شدید، بدون اغماض و علنی صورت گیرد.

اسماعیل معنوی یکی از فعالان فضای مجازی هم در تویئیتی به اثرات احتکار اشاره کرده و از مردم خواسته تا با حضور در صحنه شناسایی دست محتکران را رو کنند؛ وی در پیامی نوشت: "احتکار" مستقیما معیشت و زندگی مردم را هدف قرار می دهد، پس برای مقابله با این پدیده شوم باید مردم هم به میدان بیایند. این موج مردمی می تواند برخی مسئولانی که در خواب غفلت هستند را هم بیدار کند.

انتهای پیام/2002

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان