۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین استیضاح شبهه‌دار آقای وزیر/ درخواست کنندگان استیضاح ربیعی امضای خود را پس گرفتند/ جلسه بعد از ۲۰ دقیقه غیرعلنی شد!
کد خبر: ۳۲۰۲۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۷ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

حاشیه داغ علنی امروز:

استیضاح شبهه‌دار آقای وزیر/ درخواست کنندگان استیضاح ربیعی امضای خود را پس گرفتند/ جلسه بعد از ۲۰ دقیقه غیرعلنی شد!

جلسه علنی امروز با وجود استیضاح ربیعی در دستور کار با حاشیه‌هایی همراه بود.

استیضاح شبهه‌دار آقای وزیر/ درخواست کنندگان استیضاح ربیعی امضای خود را پس گرفتند/ جلسه بعد از ۲۰ دقیقه غیرعلنی شد!
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ،صحن علنی امروز (چهارشنبه 17 مردادماه) در حالی آغاز شد که استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار مجلس قرار داشت.

بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم، لاریجانی رئیس مجلس به عنوان رئیس جلسه اعلام کرد که اسامی مخالفان و موافقان استیضاح قرائت شود و اولین نفر به عنوان موافق استیضاح به پشت تریبون بیاید.

اما در این میان عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر درخواست ارائه تذکری آئین‌نامه‌ای را داشت. وی خطاب به لاریجانی گفت: ما درباره استیضاح ربیعی شبهه داریم که آیا این موضوع به صورت قانونی در کمیسیون اجتماعی بررسی شده است یا خیر؟ لذا از رئیس این کمیسیون بخواهید تا به پشت تریبون آمده و 10 دقیقه‌ای در این مورد توضیح دهد.

لاریجانی بعد از تذکر ربیعی گفت که این استیضاح براساس آئین‌نامه و قانونی است.

در میانه توضیحات لاریجانی، احمد بیگدلی شروع به فریاد زدن کرد و درخواست طرح تذکر را داشت که رئیس مجلس خطاب به وی گفت: این طور فریاد زدن درست نیست و بهتر است آرام باشید تا وی توضیحاتش را بدهد.

احمد بیگدلی همان نماینده‌ای بود که برخی اعلام کرده بودند در استیضاح 5 ماه پیش وزیر کار  جهت دریافت سمتی برای همسرش رأی مخالف به استیضاح ربیعی داده بود.

به تدریج بر تعداد نمایندگان تجمع کننده در مقابل هیئت رئیسه افزوده شد و نمایندگان همچنان در حال بحث بودند که در این میان لاریجانی پشت تریبون بیان کرد: اگر نمایندگان درخواست کننده استیضاح رأی خود را پس گرفته‌اند، باید بیایند و صحبت کنند، لذا اگر نمایندگان استیضاح خود را پس گرفته باشند، این استیضاح منتفی است.

در این میان، ازدحام وکلای ملت بیشتر می‌شد و بحث ها بالا گرفت، براین اساس ساعت 8:40 صبح بعد از تنها 20 دقیقه از آغاز جلسه علنی زنگ مجلس به صدا درآمد و لاریجانی در پشت تریبون خواست تا خبرنگاران از جلسه خارج شوند.

پیش از این بارها درباره لابی‌گری‌های قوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت‌های بسیاری مطرح شده بود و اکنون بنابر اعلام برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس 23 نماینده از درخواست استیضاح خود انصراف داده‌اند و این استیضاح از دستور کار خارج است، حال منتظریم جلسه غیرعلنی به اتمام برسد تا این موضوع کاملا مشخص شود.




انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان