۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در قزوین
کد خبر: ۳۱۹۹۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۵ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

معاون پیشگیری بهزیستی استان خبر داد:

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در قزوین

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین از فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در استان خبر داد و گفت: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره مشکلات خانوادگی و زوج درمانی بوده است.

فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی در قزوین
زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به عملکرد مراکز مشاوره حضوری خصوصی و دولتی بهزیستی استان اظهار کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره شامل مشکلات خانوادگی و زوج درمانی، ازدواج، روابط بین فردی، فرزند پروری، کودک و نوجوان و سایر اختلالات روان بوده است.

وی افزود: مشاوره به متقاضیان طلاق ارجاعی از دادگستری، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره های زوج درمانی و خانواده، مشاوره‌های تحصیلی – تربیتی، درمان اختلالات اضطرابی افسردگی، اختلالات روان، شخصیت و خلق، کودک و نوجوان، اعتیاد و فرزند پروری از جمله اهم خدمات ارائه شده در این مراکز است.

مراجعه 6500 نفر به مراکز مشاوره سطح استان 
معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در سطح استان قزوین 41 مرکز مشاوره غیردولتی شامل 29 مرکز سطح دو یا عمومی، 6 مرکز سطح سه یا تخصصی تخصصی، 6 مرکز سطح یک یا سلامت روان و یک مرکز مشاوره دولتی در حال ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی به مراجعان است.

وی از بهره‌مندی 6500 نفر از خدمات مشاوره سطح استان در 4 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده مراجعانی که از تمکن مالی جهت پرداخت تعرفه خدمات مشاوره برخوردار نیستند؛ با انجام مشاوره مددکاری به آنها یارانه پرداخت شده است.

غلامرضایی در ادامه با اشاره به آمار تماس گیرندگان مرکز 1480 یا مشاوره تلفنی – غیر حضوری گفت: در مشاوره تلفنی، تعاملی بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن برقرار می‌شود و مشاور کمک می‌کند تا تماس گیرنده نیازهای خود را مشخص کرده و راه حلی برای مسائل خود پیدا کند تا توانایی تصمیم گیری در وی تسهیل شود.

وی بیان کرد: مشاوران این خط با تحصیلات فوق لیسانس و دکتری در استان هشت نفر هستند که از 8 صبح تا 8 شب خدمات مشاوره‌ای به تماس گیرندگان در حوزه‌های مختلف خانواده، تربیت کودک،‌ پیش از ازدواج و تحصیلی ارائه می‌دهد.

این مسئول عنوان کرد: 4318 نفر در 4 ماهه ابتدای امسال به مرکز مشاوره تلفنی تماس گرفتند که از این تعداد 3520 نفر خانم و 798 نفر آقا هستند ضمن اینکه تعداد تماس گیرندگان مجرد 618 نفر و متاهل 3680 نفر بوده است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تعداد تماس گیرندگان مرکز 1480 بر اساس سن گفت: تعداد تماس گیرندگان بالای 50 سال 152 نفر، 40 تا 50 سال 305 نفر، 30 تا 40 سال 896 نفر، 20تا 30 سال 2670 نفر وتعداد تماس گیرندگان زیر 20 سال نیز 295 نفر بوده است.

وی در پایان بیان کرد: بیشترین دلیل تماس گیرندگان به دلایل مشکلات با همسر و بعد از آن تربیت کودک گزارش شده است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان