۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۲۰گونه گیاهان دارویی در شهرستان آبیک وجود دارد
کد خبر: ۳۱۹۸۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۵ ساعت: ۱۰:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهاد کشاورزی آبیک:

۲۰گونه گیاهان دارویی در شهرستان آبیک وجود دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: بیش از ۲۰ گونه گیاهان دارویی در شهرستان آبیک کشت وجود دارد.

۲۰گونه گیاهان دارویی در شهرستان آبیک وجود دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ بیژن لطفی صبح امروز(دوشنبه) در حاشیه برگزاری دوره آموزشی گیاهان دارویی ویژه زنان روستایی در روستای زیاران اظهار کرد: با اقدامات ترویجی انجام شده و برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی، هم اکنون بیش از 20 گونه گیاه دارویی توسط زنان روستایی این شهرستان شناسایی و جمع آوری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک پونه‌ی کوهی، مرزه‌ی کوهی، کلاه میرحسن، علف چشمه، ترشک، کورگل و زرشک وحشی را از مهمترین گونه‌های گیاهان داوریی این شهرستان برشمرد.

وی افزود: برخی از این گیاهان دارویی با ارزش ؛ فقط در برخی از روستاهای این منطقه کشت می‌شوند که از دیرباز در بازار داروی سنتی ایران از شهرت خاصی برخوردار هستند.

لطفی تصریح کرد: توسعه کاشت گیاهان دارویی با اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، ارتقا توان مالی خانوارهای روستایی از طریق مشارکت زنان و ارتقا مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی اذعان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و توجیهی می‌تواند در راستای تشویق و ترغیب روستاییان بویژه زنان روستایی جهت فعالیت در زمینه گیاهان دارویی نقش موثری داشته باشد.

این مسئول بیان کرد: در راستای آموزش کاربردی زنان روستایی، دوره مهارتی کشت و فرآوری گیاهان دارویی در روستای زیاران با حضور 27 نفر از زنان روستایی برگزار شد که در این دوره آموزشی، زنان روستایی با انواع گیاهان دارویی، گیاهان دارویی مناسب و مقرون به صرفه در منطقه، شیوه‌های کشت، نحوه جمع آوری و خشک کردن گیاهان دارویی، بازارهای هدف و مزایای اقتصادی آنها و همچنین راهکارهای جلوگیری از انقراض گونه‌های بومی دارویی منطقه آشنا شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان