۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فعالیت ۲۳ کمیته در برگزاری کنگره شهدا/ ریالی از بودجه دولتی برای برگزاری کنگره هزینه نشده است
کد خبر: ۳۱۹۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۵/۱۴ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین اعلام کرد:

فعالیت ۲۳ کمیته در برگزاری کنگره شهدا/ ریالی از بودجه دولتی برای برگزاری کنگره هزینه نشده است

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین گفت: با تشکیل ۲۳ کمیته نقش سازمان‌ها تعریف شده تا با نگاه همه جانبه بتوانیم به همه موارد توجه کرده تا کنگره ای جامع برپا شود.

فعالیت ۲۳ کمیته در برگزاری کنگره شهدا/ ریالی از بودجه دولتی برای برگزاری کنگره هزینه نشده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عباس برزگر، جانشین فرمانده سپاه استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معراج شهدای قزوین اظهار کرد: کنگره شهدا در استان قزوین همزمان با ۲۰ استان کشور برگزار می‌شود و باید اراده ما این باشد تا نقش رزمندگان و اهمیت خودباوری و مقاومت را در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: کنگره شهدا یک ساختار سازمانی دارد که با حضور امام جمعه، استاندار و فرمانده سپاه شکل گرفته واز ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌ها استفاده خواهیم کرد.

این مسئول بیان کرد: با تشکیل ۲۳ کمیته نقش سازمان‌ها تعریف شده تا با نگاه همه جانبه بتوانیم به همه موارد توجه کرده تا کنگره ای جامع برپا شود.

وی عنوان کرد: کمیته‌های ورزش، پشتیبانی، تالیف و نشر، اطلاع رسانی، فرهنگی و آموزشی، جمع آوری آثار، علمی و پژوهشی، گنجینه‌ها و یادمان‌ها، امور بانوان، فرهنگی و هنری؛ ارتش، حفاظت و امنیت، جهاد و مهندسی، ادارات و سازمان‌ها، فضاسازی، روحانیت، کارگران و اصناف در دبیرخانه کنگره شهداست است.

این مسئول بیان کرد: با هدف جریان سازی در بین مردم برگزاری یادواره‌ها از یک ماه گذشته آغاز شده است و همه اقشار یک یادواره قشری و همه شهرستان‌ها باید یادواره شهرستانی برگزار کنند.

وی عنوان کرد: در استان ما شهدای برجسته ای داریم که نسبت به استان‌های دیگر قابل تمایز است، شهید رجایی که شهید رئیس جمهور است، شهید بابایی که شهید ملی است، شهید حسن پور و شهید ابوترابی نیز از شهدای برجسته کشوری هستند.

برزگر گفت: نمایشگاه تخصصی در حاشیه اجلاسیه برگزار خواهد شد، در این نمایشگاه از توانمندی‌های استان در حوزه اقتصاد تولید و کارآفرینی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ایجاد فضاسازی ۲۰تا ۲۴ آبان ماه ۴یادواره بزرگ برگزار خواهد شد، روزهای20، ۲۱، ۲۲، ۲۳ آبان ماه چهار یادواره قشری برای دانش آموزی، جامعه زنان، فرهنگیان و دانشجویی برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین اذعان کرد: سالن نمایشگاه بین المللی با ظرفیت ۴هزارنفر برای برگزاری کنگره پیش بینی شد، ۲۴ سخنران برای برنامه هماهنگی شده اما ممکن است مسئولانی که طراز اول هستند شرایط حضور نداشته باشند.

وی ادامه داد: سخنرانان کنگره شخصیت‌هایی همچون فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی انتظامی، سردار سلیمانی، سردار سلامی، سردار جعفری، یکی از مراجع تقلید، سردار فضلی، امیر عزتی و امیر حیدری درنظر گرفته شده اند.

این مسئول افزود: هدف ما این است که از ظرفیت سخنرانان استانی نیز استفاده شود در همین راستا ۸۴ نفر از شخصیت‌های قزوینی که در کشور مسئولیت دارند برای کنگره دعوت شده اند.

وی ابراز کرد: برنامه "سفیر آفتاب" از جمله برنامه‌های جانبی کنگره است که مدت سه شب است فعالیت خود را آغاز کرده و در ۲۰ نقطه اجرای برنامه خواهد داشت؛ همچنین برنامه مشترکی با صداوسیمای قزوین با محوریت کنگره برگزار می‌شود.

برزگر درباره هزینه کرد کنگره شهدای قزوین بیان کرد: تا امروز یک ریال هم از بودجه دولتی برای برگزاری کنگره هزینه نشده است، فقط ۳۰۰ هزارتومان برای تهیه کتاب اختصاص یافته و عملکرد ادارات به فراخور ماموریت آن دستگاه صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: پیش از برگزاری کنگره 3هزار شهید استان قزوین دیدارهایی از خانواده‌های شهدا درنظر گرفته شده است که به صورت شهرستانی توسط مسئولان آن منطقه در یک مقطع زمانی مشخص انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان